Online bestelling - ondanks voorraad kreeg ik de producten niet mee

COLRUYT GROUP SERVICES Edingensesteenweg 196, HALLE


Deze klacht is Publiek

  • H. G. Aan COLRUYT GROUP SERVICES

    Beste, op 20 mei 2019 bestelde ik via Collect&Go (webiste Colruyt) 10 pakken coca cola light 1,5LX8 (stonden in promotie en 25% extra korting). Bovendien bestelde ik nog extra andere producten waarbij de service kost kwam ter vervallen. Mijn bestelling werd onmiddellijk bevestigd.Bij het afhalen op het afgesproken tijdstip, kreeg ik de melding dat ik maar 24 flessen meekreeg ipv 80 flessen. Reden: andere klanten moeten ook kunnen genieten van deze promotie. Ik kreeg dus niet eens de helft van mijn bestelling mee terwijl er meer dan voldoende voorraad in de winkel stond !! Het was dus geen voorraadissue maar gewoon het feit dat ze 10 pakken teveel vonden. Aangezien wij veel cola light drinken, vond ik 10 pakken niet echt overdreven en bovendien hebben we nog een feestje in juni. Deze reden heb ik nog nooit ontvangen bij het weigeren van een bestelling. Voldoende voorraad, correct besteld via internet en dan bij het afhaalpunt uw bestelling niet mee krijgen. Heb contact opgenomen met de klantendienst en de verantwoordelijk van de desbetreffende Colruyt winkel zou mij terug contacteren. Na herhaaldelijke mails naar de klantendienst heeft hij mij gecontaceerd en gaf aan dat de reden idd was dat andere klanten ook van de promotie moeten kunnen genieten. HIj gaf ook aan dat stock niet het issue was. Heb aangegeven dat ik niet begrijp waarom ik die dan niet meekreeg. Mijn voorstel: dat ik de overige 7 pakken tegen dezelfde vw zou afhalen in de winkel. Ook daar kon hij niet mee akkoord gaan. Ik heb alles correct via de richtlijnen besteld, voldoende voorraad en krijg niet mijn bestelde goederen? ??? Het toeval wil dat ik iemand ken die in een andere Colruyt winkel > 20 pakken had besteld en deze zonder probleem had meegekregen. Ook dat argument kon de verantwoordelijk niet overtuigen. Bovendien zijn wij een trouwe klant van Colruyt... ik begrijp echt niet waar zij moeilijk over doen. Ik ben in deze case serieus benadeeld. Even alles op een rijtje: - slechts 24 flessen tegen een voordelige prijs ontvangen (terwijl er voorraad was en alles correct besteld) - met de 80 fl in het achterhoofd, had ik extra producten besteld om de service kost te laten wegvallen... deze producten had ik nooit gekocht indien ik op voorhand wist dat ik maar 24 flessen zou meekrijgen - bovendien had ik nog een bon voor extra 15% op mijn aankopen, dewelke ik uiteindelijk niet heb ingeleverd op de 24 flessen want ging ervan uit dat ik 80 flessen zou ontvangen. Bij deze hoop ik dat Colruyt gevolg wil geven aan deze klacht om zijn 'trouwe' klanten toch tevreden te houden. Alvast bedankt. Mvg Hieronder kan je nog wat mailverkeer vinden: Ter info: op 23 mei kreeg ik onderstaand antwoord van de klantendienst "Indien je in de toekomst grote aantallen van een bepaald artikel nodig hebt, raad ik je aan om tijdig te reserveren (4 à 5 dagen vooraf). Op de bevestigingsmail, die je dan van ons ontvangt, antwoord je dan met de melding dat het om een grote hoeveelheid gaat. Wij kunnen daarop de winkel op de hoogte brengen, zodat die tijdig kan (bij)bestellen. Zo is er zeker voldoende stock in de winkel om jouw reservatie klaar te maken." Mijn antwoord Er was nog meer dan voldoende voorraad dus begrijp de reactie niet, ocharme 3 pakken cola light heb ik meegekregen!!! Ik wil gerust de overige pakken in de winkel gaan halen maar dan wel tegen dezelfde voorwaarden ! Kan jij hiervoor aub akkoord geven? Enkele dagen later een reminder van mij: Ik heb afgelopen vrijdag nog contact gehad met de 'rode telefoon' mbt mijn coca cola bestelling en de verantwoordelijke van de winkel zou mij contacteren maar heb helaas tot op heden nog geen telefoon van hen mogen ontvangen. Mijn reactie eind mei Ik heb vandaag telefoon gekregen van de gerant met de melding dat hij de resterende pakken niet aan de voordelige prijs wil verkopen terwijl er voldoende voorraad is in de winkel (cfr. jouw mail met de reden - zie hieronder - maar daar draait het helemaal niet om - er was voldoende voorraad ! ) "Zoals onze algemene voorwaarden vermelden: Het assortiment dat beschikbaar wordt gesteld via Collect&Go geldt zolang de voorraad strekt en kan op elk moment door Collect&Go, Colruyt of Bio-Planet worden gewijzigd" Aangezien er voldoende voorraad was bij de afhaling van mijn collect&go bestelling, is er mijn inziens ook geen gegronde reden om mij slechts 3 pakken cola light toe te kennen ipv 10 pakken. Er wordt dus gewoon geen gevolg gegeven aan mijn 'correcte' bestelling via Collect & Go. Als ik bij deze bestelling een melding had gekregen dat ik in de toekomst dit aantal pakken niet meer mocht bestellen, prima, maar gewoon 3 van de 10 pakken meegeven terwijl er nog voldoende voorraad is, is onterecht en beneden alle peil. Bovendien kreeg ik géén enkele melding vooraf, enkel bij de afhaling. Ook op de website staat er geen enkele melding dat je geen 10 pakken mag bestellen (wat mijn inziens ook niet gigantisch veel is als je dagelijks min. 1 of 2 flessen cola light drinkt) Colruyt maakt volop reclame van de 'laagste' prijzen maar als het erop aan komt, ontvang je niet de bestelling die je geplaatst hebt, super teleurstellend en alles behalve 'klantvriendelijk/klant minded'. Ik wil hier dan ook een officiële klacht van maken naar Colruyt toe omwille van verschillende redenen: 1. in een andere Colruyt winkel werd het wel toegestaan > 10 pakken cola light af te halen 2. er stond nog meer dan voldoende voorraad 3. bovendien bestelde ik extra producten (die ik niet echt nodig had) om de service kosten te laten wegvallen bij mijn '10' pakken cola light en ik ontvang er maar 3.... Had ik geweten dat ik ocharme 3 pakken had meegekregen, had ik deze bestelling niet geplaatst en had mij dit bijkomende kosten bespaard 4. jullie maken reclame van de 'laagste' prijs maar als de consument een bestelling correct plaatst via jullie site, ontvangt de consument niet hetgeen wat die besteld heeft

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, op 20 mei 2019 bestelde ik via Collect&Go (webiste Colruyt) 10 pakken coca cola light 1,5LX8 (stonden in promotie en 25% extra korting). Bovendien bestelde ik nog extra andere producten waarbij de service kost kwam ter vervallen. Mijn bestelling werd onmiddellijk bevestigd.Bij het afhalen op het afgesproken tijdstip, kreeg ik de melding dat ik maar 24 flessen meekreeg ipv 80 flessen. Reden: andere klanten moeten ook kunnen genieten van deze promotie. Ik kreeg dus niet eens de helft van mijn bestelling mee terwijl er meer dan voldoende voorraad in de winkel stond !! Het was dus geen voorraadissue maar gewoon het feit dat ze 10 pakken teveel vonden. Aangezien wij veel cola light drinken, vond ik 10 pakken niet echt overdreven en bovendien hebben we nog een feestje in juni. Deze reden heb ik nog nooit ontvangen bij het weigeren van een bestelling. Voldoende voorraad, correct besteld via internet en dan bij het afhaalpunt uw bestelling niet mee krijgen. Heb contact opgenomen met de klantendienst en de verantwoordelijk van de desbetreffende Colruyt winkel zou mij terug contacteren. Na herhaaldelijke mails naar de klantendienst heeft hij mij gecontaceerd en gaf aan dat de reden idd was dat andere klanten ook van de promotie moeten kunnen genieten. HIj gaf ook aan dat stock niet het issue was. Heb aangegeven dat ik niet begrijp waarom ik die dan niet meekreeg. Mijn voorstel: dat ik de overige 7 pakken tegen dezelfde vw zou afhalen in de winkel. Ook daar kon hij niet mee akkoord gaan. Ik heb alles correct via de richtlijnen besteld, voldoende voorraad en krijg niet mijn bestelde goederen? ??? Het toeval wil dat ik iemand ken die in een andere Colruyt winkel > 20 pakken had besteld en deze zonder probleem had meegekregen. Ook dat argument kon de verantwoordelijk niet overtuigen. Bovendien zijn wij een trouwe klant van Colruyt... ik begrijp echt niet waar zij moeilijk over doen. Ik ben in deze case serieus benadeeld. Even alles op een rijtje: - slechts 24 flessen tegen een voordelige prijs ontvangen (terwijl er voorraad was en alles correct besteld) - met de 80 fl in het achterhoofd, had ik extra producten besteld om de service kost te laten wegvallen... deze producten had ik nooit gekocht indien ik op voorhand wist dat ik maar 24 flessen zou meekrijgen - bovendien had ik nog een bon voor extra 15% op mijn aankopen, dewelke ik uiteindelijk niet heb ingeleverd op de 24 flessen want ging ervan uit dat ik 80 flessen zou ontvangen. Bij deze hoop ik dat Colruyt gevolg wil geven aan deze klacht om zijn 'trouwe' klanten toch tevreden te houden. Alvast bedankt. Mvg Hieronder kan je nog wat mailverkeer vinden: Ter info: op 23 mei kreeg ik onderstaand antwoord van de klantendienst "Indien je in de toekomst grote aantallen van een bepaald artikel nodig hebt, raad ik je aan om tijdig te reserveren (4 à 5 dagen vooraf). Op de bevestigingsmail, die je dan van ons ontvangt, antwoord je dan met de melding dat het om een grote hoeveelheid gaat. Wij kunnen daarop de winkel op de hoogte brengen, zodat die tijdig kan (bij)bestellen. Zo is er zeker voldoende stock in de winkel om jouw reservatie klaar te maken." Mijn antwoord Er was nog meer dan voldoende voorraad dus begrijp de reactie niet, ocharme 3 pakken cola light heb ik meegekregen!!! Ik wil gerust de overige pakken in de winkel gaan halen maar dan wel tegen dezelfde voorwaarden ! Kan jij hiervoor aub akkoord geven? Enkele dagen later een reminder van mij: Ik heb afgelopen vrijdag nog contact gehad met de 'rode telefoon' mbt mijn coca cola bestelling en de verantwoordelijke van de winkel zou mij contacteren maar heb helaas tot op heden nog geen telefoon van hen mogen ontvangen. Mijn reactie eind mei Ik heb vandaag telefoon gekregen van de gerant met de melding dat hij de resterende pakken niet aan de voordelige prijs wil verkopen terwijl er voldoende voorraad is in de winkel (cfr. jouw mail met de reden - zie hieronder - maar daar draait het helemaal niet om - er was voldoende voorraad ! ) "Zoals onze algemene voorwaarden vermelden: Het assortiment dat beschikbaar wordt gesteld via Collect&Go geldt zolang de voorraad strekt en kan op elk moment door Collect&Go, Colruyt of Bio-Planet worden gewijzigd" Aangezien er voldoende voorraad was bij de afhaling van mijn collect&go bestelling, is er mijn inziens ook geen gegronde reden om mij slechts 3 pakken cola light toe te kennen ipv 10 pakken. Er wordt dus gewoon geen gevolg gegeven aan mijn 'correcte' bestelling via Collect & Go. Als ik bij deze bestelling een melding had gekregen dat ik in de toekomst dit aantal pakken niet meer mocht bestellen, prima, maar gewoon 3 van de 10 pakken meegeven terwijl er nog voldoende voorraad is, is onterecht en beneden alle peil. Bovendien kreeg ik géén enkele melding vooraf, enkel bij de afhaling. Ook op de website staat er geen enkele melding dat je geen 10 pakken mag bestellen (wat mijn inziens ook niet gigantisch veel is als je dagelijks min. 1 of 2 flessen cola light drinkt) Colruyt maakt volop reclame van de 'laagste' prijzen maar als het erop aan komt, ontvang je niet de bestelling die je geplaatst hebt, super teleurstellend en alles behalve 'klantvriendelijk/klant minded'. Ik wil hier dan ook een officiële klacht van maken naar Colruyt toe omwille van verschillende redenen: 1. in een andere Colruyt winkel werd het wel toegestaan > 10 pakken cola light af te halen 2. er stond nog meer dan voldoende voorraad 3. bovendien bestelde ik extra producten (die ik niet echt nodig had) om de service kosten te laten wegvallen bij mijn '10' pakken cola light en ik ontvang er maar 3.... Had ik geweten dat ik ocharme 3 pakken had meegekregen, had ik deze bestelling niet geplaatst en had mij dit bijkomende kosten bespaard 4. jullie maken reclame van de 'laagste' prijs maar als de consument een bestelling correct plaatst via jullie site, ontvangt de consument niet hetgeen wat die besteld heeft

    Gewenste oplossing

    Het overige gedeelte van mijn bestelling tegen het gunstige tarief waartegen ik mijn bestelling geplaatst had (+ even die 15% extra korting)

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • H. G. Aan COLRUYT GROUP SERVICES

    Beste Coluyt Aangezien ik nog geen feedback mocht ontvangen, wil ik via deze mail even informeren of jullie mijn klacht van 11 juni 2019 al hebben kunnen bekijken? Mvg

    Beste Coluyt Aangezien ik nog geen feedback mocht ontvangen, wil ik via deze mail even informeren of jullie mijn klacht van 11 juni 2019 al hebben kunnen bekijken? Mvg

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)