Problemen met autoverzekering na schadegeval

Behandeld door Test-Aankoop

ARGENTA Belgiëlei 49-53, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • V. P. Aan ARGENTA

    Op datum van 28/04/2018 wordt ik aangereden met mijn auto door een andere wagen. Mijn voertuig wordt getakeld door takelfirma via Argenta. Dekra voert de expertise uit en stelt dat de schade aan mijn voertuig 675.30 euro bedraagt. Daar alle schade niet afkomstig kan zijn van het ongeval.De schade begroot door de autogarage bedraagt echter 1804.81 euro. Ik vraag raad aan Argenta, deze geven aan dat ik een tegenexpertise kan vragen. IK geef hen de gegeven van CED expertise te Sint Martens Latem .Er gaan enkele weken voorbij, waarop contact opneem met CED waarop ze melden dat ze geen schadedossier ontvangen hebben. Na lang zoeken vinden ze een schadedossier op een verkeerde nummerplaat en verkeerde naam. Mijn garagist stuurt dan zelf ook de nodige gegevens door, maar ondertussen is het voertuig op kosten van de garagist hersteld. Terug een paar weken later bel ik terug naar CED, opnieuw vinden ze het schadedossier niet terug. Opnieuw geef ik mijn gegevens terug door.Dit heb ik elke paar weken gedaan en dit tot het einde van het jaar 2018. In januari, februari,2019 neem iedere keer contact op met CED, terug hetzelfde verhaal, geen schadedossier, waar ik dat moment flink op mijn strepen ga staan en dat eis dat men de gegevens die ik steeds maar opnieuw geef moeten aanpassen in hun systeem. Hoera ineens ze krijgen mijn gegevens ineens ingeput in hun systeem. Meteen vragen ze nogmaals alle foto's van het schadegeval door te mailen. Waarop men stelt dat het voertuig toch nog niet hersteld is, toch?Op 11 maart ontvang ik een sms van Argenta waarop dat men de betaling van schadegeval zal betalen. Ik ontvang 675.30 euro. Ik neem contact op met Argenta met de mededeling dat schade veel meer bedraagt. Men voert aan dat zij zich baseren op beide expertisebureau. Dekra heeft de schade gezien. CED enkel nog op foto's daar ze mijn schadedossier niet vonden en dus ook akkoord gaan met Dekra. Ik vraag aan argenta, wat nu? Kan ik gebruik maken van juridische bijstand, daar ik diegene ben die aangereden is en dus het slachtoffer ben. Antwoord daarop is negatief. . Ik heb ondertussen de garagist zelf betaald vandaag. Krijg ik vandaag te horen ondertussen van de autogarage dat zij een raadsman onder de arm al hadden genomen en dat ik nog een bijkomende verwijl intrest moet bijbetalen. Dus ik sta met mijn rug tegen de muur. Ik ben het slachtoffer , ik draai op voor de kosten die veroorzaakt is door een ander, alle schade was wel degelijk veroorzaakt door die aanrijding, ik heb geen verkeerde informatie verstrekt aan CED maar Argenta zelf.Wat kan ik nog doen om alsnog correct vergoed te worden voor de geleden schade.

    Omschrijving van uw klacht

    Op datum van 28/04/2018 wordt ik aangereden met mijn auto door een andere wagen. Mijn voertuig wordt getakeld door takelfirma via Argenta. Dekra voert de expertise uit en stelt dat de schade aan mijn voertuig 675.30 euro bedraagt. Daar alle schade niet afkomstig kan zijn van het ongeval.De schade begroot door de autogarage bedraagt echter 1804.81 euro. Ik vraag raad aan Argenta, deze geven aan dat ik een tegenexpertise kan vragen. IK geef hen de gegeven van CED expertise te Sint Martens Latem .Er gaan enkele weken voorbij, waarop contact opneem met CED waarop ze melden dat ze geen schadedossier ontvangen hebben. Na lang zoeken vinden ze een schadedossier op een verkeerde nummerplaat en verkeerde naam. Mijn garagist stuurt dan zelf ook de nodige gegevens door, maar ondertussen is het voertuig op kosten van de garagist hersteld. Terug een paar weken later bel ik terug naar CED, opnieuw vinden ze het schadedossier niet terug. Opnieuw geef ik mijn gegevens terug door.Dit heb ik elke paar weken gedaan en dit tot het einde van het jaar 2018. In januari, februari,2019 neem iedere keer contact op met CED, terug hetzelfde verhaal, geen schadedossier, waar ik dat moment flink op mijn strepen ga staan en dat eis dat men de gegevens die ik steeds maar opnieuw geef moeten aanpassen in hun systeem. Hoera ineens ze krijgen mijn gegevens ineens ingeput in hun systeem. Meteen vragen ze nogmaals alle foto's van het schadegeval door te mailen. Waarop men stelt dat het voertuig toch nog niet hersteld is, toch?Op 11 maart ontvang ik een sms van Argenta waarop dat men de betaling van schadegeval zal betalen. Ik ontvang 675.30 euro. Ik neem contact op met Argenta met de mededeling dat schade veel meer bedraagt. Men voert aan dat zij zich baseren op beide expertisebureau. Dekra heeft de schade gezien. CED enkel nog op foto's daar ze mijn schadedossier niet vonden en dus ook akkoord gaan met Dekra. Ik vraag aan argenta, wat nu? Kan ik gebruik maken van juridische bijstand, daar ik diegene ben die aangereden is en dus het slachtoffer ben. Antwoord daarop is negatief. . Ik heb ondertussen de garagist zelf betaald vandaag. Krijg ik vandaag te horen ondertussen van de autogarage dat zij een raadsman onder de arm al hadden genomen en dat ik nog een bijkomende verwijl intrest moet bijbetalen. Dus ik sta met mijn rug tegen de muur. Ik ben het slachtoffer , ik draai op voor de kosten die veroorzaakt is door een ander, alle schade was wel degelijk veroorzaakt door die aanrijding, ik heb geen verkeerde informatie verstrekt aan CED maar Argenta zelf.Wat kan ik nog doen om alsnog correct vergoed te worden voor de geleden schade.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 1309,99

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 05 juni 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)