Fashion Models Hulshout terugvordering contract bedrag €200

Behandeld door Test-Aankoop

Fashion Models Provinciebaan, 3, Hulshout


Deze klacht is Publiek

  • T. L. Aan Fashion Models

    Beste ! Recent ben ik langsgegaan op het Fashion Models bureau in Hulshout. Aanvankelijk had ik hun getelefoneerd om mezelf voor te stellen als model, waarna ik uitgenodigd werd op de studio. Amper 10minuten na mijn intake gesprek werd er mij een contract met clausule onder mijn neus geduwd met een instapbedrag van €575. Het is altijd n droom van mij geweest om model te zijn en de manager in kwestie kwam mij in eerste instantie heel zelfzeker over. Hij sprak over een nationale en internationale erkenning als model na een portfolio op te stellen bestaande uit 400 foto’s... ik was sceptisch dus ik stelde voor om een voorschot te betalen van €200, dewelke ik als bewijs heb bewaard (gelukkig maar!). Ik kon het niet rap genoeg gezegd hebben of er werd mij een elektronische betaalkaart machine onder de neus geduwd voor de betalingsovereenkomst af te ronden. Amper 2 weken later heb ik hun zélf gecontacteerd met de melding dat ik het resterende bedrag van €375 zou betalen op t einde van de maand na mijn loonbriefje. Het verbaasde de man dat ik belde en hij leek geen idee te hebben wie ik was, deed dat zijn neus bloedde zelfs toen ik hem drie e-mails gestuurd heb met enkele persoonlijke foto’s van vorige fotoshoots als referentie werd hier geen gehoor aan gegeven en toen kreeg ik argwaan in deze zaak. Nu vond ik alle klachten over dit bedrijf terug op TEST AANKOOP en graag had ik mijn klacht hier bovenop toegevoegd! Ik wil graag zo snel mogelijk het toen betaalde bedrag van €200 terug zien storten op mijn rekening , alsook afzien van de rest van de betaling die ik nog zou afronden met hun ! Gelieve met spoed te reageren ! Ps: ik kom er ook vandaag pas recent achter dat er op VTM nieuws een reportage liep tegen dit bedrijf dewelke ik niet gezien heb op tv !

    Omschrijving van uw klacht

    Beste ! Recent ben ik langsgegaan op het Fashion Models bureau in Hulshout. Aanvankelijk had ik hun getelefoneerd om mezelf voor te stellen als model, waarna ik uitgenodigd werd op de studio. Amper 10minuten na mijn intake gesprek werd er mij een contract met clausule onder mijn neus geduwd met een instapbedrag van €575. Het is altijd n droom van mij geweest om model te zijn en de manager in kwestie kwam mij in eerste instantie heel zelfzeker over. Hij sprak over een nationale en internationale erkenning als model na een portfolio op te stellen bestaande uit 400 foto’s... ik was sceptisch dus ik stelde voor om een voorschot te betalen van €200, dewelke ik als bewijs heb bewaard (gelukkig maar!). Ik kon het niet rap genoeg gezegd hebben of er werd mij een elektronische betaalkaart machine onder de neus geduwd voor de betalingsovereenkomst af te ronden. Amper 2 weken later heb ik hun zélf gecontacteerd met de melding dat ik het resterende bedrag van €375 zou betalen op t einde van de maand na mijn loonbriefje. Het verbaasde de man dat ik belde en hij leek geen idee te hebben wie ik was, deed dat zijn neus bloedde zelfs toen ik hem drie e-mails gestuurd heb met enkele persoonlijke foto’s van vorige fotoshoots als referentie werd hier geen gehoor aan gegeven en toen kreeg ik argwaan in deze zaak. Nu vond ik alle klachten over dit bedrijf terug op TEST AANKOOP en graag had ik mijn klacht hier bovenop toegevoegd! Ik wil graag zo snel mogelijk het toen betaalde bedrag van €200 terug zien storten op mijn rekening , alsook afzien van de rest van de betaling die ik nog zou afronden met hun ! Gelieve met spoed te reageren ! Ps: ik kom er ook vandaag pas recent achter dat er op VTM nieuws een reportage liep tegen dit bedrijf dewelke ik niet gezien heb op tv !

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 200,00

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
  • Fashion Models Aan T. L.

    Beste Thys Luyten, U bent bij ons in contact gekomen door een model van ons 'Prince' (ook vriend van u) die was zo tevreden van ons dat hij zei dat je best eens zou langskomen. U was gea¯nteresseerd om deel uit te maken van ons team en stelde voor om u in te schrijven, u betaalde een voorschot van 200 euro en zou de rest in de komende week overschrijven. U belde mij, dat de datum op het contract van de opleiding niet paste voor u, waarop we overeenkwamen de datum erachter te nemen (een maand later) de betaling zou ook later gebeuren omdat u uw loon nog niet had gekregen, waarop ik akkoord ging. Het verbaasd me ten zeerste, dat ik nu van u een klacht moet krijgen, dit komt louter na wat u gelezen heeft op testaankoop, absoluut niet terecht. Laat ons duidelijk zijn dat deze klacht geen reden is om onder het contract uit te komen, de overeenkomst moet nageleefd worden en de betaling dient te gebeuren, zonet zijn wij genoodzaakt deze anders door te geven aan onze raadsman, die op zijn beurt u zal dagvaarden voor de bevoegde rechtbank. We vinden het spijtig dat u zelf niet eerst met ons contact opneemt, maar direct hier een klacht neerlegt. Lees ook eens de algemene voorwaarden van de overeenkomst, betreffende het maken van slechte reclame, wat u nu aan het doen bent. Op 25 jun. 2019, om 20:52 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

    Beste Thys Luyten, U bent bij ons in contact gekomen door een model van ons 'Prince' (ook vriend van u) die was zo tevreden van ons dat hij zei dat je best eens zou langskomen. U was gea¯nteresseerd om deel uit te maken van ons team en stelde voor om u in te schrijven, u betaalde een voorschot van 200 euro en zou de rest in de komende week overschrijven. U belde mij, dat de datum op het contract van de opleiding niet paste voor u, waarop we overeenkwamen de datum erachter te nemen (een maand later) de betaling zou ook later gebeuren omdat u uw loon nog niet had gekregen, waarop ik akkoord ging. Het verbaasd me ten zeerste, dat ik nu van u een klacht moet krijgen, dit komt louter na wat u gelezen heeft op testaankoop, absoluut niet terecht. Laat ons duidelijk zijn dat deze klacht geen reden is om onder het contract uit te komen, de overeenkomst moet nageleefd worden en de betaling dient te gebeuren, zonet zijn wij genoodzaakt deze anders door te geven aan onze raadsman, die op zijn beurt u zal dagvaarden voor de bevoegde rechtbank. We vinden het spijtig dat u zelf niet eerst met ons contact opneemt, maar direct hier een klacht neerlegt. Lees ook eens de algemene voorwaarden van de overeenkomst, betreffende het maken van slechte reclame, wat u nu aan het doen bent. Op 25 jun. 2019, om 20:52 heeft klachtenbox@test-aankoop.be het volgende geschreven:

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 26 juni 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)