DELL Z. 3 Doornveld 130, ZELLIK


Deze klacht is Publiek

  • M. V. Aan DELL

    Beste, Ik heb op maart 17, 2018 bij jullie een Dell xps 15 9560 aangekocht voor eigen gebruik. Gisteren is zonder aanleiding het linker scharnier onderaan het toestel beginnen loskomen (alsook de vijzen in de bodemplaat en de audio jack geeft een serieuze ruis) waardoor de bodemplaat los wordt geduwd elke keer het scherm wordt geopend. Het toestel is voor de rest in perfecte staat; het is niet gevallen of iets anders met gebeurt dat aanleiding kon geven tot dit defect. Het toestel wordt normaal gebruikt; in een laptop tas gestoken tijdens verplaatsing en op een normale manier open en toe gedaan tussenin. Toen ik naar jullie support desk belde wist men mij te vertellen dat de garantie op mijn toestel echter al verlopen is en dat de herstelling hiervan maar liefst 590 euro zou kosten die ik volledig zelf moet betalen. I meen mij te herinneren dat we in Europa beschermt zijn met een wettelijke garantie van 2 jaar. D.w.z. Dan hebt u recht op een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat is bepaald door de Europese wetgeving, Richtlijn 99/44/EG. U geeft mij echter slechts 1 jaar garantie en verplicht mij om heel het scherm te laten vervangen hoewel er slecht 1 enkel scharniertje is afgebroken of kapot gegaan door normaal gebruik. Mij lijkt dit een fabricage fout of dergelijke en geen user error. Het lijkt mij ook compleet ongerechtvaardigd om het hele scherm te willen laten vervangen (wat mij maar liefst 590 euro zou kosten) waar een kleine herstelling zou volstaan. Na te bellen met jullie klanten support werd mij ook duidelijk gemaakt dat het niet mogelijk is foto's door te sturen ter verheldering van het probleem, noch is het mogelijk via mail/schriftelijk een klacht neer te leggen aangezien er nergens de nodige contact informatie wordt verschaft. Om het verhaal even samen te vatten, er is een enkel scharniertje kapot gegaan zonder aanleiding, wat mij richting een fabricage fout doet denken. De herstelling hiervan zou mij ongeveer 50% van de totale aankoopprijs extra kosten, wat mij na 1jaar van gebruik een absurde prijs lijkt. De kers op de taart van het hele verhaal is dat blijkt dat ik slechts 1 jaar garantie op mijn aankoop heb hoewel Europese wetgeving voorschrijft er 2 te geven waardoor ik zelf moet instaan voor de ridicule hoge herstellingskosten. Ik hoop hier snel een antwoord op te krijgen of meer verheldering. m.v.g.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Ik heb op maart 17, 2018 bij jullie een Dell xps 15 9560 aangekocht voor eigen gebruik. Gisteren is zonder aanleiding het linker scharnier onderaan het toestel beginnen loskomen (alsook de vijzen in de bodemplaat en de audio jack geeft een serieuze ruis) waardoor de bodemplaat los wordt geduwd elke keer het scherm wordt geopend. Het toestel is voor de rest in perfecte staat; het is niet gevallen of iets anders met gebeurt dat aanleiding kon geven tot dit defect. Het toestel wordt normaal gebruikt; in een laptop tas gestoken tijdens verplaatsing en op een normale manier open en toe gedaan tussenin. Toen ik naar jullie support desk belde wist men mij te vertellen dat de garantie op mijn toestel echter al verlopen is en dat de herstelling hiervan maar liefst 590 euro zou kosten die ik volledig zelf moet betalen. I meen mij te herinneren dat we in Europa beschermt zijn met een wettelijke garantie van 2 jaar. D.w.z. Dan hebt u recht op een wettelijke garantie van 2 jaar. Dat is bepaald door de Europese wetgeving, Richtlijn 99/44/EG. U geeft mij echter slechts 1 jaar garantie en verplicht mij om heel het scherm te laten vervangen hoewel er slecht 1 enkel scharniertje is afgebroken of kapot gegaan door normaal gebruik. Mij lijkt dit een fabricage fout of dergelijke en geen user error. Het lijkt mij ook compleet ongerechtvaardigd om het hele scherm te willen laten vervangen (wat mij maar liefst 590 euro zou kosten) waar een kleine herstelling zou volstaan. Na te bellen met jullie klanten support werd mij ook duidelijk gemaakt dat het niet mogelijk is foto's door te sturen ter verheldering van het probleem, noch is het mogelijk via mail/schriftelijk een klacht neer te leggen aangezien er nergens de nodige contact informatie wordt verschaft. Om het verhaal even samen te vatten, er is een enkel scharniertje kapot gegaan zonder aanleiding, wat mij richting een fabricage fout doet denken. De herstelling hiervan zou mij ongeveer 50% van de totale aankoopprijs extra kosten, wat mij na 1jaar van gebruik een absurde prijs lijkt. De kers op de taart van het hele verhaal is dat blijkt dat ik slechts 1 jaar garantie op mijn aankoop heb hoewel Europese wetgeving voorschrijft er 2 te geven waardoor ik zelf moet instaan voor de ridicule hoge herstellingskosten. Ik hoop hier snel een antwoord op te krijgen of meer verheldering. m.v.g.

    Gewenste oplossing

    Vervanging

    Herstelling

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)