COLRUYT GROUP SERVICES Edingensesteenweg 196, HALLE


Deze klacht is Publiek

  • A. C. Aan COLRUYT GROUP SERVICES

    Beste , Ik heb al meermaals te hoge prijzen aan Colruyt doorgegeven. Het enige wat ze doen is een kortingsbon opsturen. Ik heb het niet over een tijdelijke promotie maar producten die vast in het gamma van de concurrentie zitten. Verder zijn duizenden producten niet goedkoper maar hetzelfde van prijs. Andere trukken van de foor zijn kruidenplantjes met 7 blaadjes aan. Wat mijn wenkbrauwen nog meer doet fronzen is het feit dat ik letterlijk 2 liter dreft zou moeten kopen om uiteindelijk 1 fucking eurocent verschil te zien op de kleine 0.375ml flesjes van de concurrentie. Ook ben ik van mening dat bv kaas een duidelijke prijs moet hebben. Momenteel zie je enkel de prijs/kg en het gewicht van het stukje kaas. Voor de echt prijs moet je een rekenmachine bovenhalen of gokken. Geen extra kaart is trouwens geen korting dus hun slogan de laagste prijzen zou moeten aangepast worden naar : de laagste prijzen in ruil voor jou privacy. Ik ben het kotsbeu om belogen en bedrogen te worden door grote winkelketens.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste , Ik heb al meermaals te hoge prijzen aan Colruyt doorgegeven. Het enige wat ze doen is een kortingsbon opsturen. Ik heb het niet over een tijdelijke promotie maar producten die vast in het gamma van de concurrentie zitten. Verder zijn duizenden producten niet goedkoper maar hetzelfde van prijs. Andere trukken van de foor zijn kruidenplantjes met 7 blaadjes aan. Wat mijn wenkbrauwen nog meer doet fronzen is het feit dat ik letterlijk 2 liter dreft zou moeten kopen om uiteindelijk 1 fucking eurocent verschil te zien op de kleine 0.375ml flesjes van de concurrentie. Ook ben ik van mening dat bv kaas een duidelijke prijs moet hebben. Momenteel zie je enkel de prijs/kg en het gewicht van het stukje kaas. Voor de echt prijs moet je een rekenmachine bovenhalen of gokken. Geen extra kaart is trouwens geen korting dus hun slogan de laagste prijzen zou moeten aangepast worden naar : de laagste prijzen in ruil voor jou privacy. Ik ben het kotsbeu om belogen en bedrogen te worden door grote winkelketens.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 0,00

    Herziening van de factuur

    Schadevergoeding

    Excuses + echt de laagste prijzen

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • COLRUYT GROUP SERVICES Aan A. C.

    . [1] Beste, Beste, Alvast bedankt voor de melding. Op basis van de beperkte klantgegevens is het ons niet mogelijk om in detail de meldingen van de klant te kunnen nagaan en te verduidelijken. De klant heeft steeds de mogelijkheid om ons rechtstreeks hierover te contacteren via [2]info@colruyt.be of 023452345. Elke melding van een prijsverschil wordt ten gronde nagegaan en indien nodig worden onze prijzen aangepast, zoals we dit ook meegeven op [3]s:www.colruyt.be/nl/altijd-de-laagste-prijzen-voor-alle-producten/altijd-de-laagste-prijzen Als het gaat over een prijsverschil met een Colruyt-filiaal wordt er geen korting bon opgezonden maar wordt er eventueel een commercieel gebaar gedaan en/of wordt het prijsverschil terugbetaald. Wij bieden inderdaad de laagste prijzen-garantie. Dit kan echter ook betekenen dat dit dezelfde laagste prijs is als bij een concurrentie, maar dus zeker niet duurder. Zoals aangegeven op bovenvermelde website zoeken we in eerste plaats  naar identieke producten: De prijzen van de bekende merken, zoals Coca-Cola, Dash, Nutella . vergelijken we met de prijzen van die grote merken in de andere winkels. De prijzen van ons huismerk Boni Selection, uitstekende producten met een goede prijs-kwaliteitverhouding, vergelijken we met die van de huismerken van de andere winkels. De prijzen van onze eersteprijsproducten van Everyday, producten met een goede kwaliteit, vergelijken we met de prijs van de goedkoopste producten in de andere winkels. Ook voor groennten/fruit en vlees noteren prijsopnemers elke dag de prijzen in andere winkels en beenhouwerijketens. Als een product met een vergelijkbare kwaliteit ergens goedkoper is, verlagen we onmiddellijk onze prijs. Vinden we elders een lagere prijs voor een product met een vergelijkbare kwaliteit, dan verlagen we onze prijs. Al die promoties geven we in de computer in, die ze vergelijkt met de Colruyt-prijzen en Xtra-kortingen. Indien nodig verlagen we onze prijs of passen we onze Xtra-korting aan. De klant kan zelf eenvoudig zijn Xtra-profiel beheren via bijvoorbeeld na aanmelden op de website: Via jouw Xtra-profiel beheer je makkelijk zelf je persoonlijke gegevens. GDPR, de Europese privacywetgeving, geeft jou als Europees burger ook verschillende rechten. Zo heb je het recht om een overzicht aan te vragen van de gegevens die wij over jou bezitten. Je kan ook vragen om je Xtra-profiel te laten schrappen Onze prijsetiketten voldoen aan alle wettelijke normen. Het klopt dat bepaalde zaken, zoals bijvoorbeeld de productinformatie, vrij klein worden afgedrukt. Dit komt uiteraard door de beperkte plaats die er is. De belangrijkste zaken zoals de eenheidsprijs en kortingen worden het grootst afgedrukt, maar ook voor de andere gegevens op het prijsetiket wordt de maximum beschikbare ruimte gebruikt. Daarnaast is het technisch zo goed als onmogelijk is om bepaalde rayonetiketten (artikelen beneden in de rayon) groter te drukken dan andere rayonetiketten. We hebben al een vrij groot etiket in vergelijking met onze concurrenten. Deze bevat zeer veel informatie. De huidige lay-out werd dan ook heel grondig bestudeerd om voor iedereen het best mogelijke resultaat te verkrijgen. In geval van twijfel of vragen staan onze winkelmedewerkers steeds ter beschikking om onze klanten verder te helpen en te informeren. Heeft u nog andere vragen? U kan ons steeds bereiken op [4]info@colruyt.be, op het nummer 02 345 23 45 of via onze Facebook- en Twitteraccount.   Met vriendelijke groeten, Marnix Klantendienst Colruyt Laagste Prijzen 02/345.23.45 [5]www.colruyt.be . 12/05/2019 13:59 - klachtenbox@test-aankoop.be

    . [1] Beste, Beste, Alvast bedankt voor de melding. Op basis van de beperkte klantgegevens is het ons niet mogelijk om in detail de meldingen van de klant te kunnen nagaan en te verduidelijken. De klant heeft steeds de mogelijkheid om ons rechtstreeks hierover te contacteren via [2]info@colruyt.be of 023452345. Elke melding van een prijsverschil wordt ten gronde nagegaan en indien nodig worden onze prijzen aangepast, zoals we dit ook meegeven op [3]s:www.colruyt.be/nl/altijd-de-laagste-prijzen-voor-alle-producten/altijd-de-laagste-prijzen Als het gaat over een prijsverschil met een Colruyt-filiaal wordt er geen korting bon opgezonden maar wordt er eventueel een commercieel gebaar gedaan en/of wordt het prijsverschil terugbetaald. Wij bieden inderdaad de laagste prijzen-garantie. Dit kan echter ook betekenen dat dit dezelfde laagste prijs is als bij een concurrentie, maar dus zeker niet duurder. Zoals aangegeven op bovenvermelde website zoeken we in eerste plaats  naar identieke producten: De prijzen van de bekende merken, zoals Coca-Cola, Dash, Nutella . vergelijken we met de prijzen van die grote merken in de andere winkels. De prijzen van ons huismerk Boni Selection, uitstekende producten met een goede prijs-kwaliteitverhouding, vergelijken we met die van de huismerken van de andere winkels. De prijzen van onze eersteprijsproducten van Everyday, producten met een goede kwaliteit, vergelijken we met de prijs van de goedkoopste producten in de andere winkels. Ook voor groennten/fruit en vlees noteren prijsopnemers elke dag de prijzen in andere winkels en beenhouwerijketens. Als een product met een vergelijkbare kwaliteit ergens goedkoper is, verlagen we onmiddellijk onze prijs. Vinden we elders een lagere prijs voor een product met een vergelijkbare kwaliteit, dan verlagen we onze prijs. Al die promoties geven we in de computer in, die ze vergelijkt met de Colruyt-prijzen en Xtra-kortingen. Indien nodig verlagen we onze prijs of passen we onze Xtra-korting aan. De klant kan zelf eenvoudig zijn Xtra-profiel beheren via bijvoorbeeld na aanmelden op de website: Via jouw Xtra-profiel beheer je makkelijk zelf je persoonlijke gegevens. GDPR, de Europese privacywetgeving, geeft jou als Europees burger ook verschillende rechten. Zo heb je het recht om een overzicht aan te vragen van de gegevens die wij over jou bezitten. Je kan ook vragen om je Xtra-profiel te laten schrappen Onze prijsetiketten voldoen aan alle wettelijke normen. Het klopt dat bepaalde zaken, zoals bijvoorbeeld de productinformatie, vrij klein worden afgedrukt. Dit komt uiteraard door de beperkte plaats die er is. De belangrijkste zaken zoals de eenheidsprijs en kortingen worden het grootst afgedrukt, maar ook voor de andere gegevens op het prijsetiket wordt de maximum beschikbare ruimte gebruikt. Daarnaast is het technisch zo goed als onmogelijk is om bepaalde rayonetiketten (artikelen beneden in de rayon) groter te drukken dan andere rayonetiketten. We hebben al een vrij groot etiket in vergelijking met onze concurrenten. Deze bevat zeer veel informatie. De huidige lay-out werd dan ook heel grondig bestudeerd om voor iedereen het best mogelijke resultaat te verkrijgen. In geval van twijfel of vragen staan onze winkelmedewerkers steeds ter beschikking om onze klanten verder te helpen en te informeren. Heeft u nog andere vragen? U kan ons steeds bereiken op [4]info@colruyt.be, op het nummer 02 345 23 45 of via onze Facebook- en Twitteraccount.   Met vriendelijke groeten, Marnix Klantendienst Colruyt Laagste Prijzen 02/345.23.45 [5]www.colruyt.be . 12/05/2019 13:59 - klachtenbox@test-aankoop.be

  • A. C. Aan COLRUYT GROUP SERVICES

    Geachte , Jullie zijn niet de goedkoopste , althans niet in Ekeren. Ik heb het letterlijk over honderden producten. Ik wil dat jullie de prijzen in dit filiaal herzien. En nogmaals dezelfde vraag : Waarom passen jullie prijsverschillen niet permanent aan ? En ik heb het niet over tijdelijke promo's. De bio eieren van Aldi kosten €1.79 , die van jullie €2.49. Als ik dit prijsverschil doorgeef dan krijg ik een éénmalige kortingsbon en jullie blijven die eieren gewoon aan € 2.49 verkopen. Dit geldt voor alle prijsverschillen. Jullie geven enkel korting aan de persoon die dit opmerkt. Voor de rest veranderd er niets. Zoals u heeft aangegeven kan ik prijsverschillen steeds doorgeven via 023452345. Klopt , maar je mag slechts 1 product doorgeven per oproep... En hoewel ik niet thuis ben in de wetgeving van prijsetikettering betwijfel ik ten zeerste dat jullie kaasetiketten in orde zijn. Moet ik volgens de wet echt mijn rekenmachine bovenhalen om de prijs van 273 gram kaas met een kiloprijs van €13.63 te berekenen ? Of is het de bedoeling dat ik gok ? Trouwens , wat voor een antwoord is dit : "Dit kan echter ook betekenen dat dit dezelfde laagste prijs is als bij een concurrentie, maar dus zeker niet duurder." Dezelfde laagste prijs ? Dezelfde laagste prijs ? Echt ? Zien jullie niet wat er mis is met die zin ? De laagste prijs is de laagste prijs... Dezelfde laagste bestaat niet. Verder , " Op basis van de beperkte klantgegevens is het ons niet mogelijk om in detail de meldingen van de klant te kunnen nagaan en te verduidelijken " Welke klantgegevens en waarom heeft u die nodig om te antwoorden op een simpele klacht. Mvg , Angelo C

    Geachte , Jullie zijn niet de goedkoopste , althans niet in Ekeren. Ik heb het letterlijk over honderden producten. Ik wil dat jullie de prijzen in dit filiaal herzien. En nogmaals dezelfde vraag : Waarom passen jullie prijsverschillen niet permanent aan ? En ik heb het niet over tijdelijke promo's. De bio eieren van Aldi kosten €1.79 , die van jullie €2.49. Als ik dit prijsverschil doorgeef dan krijg ik een éénmalige kortingsbon en jullie blijven die eieren gewoon aan € 2.49 verkopen. Dit geldt voor alle prijsverschillen. Jullie geven enkel korting aan de persoon die dit opmerkt. Voor de rest veranderd er niets. Zoals u heeft aangegeven kan ik prijsverschillen steeds doorgeven via 023452345. Klopt , maar je mag slechts 1 product doorgeven per oproep... En hoewel ik niet thuis ben in de wetgeving van prijsetikettering betwijfel ik ten zeerste dat jullie kaasetiketten in orde zijn. Moet ik volgens de wet echt mijn rekenmachine bovenhalen om de prijs van 273 gram kaas met een kiloprijs van €13.63 te berekenen ? Of is het de bedoeling dat ik gok ? Trouwens , wat voor een antwoord is dit : "Dit kan echter ook betekenen dat dit dezelfde laagste prijs is als bij een concurrentie, maar dus zeker niet duurder." Dezelfde laagste prijs ? Dezelfde laagste prijs ? Echt ? Zien jullie niet wat er mis is met die zin ? De laagste prijs is de laagste prijs... Dezelfde laagste bestaat niet. Verder , " Op basis van de beperkte klantgegevens is het ons niet mogelijk om in detail de meldingen van de klant te kunnen nagaan en te verduidelijken " Welke klantgegevens en waarom heeft u die nodig om te antwoorden op een simpele klacht. Mvg , Angelo C

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)