Behandeld door Test-Aankoop

VAN MARCKE Weggevoerdenlaan 5, KORTRIJK


Deze klacht is Publiek

  • F. V. Aan VAN MARCKE

    Betreft: Dossiernummer :103477032-25 In Januari jongstleden kocht ik bij het bedrijf Van Marcke een Twido. Dit is een waterverwarmer. De Installatie deed ik zelf. Geen enkel probleen en het toestel werkt perfect. Alleen, de bediening is een probleem. Het toestel moet bediend worden via het internet. Via een usb Wifi-Dongle en een tablet kan ik de verschillende tanks bedienen, maar ik kan toestel niet doorverbinden met het internet.. Wanneer ik wil overschakelen naar een bekabeling blijkt er geen ethernetmodule in het toestel te zitten.De technische dienst is bij mij gekomen, maar de technieker kende niets van het toestel, dus nam hij telefonisch kontakt met Mr X in Orange (Fr). Die zei dat de verbinding -57 dB zeer goed was en het daar niet aan kan liggen. De Technieker kon een verbinding opzetten met behulp van Mr X en de verbinding werkte..... Het was een kwestie van Login's en passwoorden. Doch nog geen 24 hr later kreeg ik terug de melding dat de verbinding terug verloren is. Elke dag krijg ik terug emails van Twido. Dus ben ik terug naar af. Na een aangetekend schrijven eiste ik een herroeping van de factuur, (die ik ook kreeg) en een nieuwe tussenkomst van een ervaren technieker en de levering van de ontbrekend ethernetmodule. Nu schrijft men mij dat alles te wijten is aan de wifi verbinding terwijl ik zelfs naast het toestel geen verbinding kan meer maken met mijn tablet. Mijn Wifi extension werkt perfect want die wordt ook door een nog andere pc nog gebruikt. Graag jullie advies.

    Omschrijving van uw klacht

    Betreft: Dossiernummer :103477032-25 In Januari jongstleden kocht ik bij het bedrijf Van Marcke een Twido. Dit is een waterverwarmer. De Installatie deed ik zelf. Geen enkel probleen en het toestel werkt perfect. Alleen, de bediening is een probleem. Het toestel moet bediend worden via het internet. Via een usb Wifi-Dongle en een tablet kan ik de verschillende tanks bedienen, maar ik kan toestel niet doorverbinden met het internet.. Wanneer ik wil overschakelen naar een bekabeling blijkt er geen ethernetmodule in het toestel te zitten.De technische dienst is bij mij gekomen, maar de technieker kende niets van het toestel, dus nam hij telefonisch kontakt met Mr X in Orange (Fr). Die zei dat de verbinding -57 dB zeer goed was en het daar niet aan kan liggen. De Technieker kon een verbinding opzetten met behulp van Mr X en de verbinding werkte..... Het was een kwestie van Login's en passwoorden. Doch nog geen 24 hr later kreeg ik terug de melding dat de verbinding terug verloren is. Elke dag krijg ik terug emails van Twido. Dus ben ik terug naar af. Na een aangetekend schrijven eiste ik een herroeping van de factuur, (die ik ook kreeg) en een nieuwe tussenkomst van een ervaren technieker en de levering van de ontbrekend ethernetmodule. Nu schrijft men mij dat alles te wijten is aan de wifi verbinding terwijl ik zelfs naast het toestel geen verbinding kan meer maken met mijn tablet. Mijn Wifi extension werkt perfect want die wordt ook door een nog andere pc nog gebruikt. Graag jullie advies.

    Gewenste oplossing

    Herstelling

    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • VAN MARCKE Aan F. V.

    Geachte, Zoals wij uw klant reeds gemeld hebben in ons schrijven van 06/06/2019 is de onstabiele wifi verbinding ter plaatse oorzaak van de problemen. Aanvankelijk bleek de klant de verkeerde webstek te gebruiken, onze technicus heeft na contact met de fabrikant wel verbinding kunnen opbouwen. Echter wanneer de verbinding op een gegeven moment wegvalt dan moet er opnieuw ingelogd worden. Klant dient dus een stabiele wifi verbinding te voorzien. Het toestel werkt naar behoren, de connectiviteit echter is een probleem. Onze technici kunnen hier helaas niets aan doen. Met vriendelijke groeten, Meilleures salutations, Dieter Front Office T: +32 56 23 75 83 E: service@vanmarcke.be Van Marcke Service, Weggevoerdenlaan 5, B-8500 Kortrijk [:www.vanmarcke.com/mail_signature/global_sig_vm7a.png] Follow us on: [facebook][twitter][LinkedIn][Pinterest][Instagram] www.vanmarcke.com

    Geachte, Zoals wij uw klant reeds gemeld hebben in ons schrijven van 06/06/2019 is de onstabiele wifi verbinding ter plaatse oorzaak van de problemen. Aanvankelijk bleek de klant de verkeerde webstek te gebruiken, onze technicus heeft na contact met de fabrikant wel verbinding kunnen opbouwen. Echter wanneer de verbinding op een gegeven moment wegvalt dan moet er opnieuw ingelogd worden. Klant dient dus een stabiele wifi verbinding te voorzien. Het toestel werkt naar behoren, de connectiviteit echter is een probleem. Onze technici kunnen hier helaas niets aan doen. Met vriendelijke groeten, Meilleures salutations, Dieter Front Office T: +32 56 23 75 83 E: service@vanmarcke.be Van Marcke Service, Weggevoerdenlaan 5, B-8500 Kortrijk [:www.vanmarcke.com/mail_signature/global_sig_vm7a.png] Follow us on: [facebook][twitter][LinkedIn][Pinterest][Instagram] www.vanmarcke.com

  • F. V. Aan VAN MARCKE

    Geachte Van Marcke, Zelfs de dongle geeft andere codes door naar verloop van tijd ipv van drie flitsjes ( permanente verbinding) naar twee....waardoor er inderdaad geen verbinding meer kan zijn.....dus waar ligt het probleem dan wel? niet bij mijn wifi maar bij de dongle of zijn besturing. Mijn plan B was om de ethernetverbinding te gebruiken maar die module is er gewoon niet....waarom niet? De Technieker bekende dat zij zelf geen ervaring hebben met deze toestellen en volgens dhr X in Orange is het wifi signaal perfect....ik volg het signaal op en dat blijft stabiel.

    Geachte Van Marcke, Zelfs de dongle geeft andere codes door naar verloop van tijd ipv van drie flitsjes ( permanente verbinding) naar twee....waardoor er inderdaad geen verbinding meer kan zijn.....dus waar ligt het probleem dan wel? niet bij mijn wifi maar bij de dongle of zijn besturing. Mijn plan B was om de ethernetverbinding te gebruiken maar die module is er gewoon niet....waarom niet? De Technieker bekende dat zij zelf geen ervaring hebben met deze toestellen en volgens dhr X in Orange is het wifi signaal perfect....ik volg het signaal op en dat blijft stabiel.

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 20 juni 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)