Moet betalen voor product die ik niet besteld heb

HELLO FRESH


Deze klacht is Publiek

  • K. S. Aan HELLO FRESH

    Beste, Ik had een gratis probeer box voor hello fresh gekregen via een vriendin. Op het kaartje stond dat ik me enkel moest inloggen op de site en dat ik dan de box zou ontvangen. Dat deed ik dus, stond ook op dat ik een betaal methode moest opgeven maar dat me niks aangerekend zou worden. Beetje raar voor een gratis box maar goed. Een week later krijg ik plots uit het niks een sms dat er een volgende box onderweg is naar mij. Dat terwijl ik helemaal geen 2de box besteld heb. Ik nam contact met ze op en ze bleven maar zeggen dat ze niks voor me konden doen omdat ik de box zogezegd al besteld heb. Ze bleven er maar op hameren dat ze hem niet konden annuleren. Na lang discussiëren kwamen ze plots met een 50/50 voorstel en dat ze de box dan naar een voedselbank zouden sturen. Dus plots kon de box dus wel naar een andere bestemming gestuurd worden. Dit kon volgens hun eerst totaal niet. Ik ging er niet mee akkoord want ik wou helemaal niet voor iets betalen wat ik niet besteld heb. Ze dreigden dat ik sowieso moest betalen ook al nam ik de box niet eens in ontvangst. Ik kon dus geen kant meer op. Als je je aanmeld op hun site voor zo'n gratis box staat er nergens dat ze automatisch zonder dat je er iets van af weet of kiest, boxen blijven bestellen voor je en deze natuurlijk moet betalen. Ik vind dat ze eerlijk gezegd nogal serieus misbruik maken van de mensen. Dit alles is geleden van 16 april. Ik heb al meerdere organisaties gecontacteerd maar niks gehoord. Veel mensen zijn met allerlei klachten en gelijkaardige situaties over hello fresh naar me toe gekomen. Het internet staat er ook vol van. Ik had de box natuurlijk nog niet betaald en heb ook niks meer van hun gehoord tot eind vorige week. Toen zat er plots een brief in men brievenbus waarop stond "laatste herinnering". Nochtans was dit de eerste keer dat ze terug contact met me hadden opgenomen. Wederom een sluw spel dat ze met je spelen. Plots heb ik dus nog maar een week om het bedrag te betalen anders sturen ze een deurwaarder en worden er serieuze kosten bij gerekend. Staat ook in die brief. Ik weet dat ze paypal accepteren (staat op hun site) dus ik wou het bedrag dan via paypal betalen zodat ik daar ook nog eens klacht kon indienen. Na contact met ze te hebben over paypal zeggen ze plots dat ik het bedrag enkel via overschrijving kan doen. En dus niet via paypal. Dus plots is dit ook niet meer mogelijk. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik daar anders klacht indien. Dus ze doen er letterlijk alles aan om je voor blok te zetten dat je betaald en je geld niet terug krijgt. Ik vindt het echt niet ok dat ik zo gedwongen en misleid wordt om te betalen voor iets wat ik helemaal niet besteld heb. Ik ga nu alsnog het bedrag moeten betalen omdat ik geen deurwaarder aan men deur wil. Maar ik zou het heel fijn vinden als jullie dit voor me kunnen oplossen en ik op 1 of andere manier men geld toch terug krijg

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Ik had een gratis probeer box voor hello fresh gekregen via een vriendin. Op het kaartje stond dat ik me enkel moest inloggen op de site en dat ik dan de box zou ontvangen. Dat deed ik dus, stond ook op dat ik een betaal methode moest opgeven maar dat me niks aangerekend zou worden. Beetje raar voor een gratis box maar goed. Een week later krijg ik plots uit het niks een sms dat er een volgende box onderweg is naar mij. Dat terwijl ik helemaal geen 2de box besteld heb. Ik nam contact met ze op en ze bleven maar zeggen dat ze niks voor me konden doen omdat ik de box zogezegd al besteld heb. Ze bleven er maar op hameren dat ze hem niet konden annuleren. Na lang discussiëren kwamen ze plots met een 50/50 voorstel en dat ze de box dan naar een voedselbank zouden sturen. Dus plots kon de box dus wel naar een andere bestemming gestuurd worden. Dit kon volgens hun eerst totaal niet. Ik ging er niet mee akkoord want ik wou helemaal niet voor iets betalen wat ik niet besteld heb. Ze dreigden dat ik sowieso moest betalen ook al nam ik de box niet eens in ontvangst. Ik kon dus geen kant meer op. Als je je aanmeld op hun site voor zo'n gratis box staat er nergens dat ze automatisch zonder dat je er iets van af weet of kiest, boxen blijven bestellen voor je en deze natuurlijk moet betalen. Ik vind dat ze eerlijk gezegd nogal serieus misbruik maken van de mensen. Dit alles is geleden van 16 april. Ik heb al meerdere organisaties gecontacteerd maar niks gehoord. Veel mensen zijn met allerlei klachten en gelijkaardige situaties over hello fresh naar me toe gekomen. Het internet staat er ook vol van. Ik had de box natuurlijk nog niet betaald en heb ook niks meer van hun gehoord tot eind vorige week. Toen zat er plots een brief in men brievenbus waarop stond "laatste herinnering". Nochtans was dit de eerste keer dat ze terug contact met me hadden opgenomen. Wederom een sluw spel dat ze met je spelen. Plots heb ik dus nog maar een week om het bedrag te betalen anders sturen ze een deurwaarder en worden er serieuze kosten bij gerekend. Staat ook in die brief. Ik weet dat ze paypal accepteren (staat op hun site) dus ik wou het bedrag dan via paypal betalen zodat ik daar ook nog eens klacht kon indienen. Na contact met ze te hebben over paypal zeggen ze plots dat ik het bedrag enkel via overschrijving kan doen. En dus niet via paypal. Dus plots is dit ook niet meer mogelijk. Waarschijnlijk omdat ze weten dat ik daar anders klacht indien. Dus ze doen er letterlijk alles aan om je voor blok te zetten dat je betaald en je geld niet terug krijgt. Ik vindt het echt niet ok dat ik zo gedwongen en misleid wordt om te betalen voor iets wat ik helemaal niet besteld heb. Ik ga nu alsnog het bedrag moeten betalen omdat ik geen deurwaarder aan men deur wil. Maar ik zou het heel fijn vinden als jullie dit voor me kunnen oplossen en ik op 1 of andere manier men geld toch terug krijg

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 49,95

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • HELLO FRESH Aan K. S.

    Hallo, Wat leuk een berichtje van jou! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag De klantenservice is geopend op: Maandag t/m woensdag 09:00-23:00 donderdag en vrijdag 09:00-18:00 Zaterdag 08:00-21:00 Zondag 09:00-22:00 Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantendienst worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Hallo, Wat leuk een berichtje van jou! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag De klantenservice is geopend op: Maandag t/m woensdag 09:00-23:00 donderdag en vrijdag 09:00-18:00 Zaterdag 08:00-21:00 Zondag 09:00-22:00 Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantendienst worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

  • K. S. Aan HELLO FRESH

    Zoals je kan zien aan de screenshots die ik van jullie site genomen heb staat duidelijk dat je niet wekelijks wordt aangerekend voor een box wanneer je een proefbox besteld hebt. Wat ik dus had, ik had een gratis proefbox. Dus waarom hebben jullie achter men rug en zonder men toestemming toch nog een box besteld en dwingen jullie me dan om deze te betalen?

    Zoals je kan zien aan de screenshots die ik van jullie site genomen heb staat duidelijk dat je niet wekelijks wordt aangerekend voor een box wanneer je een proefbox besteld hebt. Wat ik dus had, ik had een gratis proefbox. Dus waarom hebben jullie achter men rug en zonder men toestemming toch nog een box besteld en dwingen jullie me dan om deze te betalen?


    Bijlagen
    • Document
    • Document
  • HELLO FRESH Aan K. S.

    Hallo, Wat leuk een berichtje van jou! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag De klantenservice is geopend op: Maandag t/m woensdag 09:00-23:00 donderdag en vrijdag 09:00-18:00 Zaterdag 08:00-21:00 Zondag 09:00-22:00 Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantendienst worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Hallo, Wat leuk een berichtje van jou! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag De klantenservice is geopend op: Maandag t/m woensdag 09:00-23:00 donderdag en vrijdag 09:00-18:00 Zaterdag 08:00-21:00 Zondag 09:00-22:00 Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantendienst worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)