Mega is niet correct met informatie, afrekening, maandelijkse voorschotten en beloftes

Mega Rue Natalis, 2 , Luik


Deze klacht is Publiek

  • E. D. Aan Mega

    In februari zijn wij overgestapt met een groepsaankoop van Engie naar Mega omdat het 34% goedkoper was. Wij hebben veel e-mailverkeer en telefonisch contact gehad, telkens een heel aangenaam gesprek maar zonder resultaat. Ook met de provinciegroepsaankoop contact gehad waarop die mevrouw zeer verontwaardigd reageerde, maar jammer genoeg ook verder niks ondernam. Wij hebben bij instap €82,17 zogezegd als afrekening betaald en een afrekening bij Engie van €180. Na 1 maand was het maandelijks voorschot met €10 gestegen. Na telefoontje terug gedaald omdat we uitlegden dat wij zeer zuinig zijn en als antwoord kregen dat we meer dan voldoende betaalden. Klein dakappartementje met 4 heel grote ramen en de gehele dag zon en licht, basic elektrische apparaten en steeds 's nachts wassen en brood bakken. Id wintermaanden zetten we een paar keer de verwarming aan bij bezoek, maar anders nooit. Wij houden van de natuur en slapen met open ruiten. Na een persoonlijke contactpersoon te hebben, hadden wij het vertrouwen terug maar onmiddellijk namen zij per domiciliëring tot 3 maal in 1 maand hetzelfde bedrag af. Wij vertrouwden dit niet en hebben de domiciliëring opgezegd waardoor wij direct 7,50 herinneringskost kregen. Terug contact gehad en vroeg een compensatie omdat wij veel tijd, telefonische kosten en stress (dokters/medicijnen) willen compenseren. Alleen €7,50 hebben ze laten vallen na overleg. (Hun administratie is chaos!) Vandaag hebben ze me €119,98 teruggestort, waarschijnlijk omdat ik gisteren met jullie juridische dienst heb gesproken.Geen idee, maar ik wil jullie alvast bedanken. Door jullie en ons kunnen wij de zwakkeren id gemeenschap beschermen door deze organisatie's te helpen respect af te dwingen.

    Omschrijving van uw klacht

    In februari zijn wij overgestapt met een groepsaankoop van Engie naar Mega omdat het 34% goedkoper was. Wij hebben veel e-mailverkeer en telefonisch contact gehad, telkens een heel aangenaam gesprek maar zonder resultaat. Ook met de provinciegroepsaankoop contact gehad waarop die mevrouw zeer verontwaardigd reageerde, maar jammer genoeg ook verder niks ondernam. Wij hebben bij instap €82,17 zogezegd als afrekening betaald en een afrekening bij Engie van €180. Na 1 maand was het maandelijks voorschot met €10 gestegen. Na telefoontje terug gedaald omdat we uitlegden dat wij zeer zuinig zijn en als antwoord kregen dat we meer dan voldoende betaalden. Klein dakappartementje met 4 heel grote ramen en de gehele dag zon en licht, basic elektrische apparaten en steeds 's nachts wassen en brood bakken. Id wintermaanden zetten we een paar keer de verwarming aan bij bezoek, maar anders nooit. Wij houden van de natuur en slapen met open ruiten. Na een persoonlijke contactpersoon te hebben, hadden wij het vertrouwen terug maar onmiddellijk namen zij per domiciliëring tot 3 maal in 1 maand hetzelfde bedrag af. Wij vertrouwden dit niet en hebben de domiciliëring opgezegd waardoor wij direct 7,50 herinneringskost kregen. Terug contact gehad en vroeg een compensatie omdat wij veel tijd, telefonische kosten en stress (dokters/medicijnen) willen compenseren. Alleen €7,50 hebben ze laten vallen na overleg. (Hun administratie is chaos!) Vandaag hebben ze me €119,98 teruggestort, waarschijnlijk omdat ik gisteren met jullie juridische dienst heb gesproken.Geen idee, maar ik wil jullie alvast bedanken. Door jullie en ons kunnen wij de zwakkeren id gemeenschap beschermen door deze organisatie's te helpen respect af te dwingen.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Mega Aan E. D.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mega is niet correct met informatie, afrekening, maandelijkse voorschotten en beloftes (CPTBE00672428-24) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Bij voorbaat dank voor uw begrip. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 04 268 20 00 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Wij blijven tot uw beschikking en wensen u een fijne dag. Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) @ info@mega.be t: 04 268 20 00 (Ma-Vrij werkdagen: 9u-12u30 and 14u-17u) [Contact us](:www.mega.be/nl/contact) ------------------------------------------------------ Cher Client(e), Nous vous remercions pour votre demande: Klacht: Mega is niet correct met informatie, afrekening, maandelijkse voorschotten en beloftes (CPTBE00672428-24) Celle-ci a bien été réceptionnée par notre service clientèle. Ce dernier met tout en Å“uvre pour vous répondre dans les plus brefs délais. D'avance, nous vous remercions pour votre compréhension. En cas d'urgence, n'hésitez pas à nous contacter par téléphone au 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h). Nous restons à votre entière disposition et vous souhaitons une excellente fin de journée. Durablement vôtre, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) e-mail info@mega.be t: 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h) [Contact us](:www.mega.be/fr/contact) -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Mega is niet correct met informatie, afrekening, maandelijkse voorschotten en beloftes (CPTBE00672428-24) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Bij voorbaat dank voor uw begrip. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 04 268 20 00 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Wij blijven tot uw beschikking en wensen u een fijne dag. Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) @ info@mega.be t: 04 268 20 00 (Ma-Vrij werkdagen: 9u-12u30 and 14u-17u) [Contact us](:www.mega.be/nl/contact) ------------------------------------------------------ Cher Client(e), Nous vous remercions pour votre demande: Klacht: Mega is niet correct met informatie, afrekening, maandelijkse voorschotten en beloftes (CPTBE00672428-24) Celle-ci a bien été réceptionnée par notre service clientèle. Ce dernier met tout en Å“uvre pour vous répondre dans les plus brefs délais. D'avance, nous vous remercions pour votre compréhension. En cas d'urgence, n'hésitez pas à nous contacter par téléphone au 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h). Nous restons à votre entière disposition et vous souhaitons une excellente fin de journée. Durablement vôtre, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) e-mail info@mega.be t: 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h) [Contact us](:www.mega.be/fr/contact) -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66]

  • Mega Aan E. D.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : IandC Leuven, 8 juil. 16:30 CEST Beste mevrouw Declercq, Bij deze geven wij een antwoord op de klacht die u indiende bij Test-Aankoop: U ontving inderdaad eerst een voorschotfactuur op basis van een schatting van de netbeheerder. Daarnaast ontving u ook een afrekening voor elektriciteit en aardgas. Na deze afrekening ontvingen wij een nieuwe schatting van uw netbeheerder en dit zorgde voor een nieuwe voorschotfactuur. Deze liet u annuleren en wij maakten dan ook een voorschotfactuur op van 59,99 euro. Er werden wel herinneringsbrieven gestuurd, maar er werd nooit 7,50 euro aangerekend. Wat ons betreft, lijkt deze zaak opgelost. We willen toch onze excuses aanbieden voor de miscommunicatie. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Dieter Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66] Test-Aankoop: U ontving inderdaad eerst een voorschotfactuur op basis van een schatting van de netbeheerder. Daarnaast ontving u ook een afrekening voor elektriciteit en aardgas. Na deze afrekening ontvingen wij een nieuwe schatting van uw netbeheerder en dit zorgde voor een nieuwe voorschotfactuur. Deze liet u annuleren en wij maakten dan ook een voorschotfactuur op van 59,99 euro. Er werden wel herinneringsbrieven gestuurd, maar er werd nooit 7,50 euro aangerekend. Wat ons betreft, lijkt deze zaak opgelost. We willen toch onze excuses aanbieden voor de miscommunicatie. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Dieter Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : IandC Leuven, 8 juil. 16:30 CEST Beste mevrouw Declercq, Bij deze geven wij een antwoord op de klacht die u indiende bij Test-Aankoop: U ontving inderdaad eerst een voorschotfactuur op basis van een schatting van de netbeheerder. Daarnaast ontving u ook een afrekening voor elektriciteit en aardgas. Na deze afrekening ontvingen wij een nieuwe schatting van uw netbeheerder en dit zorgde voor een nieuwe voorschotfactuur. Deze liet u annuleren en wij maakten dan ook een voorschotfactuur op van 59,99 euro. Er werden wel herinneringsbrieven gestuurd, maar er werd nooit 7,50 euro aangerekend. Wat ons betreft, lijkt deze zaak opgelost. We willen toch onze excuses aanbieden voor de miscommunicatie. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Dieter Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66] Test-Aankoop: U ontving inderdaad eerst een voorschotfactuur op basis van een schatting van de netbeheerder. Daarnaast ontving u ook een afrekening voor elektriciteit en aardgas. Na deze afrekening ontvingen wij een nieuwe schatting van uw netbeheerder en dit zorgde voor een nieuwe voorschotfactuur. Deze liet u annuleren en wij maakten dan ook een voorschotfactuur op van 59,99 euro. Er werden wel herinneringsbrieven gestuurd, maar er werd nooit 7,50 euro aangerekend. Wat ons betreft, lijkt deze zaak opgelost. We willen toch onze excuses aanbieden voor de miscommunicatie. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Dieter Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66]

  • Mega Aan E. D.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : IandC Leuven, 10 juil. 17:06 CEST Beste mevrouw Declercq, Het is altijd mogelijk dat uw voorschotbedrag gewijzigd wordt, maar niet overeenstemt met uw situatie. Wat bedoelt u met de reclame over de gsm? Dit is niet gelinkt aan Mega volgens ons. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Dieter Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : IandC Leuven, 10 juil. 17:06 CEST Beste mevrouw Declercq, Het is altijd mogelijk dat uw voorschotbedrag gewijzigd wordt, maar niet overeenstemt met uw situatie. Wat bedoelt u met de reclame over de gsm? Dit is niet gelinkt aan Mega volgens ons. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Dieter Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[22ZG23-GV66]

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)