Problemen aansluiting en facturen

Mega Rue Natalis, 2 , Luik


Deze klacht is Publiek

  • J. F. Aan Mega

    Beste, ik en mijn vriendin zijn in december gaan samenwonen, voor we waren gaan samenwonen had mijn vriendin meegedaan een de groepsaankoop groene stroom en gas provincie Antwerpen. Mega had aan ons gevraagd om alle documentatie op te sturen in verband van een verhuis, dat hebben we ook gedaan. Mijn vriendin en ik vonden het raar dat wij geen facturen kregen voor de maand januari en februari, we hebben dan besloten om een andere leverancier te zoeken dat is Luminus. we krijgen bevestiging van hun ook dat het contract van start ging gaan rond 6 maart en kort erna kregen we mail van Mega dat ons contract van start gaat vanaf 14 maart.. Daardoor hebben ze ons afgesloten bij Luminus zonder dat we dat wouden. Elke keer als mijn vriendin belde naar Mega werd ze afgescheept aan de telefoon, in het begin van de aanvraag werd ze elke dag 2 keer opgebeld door Mega ze lieten een voicemail na om terug te bellen en als ze dat deed wisten ze van niets en dit heeft 2 weken geduurd. we kregen ook heel veel bevestigings-mails met ons contract en login gegevens. Wat blijkt is dat ze onze aanvraag nooit behandeld hebben waardoor wij nooit een contract hebben gehad voor de maand december, januari en februari. We hebben dit proberen aankaarten bij hun dat dit niet oke is want wij gaan nu een enorme factuur krijgen terwijl we wel bevestigings-mails kregen van hun. Ze reageren niet op het probleem ze hebben ook niets van hun laten horen toen Luminus de aanvraag deed voor de overschakeling ze wouden ons eerst niet laten gaan. Ze hebben dan onze 2 facturen voor maart en mei gecrediteerd en nu opeens krijgen we een afsluitfactuur van 353.75 euro en een factuur van 438.8 euro. Wij voelen ons echt al maanden slecht omdat dit spelletje maar blijft duren.. We hopen echt dat jullie ons kunnen helpen. Met Vriendelijke Groeten, Jesse Fige en Yasmine Hélali.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, ik en mijn vriendin zijn in december gaan samenwonen, voor we waren gaan samenwonen had mijn vriendin meegedaan een de groepsaankoop groene stroom en gas provincie Antwerpen. Mega had aan ons gevraagd om alle documentatie op te sturen in verband van een verhuis, dat hebben we ook gedaan. Mijn vriendin en ik vonden het raar dat wij geen facturen kregen voor de maand januari en februari, we hebben dan besloten om een andere leverancier te zoeken dat is Luminus. we krijgen bevestiging van hun ook dat het contract van start ging gaan rond 6 maart en kort erna kregen we mail van Mega dat ons contract van start gaat vanaf 14 maart.. Daardoor hebben ze ons afgesloten bij Luminus zonder dat we dat wouden. Elke keer als mijn vriendin belde naar Mega werd ze afgescheept aan de telefoon, in het begin van de aanvraag werd ze elke dag 2 keer opgebeld door Mega ze lieten een voicemail na om terug te bellen en als ze dat deed wisten ze van niets en dit heeft 2 weken geduurd. we kregen ook heel veel bevestigings-mails met ons contract en login gegevens. Wat blijkt is dat ze onze aanvraag nooit behandeld hebben waardoor wij nooit een contract hebben gehad voor de maand december, januari en februari. We hebben dit proberen aankaarten bij hun dat dit niet oke is want wij gaan nu een enorme factuur krijgen terwijl we wel bevestigings-mails kregen van hun. Ze reageren niet op het probleem ze hebben ook niets van hun laten horen toen Luminus de aanvraag deed voor de overschakeling ze wouden ons eerst niet laten gaan. Ze hebben dan onze 2 facturen voor maart en mei gecrediteerd en nu opeens krijgen we een afsluitfactuur van 353.75 euro en een factuur van 438.8 euro. Wij voelen ons echt al maanden slecht omdat dit spelletje maar blijft duren.. We hopen echt dat jullie ons kunnen helpen. Met Vriendelijke Groeten, Jesse Fige en Yasmine Hélali.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • Mega Aan J. F.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Problemen aansluiting en facturen (CPTBE00669327-27) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Bij voorbaat dank voor uw begrip. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 04 268 20 00 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Wij blijven tot uw beschikking en wensen u een fijne dag. Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) @ info@mega.be t: 04 268 20 00 (Ma-Vrij werkdagen: 9u-12u30 and 14u-17u) [Contact us](:www.mega.be/nl/contact) ------------------------------------------------------ Cher Client(e), Nous vous remercions pour votre demande: Klacht: Problemen aansluiting en facturen (CPTBE00669327-27) Celle-ci a bien été réceptionnée par notre service clientèle. Ce dernier met tout en Å“uvre pour vous répondre dans les plus brefs délais. D'avance, nous vous remercions pour votre compréhension. En cas d'urgence, n'hésitez pas à nous contacter par téléphone au 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h). Nous restons à votre entière disposition et vous souhaitons une excellente fin de journée. Durablement vôtre, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) e-mail info@mega.be t: 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h) [Contact us](:www.mega.be/fr/contact) -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[3QKOYK-GXVZ]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Problemen aansluiting en facturen (CPTBE00669327-27) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Bij voorbaat dank voor uw begrip. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 04 268 20 00 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Wij blijven tot uw beschikking en wensen u een fijne dag. Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) @ info@mega.be t: 04 268 20 00 (Ma-Vrij werkdagen: 9u-12u30 and 14u-17u) [Contact us](:www.mega.be/nl/contact) ------------------------------------------------------ Cher Client(e), Nous vous remercions pour votre demande: Klacht: Problemen aansluiting en facturen (CPTBE00669327-27) Celle-ci a bien été réceptionnée par notre service clientèle. Ce dernier met tout en Å“uvre pour vous répondre dans les plus brefs délais. D'avance, nous vous remercions pour votre compréhension. En cas d'urgence, n'hésitez pas à nous contacter par téléphone au 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h). Nous restons à votre entière disposition et vous souhaitons une excellente fin de journée. Durablement vôtre, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) e-mail info@mega.be t: 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h) [Contact us](:www.mega.be/fr/contact) -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[3QKOYK-GXVZ]

  • Mega Aan J. F.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : A-S Leuven, 18 juil. 16:31 CEST Beste, Dank u wel voor de mail. De oorspronkelijke inschrijving die wij hadden ontvangen was voor het oude adres (Sint-Lievenspoortstraat 106). Aangezien dit foutief was, heeft het langer geduurd om het contract te laten starten op het juiste adres. Daarnaast hebben we 4 keer een nieuwe aanvraag (combined switch) moeten indienen bij Fluvius alvores deze werd geaccepteerd. Dit heeft ook voor vertraging gezorgd waar wij niks aan konden doen. Wij hebben dan uiteindelijk het contract kunnen starten vanaf 14/03/2019 maar wel met de beginmeterstanden van op 22/12/2018. Het is dan ook logisch dat zij een slotfactuur ontvangen waarbij zij moeten bijbetalen aangezien het feitelijk over een (winter)periode gaat van 5 maanden en niet van 1.5 maand. Hopelijk schept dit meer duidelijkheid! Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Laurine Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[3QKOYK-GXVZ]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : A-S Leuven, 18 juil. 16:31 CEST Beste, Dank u wel voor de mail. De oorspronkelijke inschrijving die wij hadden ontvangen was voor het oude adres (Sint-Lievenspoortstraat 106). Aangezien dit foutief was, heeft het langer geduurd om het contract te laten starten op het juiste adres. Daarnaast hebben we 4 keer een nieuwe aanvraag (combined switch) moeten indienen bij Fluvius alvores deze werd geaccepteerd. Dit heeft ook voor vertraging gezorgd waar wij niks aan konden doen. Wij hebben dan uiteindelijk het contract kunnen starten vanaf 14/03/2019 maar wel met de beginmeterstanden van op 22/12/2018. Het is dan ook logisch dat zij een slotfactuur ontvangen waarbij zij moeten bijbetalen aangezien het feitelijk over een (winter)periode gaat van 5 maanden en niet van 1.5 maand. Hopelijk schept dit meer duidelijkheid! Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Laurine Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[3QKOYK-GXVZ]

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)