Ambulance Sclepius vzw


Deze klacht is Publiek

  • T. E. Aan Ambulance Sclepius vzw

    Beste, Mijn klacht gaat over hoe ik behandeld werd door de verpleging van de ziekenwagen. Je kiest niet welke ziekenwagen er komt, dus hoopt dat je toch met respect behandelt wordt. De dag (8/5/2019 om 23u16) dat we hen opgebeld hadden was ik net thuis na mijn hartritmestoornissen. Ze hadden mij op de spoed een schok gegeven om terug het juiste ritme te krijgen. Plots werd ik op de wc echt niet goed, ik werd helemaal wit en voelde mij duizelig, alles draaide en mijn oren suisden. Ook hoorde ik alles in echo, kreeg het ontzettend warm en had een druk op mijn borst. Ik ben gelukkig nog naar de zetel geraakt. Mijn dochter heeft mijn mama gebeld en nadien hebben ze de ziekenwagen opgebeld. Mijn dochter was wel in paniek en ook mijn mama was niet gerust. De ambulanciers waren helemaal niet vriendelijk. Ze lieten ons echt voelen dat we voor niets gebeld hadden en we overdreven. Eerst wilden ze mij zelfs niet meenemen. Toen we vertrokken lieten ze mij alleen de trap afgaan zonder begeleiding, ook al was ik nog steeds duizelig. Ze gingen gewoon een stuk achter mij de trap af. In de spoed deden ze ook heel nederig over mij. Mijn dochter vroeg zich zelfs af of ze de ziekenwagen wel had moeten bellen. Ook de buurjongen van mijn ouders (die mijn mama tot hier gebracht had) vond dit echt niet kunnen. Ik hoop vooral dat ze dit niet bij iedereen doen, want je belt echt niet voor je plezier een ziekenwagen. Ik heb hen een e-mail gestuurd op 3/6/2019, nadat ik het factuur ontvangen had, en heb hier nog steeds geen antwoord of verontschuldiging op gekregen. Vriendelijke groeten, Tessa Eestermans

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Mijn klacht gaat over hoe ik behandeld werd door de verpleging van de ziekenwagen. Je kiest niet welke ziekenwagen er komt, dus hoopt dat je toch met respect behandelt wordt. De dag (8/5/2019 om 23u16) dat we hen opgebeld hadden was ik net thuis na mijn hartritmestoornissen. Ze hadden mij op de spoed een schok gegeven om terug het juiste ritme te krijgen. Plots werd ik op de wc echt niet goed, ik werd helemaal wit en voelde mij duizelig, alles draaide en mijn oren suisden. Ook hoorde ik alles in echo, kreeg het ontzettend warm en had een druk op mijn borst. Ik ben gelukkig nog naar de zetel geraakt. Mijn dochter heeft mijn mama gebeld en nadien hebben ze de ziekenwagen opgebeld. Mijn dochter was wel in paniek en ook mijn mama was niet gerust. De ambulanciers waren helemaal niet vriendelijk. Ze lieten ons echt voelen dat we voor niets gebeld hadden en we overdreven. Eerst wilden ze mij zelfs niet meenemen. Toen we vertrokken lieten ze mij alleen de trap afgaan zonder begeleiding, ook al was ik nog steeds duizelig. Ze gingen gewoon een stuk achter mij de trap af. In de spoed deden ze ook heel nederig over mij. Mijn dochter vroeg zich zelfs af of ze de ziekenwagen wel had moeten bellen. Ook de buurjongen van mijn ouders (die mijn mama tot hier gebracht had) vond dit echt niet kunnen. Ik hoop vooral dat ze dit niet bij iedereen doen, want je belt echt niet voor je plezier een ziekenwagen. Ik heb hen een e-mail gestuurd op 3/6/2019, nadat ik het factuur ontvangen had, en heb hier nog steeds geen antwoord of verontschuldiging op gekregen. Vriendelijke groeten, Tessa Eestermans

    Gewenste oplossing

    Schadevergoeding

    Excuses

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Ambulance Sclepius vzw Aan T. E.

    Beste, Dit betreft een vervoer via de Noodcentrale 112. Aan boord van de PIT-ziekenwagen was een ambulancier/chauffeur van Ambulancezorg Asclepius vzw en een spoedgevallenverpleegkundige van het AZ Rivierenland die de benadering en begeleiding van de patient op zich neemt. Verwijzend naar artikel 458 van het strafwetboek mag en kan ik geen informatie geven over de bestemming van de patient alsook de vaststellingen/akten van het verplegend personeel. Ik heb via deze weg dus geen verweer. Ik stel vast dat de patient opmerkingen heeft zowel over het verplegend personeel van in de ambulance als die van op de spoedgevallendienst. Indien de patient meer informatie wenst kan hij terecht bij de ombudsdienst van AZ Rivierenland aangaande de communicatie met de verpleegkundige en de handelingen die werden gesteld in de ziekenwagen. Indien de patient meer informatie wenst over zijn behandeling op de spoedgevallendienst dan dient hij contact op te nemen met de ombudsdienst van het desbetreffende ziekenhuis naar waar de patient werd overgebracht. Beide ziekenhuizen kunnen op vraag van de patient inzage geven in het medisch dossier. Uiteraard gaan wij niet in op de vraag naar een schadevergoeding. De alarmering via het noodnummer 112 werd gevraagd alsook het vervoer heeft plaatsgevonden. Er werden handelingen gesteld bij de patient. De patient heeft voor het vervoer conform de wet een forfaitaire factuur van 60 euro ontvangen. Met vriendelijke groeten/Cordialement/Kind regards,Kris Verbeeck Zaakvoerder kris@ambulancecentrum.be www.ambulancecentrum.beAmbulancecentrum Antwerpen BVBA Heiligstraat 139 2620 Hemiksem T 03 844 33 09 ACA disclaimer ACA Mail Disclaimer

    Beste, Dit betreft een vervoer via de Noodcentrale 112. Aan boord van de PIT-ziekenwagen was een ambulancier/chauffeur van Ambulancezorg Asclepius vzw en een spoedgevallenverpleegkundige van het AZ Rivierenland die de benadering en begeleiding van de patient op zich neemt. Verwijzend naar artikel 458 van het strafwetboek mag en kan ik geen informatie geven over de bestemming van de patient alsook de vaststellingen/akten van het verplegend personeel. Ik heb via deze weg dus geen verweer. Ik stel vast dat de patient opmerkingen heeft zowel over het verplegend personeel van in de ambulance als die van op de spoedgevallendienst. Indien de patient meer informatie wenst kan hij terecht bij de ombudsdienst van AZ Rivierenland aangaande de communicatie met de verpleegkundige en de handelingen die werden gesteld in de ziekenwagen. Indien de patient meer informatie wenst over zijn behandeling op de spoedgevallendienst dan dient hij contact op te nemen met de ombudsdienst van het desbetreffende ziekenhuis naar waar de patient werd overgebracht. Beide ziekenhuizen kunnen op vraag van de patient inzage geven in het medisch dossier. Uiteraard gaan wij niet in op de vraag naar een schadevergoeding. De alarmering via het noodnummer 112 werd gevraagd alsook het vervoer heeft plaatsgevonden. Er werden handelingen gesteld bij de patient. De patient heeft voor het vervoer conform de wet een forfaitaire factuur van 60 euro ontvangen. Met vriendelijke groeten/Cordialement/Kind regards,Kris Verbeeck Zaakvoerder kris@ambulancecentrum.be www.ambulancecentrum.beAmbulancecentrum Antwerpen BVBA Heiligstraat 139 2620 Hemiksem T 03 844 33 09 ACA disclaimer ACA Mail Disclaimer

  • T. E. Aan Ambulance Sclepius vzw

    Ik heb zeker geen problemen gehad met het personeel op de spoedgevallendienst. Ze waren heel vriendelijk. Enkel met het personeel van de ziekenwagen waren er problemen. Maar blijkbaar begrijp ik hieruit dat als je een ziekenwagen belt via 112, de ambulanciers en verpleging van de ziekenwagen niet vriendelijk moeten zijn. En ook geen rekening moeten houden met de veiligheid van de patiënt. Ik ga zeker contact opnemen met de ombudsdienst van Rivierenland en hoop dat, moest het nog eens nodig zijn, ik een ziekenwagen van ambuce krijg. Hun personeel is wel vriendelijk en ook de contactpersoon belde onmiddellijk om te informeren hoe het juist gelopen was. Ik had eerst hen een mail gestuurd omdat ik dacht dat de ziekenwagen van Ambuce was.

    Ik heb zeker geen problemen gehad met het personeel op de spoedgevallendienst. Ze waren heel vriendelijk. Enkel met het personeel van de ziekenwagen waren er problemen. Maar blijkbaar begrijp ik hieruit dat als je een ziekenwagen belt via 112, de ambulanciers en verpleging van de ziekenwagen niet vriendelijk moeten zijn. En ook geen rekening moeten houden met de veiligheid van de patiënt. Ik ga zeker contact opnemen met de ombudsdienst van Rivierenland en hoop dat, moest het nog eens nodig zijn, ik een ziekenwagen van ambuce krijg. Hun personeel is wel vriendelijk en ook de contactpersoon belde onmiddellijk om te informeren hoe het juist gelopen was. Ik had eerst hen een mail gestuurd omdat ik dacht dat de ziekenwagen van Ambuce was.

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)