Klacht ivm Diabetic voeding Royal Canin

Behandeld door Test-Aankoop

Royal Canin


Deze klacht is Publiek

  • L. R. Aan Royal Canin

    Sinds 2013 koop ik Royal canin Diabetic voeding voor mijn diabetische hond. In 2014 vond ik een stuk plastiek alsook voeding van een andere vorm en grootte in die voeding. Ik zond een klacht in en er werd me gezegd dat het probleem zou onderzocht worden; ik kreeg een bon voor een nieuw pak voeding; In Januari van dit jaar vond ik weerom een stuk voeding van een andere vorm en grootte. Na meerdere mails (via de site) en telefoon kreeg ik geen antwoord op mijn klacht; Ik zond dan een eerste aangetekende zending op 21.2.201; In het antwoord van Royal canin via brief dd. 25.2.2019 waarin ze me eigenlijk alle antwoorden herhalen van de klacht in 2014. Bijvoorbeeld : de vertegenwoordiger zou op 10.1.2019 langsgegaan zijn bij mijn veearts om de brok op te halen. Dit kan al zeker niet kloppen vermits mijn eerste contact dit jaar per email van 18.1.2019 (!) dateert. De brok is nog steeds in mijn bezit vermits ik nooit antwoord kreeg op de vraag wat ik moest doen. Verder zeggen ze dat ze op 7.1.2019 mij een mail hebben gestuurd; weerom niet correct vermits mijn klacht dateert van 18.1.2019. Verder nog zeggen ze dat ik praat over een pak diabetic voeding van12 kg maar dat het om een tas van 1,5 kg gaat. Dit is weerom een detail van de klacht uit 2014; Royal canin heeft dus enkel mijn klacht van 2014 teruggevonden (vermelden ze ook in hun brief) en hebben gewoon nogmaals geantwoord alsof het over die ene klacht van 2014 gaat terwijl het om een weerom nieuw probleem is nu in 2019; Mijn tweede aangetekende brief van 13.3.2019 blijft tot op vandaag onbeantwoord; De reden dat ik Testaankoop contacteer is dat ik het niet aanvaard dat Royal Canin een klacht niet correct behandelt; dat een aangetekende brief onbeantwoord blijft; dat er duidelijk problemen zijn met de productielijnen van de voeding; Mijn hond is diabetisch, ik betaal voor speciale voeding bij Royal canin en verwacht dan ook, terecht, dat ik goede kwaliteit krijg voor mijn hond; Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn tweede aangetekende brief aan RC dd. 21.2.2019; Ik kan niet geloven dat ik nu al 2 maal een probleem heb ondervonden met de kwaliteit van die speciale voeding en dat ik de enige persoon zou zijn in dit geval. Dit is dan ook een verdere motivatie voor mijn klacht via Testaankoop.

    Omschrijving van uw klacht

    Sinds 2013 koop ik Royal canin Diabetic voeding voor mijn diabetische hond. In 2014 vond ik een stuk plastiek alsook voeding van een andere vorm en grootte in die voeding. Ik zond een klacht in en er werd me gezegd dat het probleem zou onderzocht worden; ik kreeg een bon voor een nieuw pak voeding; In Januari van dit jaar vond ik weerom een stuk voeding van een andere vorm en grootte. Na meerdere mails (via de site) en telefoon kreeg ik geen antwoord op mijn klacht; Ik zond dan een eerste aangetekende zending op 21.2.201; In het antwoord van Royal canin via brief dd. 25.2.2019 waarin ze me eigenlijk alle antwoorden herhalen van de klacht in 2014. Bijvoorbeeld : de vertegenwoordiger zou op 10.1.2019 langsgegaan zijn bij mijn veearts om de brok op te halen. Dit kan al zeker niet kloppen vermits mijn eerste contact dit jaar per email van 18.1.2019 (!) dateert. De brok is nog steeds in mijn bezit vermits ik nooit antwoord kreeg op de vraag wat ik moest doen. Verder zeggen ze dat ze op 7.1.2019 mij een mail hebben gestuurd; weerom niet correct vermits mijn klacht dateert van 18.1.2019. Verder nog zeggen ze dat ik praat over een pak diabetic voeding van12 kg maar dat het om een tas van 1,5 kg gaat. Dit is weerom een detail van de klacht uit 2014; Royal canin heeft dus enkel mijn klacht van 2014 teruggevonden (vermelden ze ook in hun brief) en hebben gewoon nogmaals geantwoord alsof het over die ene klacht van 2014 gaat terwijl het om een weerom nieuw probleem is nu in 2019; Mijn tweede aangetekende brief van 13.3.2019 blijft tot op vandaag onbeantwoord; De reden dat ik Testaankoop contacteer is dat ik het niet aanvaard dat Royal Canin een klacht niet correct behandelt; dat een aangetekende brief onbeantwoord blijft; dat er duidelijk problemen zijn met de productielijnen van de voeding; Mijn hond is diabetisch, ik betaal voor speciale voeding bij Royal canin en verwacht dan ook, terecht, dat ik goede kwaliteit krijg voor mijn hond; Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn tweede aangetekende brief aan RC dd. 21.2.2019; Ik kan niet geloven dat ik nu al 2 maal een probleem heb ondervonden met de kwaliteit van die speciale voeding en dat ik de enige persoon zou zijn in dit geval. Dit is dan ook een verdere motivatie voor mijn klacht via Testaankoop.

    Gewenste oplossing

    Excuses van het bedrijf voor de slechte behandeling van mijn klacht en de fouten in hun antwoord van 25.2.2019 alsook belofte voor het onderzoeken van de problemen bij hun productielijnen. Ik verwacht dat Testaankoop een volledig en gedetailleerd rapport ontvangt over alle acties en resultaten vanwege RC.

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 01 juli 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)