Onterechte eis tot betaling via incassobureau

Behandeld door Test-Aankoop

HELLO FRESH


Deze klacht is Publiek

  • T. D. Aan HELLO FRESH

    Beste, Enkele maanden geleden HelloFresh geprobeerd. Tevreden over het aanbod. Maar niks verlengd. Zonder ons weten werd automatisch een tweede box naar onze woning gestuurd (ontvangen door de buren want wij waren de hele week zelf niet thuis!). Wij hebben deze box niet aangevraagd en de recepten hebben wij zelf niet gekozen. Toch moesten wij betalen. Na vele mails heen en weer te sturen hebben wij uiteindelijk beslist om factuur met factuurnummer 2019990249857 te betalen. Het totaal te betalen bedrag was 57,95 euro waarvan 6 euro boete. Telefonisch werd afgesproken om de boete te laten vervallen. Betaling werd direct uitgevoerd. Plots kreeg ik een totaal andere factuur waarin stond dat ik toch nog 3 euro moet betalen. Ik heb direct mijn bewijs van betaling en de originele factuur doorgestuurd naar HelloFresh. Hiervan heb ik geen reactie meer gehad. Tot ik nu plots een mail krijg van een incassobureau, namelijk Call2Collect. In deze mail staat dat ik nu een vergoeding van 68,01 euro moet betalen. Uiteraard ga ik dit niet betalen. Ik eis dat dit wordt opgelost. Indien dit niet deftig kan opgelost worden eis ik mijn reeds betaald geld ook terug! Ik heb de volledige factuur betaald, dewelke ik reeds onterecht vond en nu plots dit? Dit gaat voor mij veel te ver en ik ben totaal niet te spreken op de manier van werken van HelloFresh. Mvg,

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Enkele maanden geleden HelloFresh geprobeerd. Tevreden over het aanbod. Maar niks verlengd. Zonder ons weten werd automatisch een tweede box naar onze woning gestuurd (ontvangen door de buren want wij waren de hele week zelf niet thuis!). Wij hebben deze box niet aangevraagd en de recepten hebben wij zelf niet gekozen. Toch moesten wij betalen. Na vele mails heen en weer te sturen hebben wij uiteindelijk beslist om factuur met factuurnummer 2019990249857 te betalen. Het totaal te betalen bedrag was 57,95 euro waarvan 6 euro boete. Telefonisch werd afgesproken om de boete te laten vervallen. Betaling werd direct uitgevoerd. Plots kreeg ik een totaal andere factuur waarin stond dat ik toch nog 3 euro moet betalen. Ik heb direct mijn bewijs van betaling en de originele factuur doorgestuurd naar HelloFresh. Hiervan heb ik geen reactie meer gehad. Tot ik nu plots een mail krijg van een incassobureau, namelijk Call2Collect. In deze mail staat dat ik nu een vergoeding van 68,01 euro moet betalen. Uiteraard ga ik dit niet betalen. Ik eis dat dit wordt opgelost. Indien dit niet deftig kan opgelost worden eis ik mijn reeds betaald geld ook terug! Ik heb de volledige factuur betaald, dewelke ik reeds onterecht vond en nu plots dit? Dit gaat voor mij veel te ver en ik ben totaal niet te spreken op de manier van werken van HelloFresh. Mvg,

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 25,00

    Herziening van de factuur

    Excuses!

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
  • HELLO FRESH Aan T. D.

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

  • HELLO FRESH Aan T. D.

    Beste Timothy, Bedankt voor je mail. Wat een vervelende situatie! Ik kijk het graag voor je na, alleen heb ik daarvoor wat extra gegevens nodig. Zou je mij wellicht jouw postcode en adres kunnen sturen? Dan kan ik dit verder uitzoeken en ook het voorgaande contact terug lezen/luisteren. Overigens werken wij met een flexibel lidmaatschap, waarbij we wekelijks een box voor jou bestellen. Je kunt deze boxen natuurlijk wel pauzeren en het lidmaatschap opzeggen, zodat er geen ongewenste boxen jouw kant op komen. Het lidmaatschap wordt benoemd en uitgelegd gedurende het bestelproces, in de bevestigingsmail, in de voorwaarden waar je actief akkoord mee gaat en in het welkomstboekje in de eerste box. Wanneer een box niet gepauzeerd wordt en het lidmaatschap wordt ook niet opgezegd, dan gaan wij er vanuit dat jij een tweede levering wilt ontvangen. De maaltijden worden ook voor jou gekozen wanneer je zelf geen maaltijdkeuze doorgeeft. Over de betaling kan ik nu verder nog geen uitspraak doen, hier zal ik echt even jouw gegevens voor nodig hebben. Ik zoek dan graag voor je uit waar de tweede factuur vandaan kwam en waar alle voorgaande betaalherinneringen heen zijn gestuurd. Er gaat namelijk een langere periode overheen voordat wij de zaak overdragen naar het incassobureau. Ik hoor dus graag van je. Fijne dag! Groeten, Alyssia

    Beste Timothy, Bedankt voor je mail. Wat een vervelende situatie! Ik kijk het graag voor je na, alleen heb ik daarvoor wat extra gegevens nodig. Zou je mij wellicht jouw postcode en adres kunnen sturen? Dan kan ik dit verder uitzoeken en ook het voorgaande contact terug lezen/luisteren. Overigens werken wij met een flexibel lidmaatschap, waarbij we wekelijks een box voor jou bestellen. Je kunt deze boxen natuurlijk wel pauzeren en het lidmaatschap opzeggen, zodat er geen ongewenste boxen jouw kant op komen. Het lidmaatschap wordt benoemd en uitgelegd gedurende het bestelproces, in de bevestigingsmail, in de voorwaarden waar je actief akkoord mee gaat en in het welkomstboekje in de eerste box. Wanneer een box niet gepauzeerd wordt en het lidmaatschap wordt ook niet opgezegd, dan gaan wij er vanuit dat jij een tweede levering wilt ontvangen. De maaltijden worden ook voor jou gekozen wanneer je zelf geen maaltijdkeuze doorgeeft. Over de betaling kan ik nu verder nog geen uitspraak doen, hier zal ik echt even jouw gegevens voor nodig hebben. Ik zoek dan graag voor je uit waar de tweede factuur vandaan kwam en waar alle voorgaande betaalherinneringen heen zijn gestuurd. Er gaat namelijk een langere periode overheen voordat wij de zaak overdragen naar het incassobureau. Ik hoor dus graag van je. Fijne dag! Groeten, Alyssia

  • T. D. Aan HELLO FRESH

    In de bijlage van het eerste bericht vindt u het factuurnummer. Per mail wordt ik afgewimpeld. Indien dit niet dringend wordt opgelost laat ik dit escaleren. Dank bij voorbaat.

    In de bijlage van het eerste bericht vindt u het factuurnummer. Per mail wordt ik afgewimpeld. Indien dit niet dringend wordt opgelost laat ik dit escaleren. Dank bij voorbaat.

  • HELLO FRESH Aan T. D.

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

  • HELLO FRESH Aan T. D.

    Beste Timothy, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad het factuurnummer gezien maar ik kan helaas jouw account en het voorgaande contact hier niet mee opzoeken. Vandaar dat ik graag je postcode en adres ontvang. Ik zie dat deze berichten publiekelijk staan, je kunt dit dus ook via een privéberichtje op sociale media of via een reguliere e-mail sturen. Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf wil ik dit graag voor je oplossen, alleen gaat dat vrij lastig zonder de juiste gegevens. Als je mij deze kan sturen, dan ga ik hier direct mee aan de slag! Groeten, Alyssia

    Beste Timothy, Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad het factuurnummer gezien maar ik kan helaas jouw account en het voorgaande contact hier niet mee opzoeken. Vandaar dat ik graag je postcode en adres ontvang. Ik zie dat deze berichten publiekelijk staan, je kunt dit dus ook via een privéberichtje op sociale media of via een reguliere e-mail sturen. Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf wil ik dit graag voor je oplossen, alleen gaat dat vrij lastig zonder de juiste gegevens. Als je mij deze kan sturen, dan ga ik hier direct mee aan de slag! Groeten, Alyssia

  • T. D. Aan HELLO FRESH

    Beste, Ik heb jullie hiervoor vanmorgen een e-mail gestuurd. In deze e-mail werd ik volledig afgewimpeld. Het ontvangen bericht is: "Bedankt voor het bericht. Je zult hier contact met Call2Collect over op moeten nemen. Het proces is uit handen gegeven aan Call2Collect, waardoor zij nu al je vragen kunnen beantwoorden. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben, voor verdere vragen of opmerkingen kun je ons uiteraard contacteren. " Dit is niet echt hulpvaardig, toch? Ik probeer het nogmaals via e-mail. Dit moet direct opgelost worden.

    Beste, Ik heb jullie hiervoor vanmorgen een e-mail gestuurd. In deze e-mail werd ik volledig afgewimpeld. Het ontvangen bericht is: "Bedankt voor het bericht. Je zult hier contact met Call2Collect over op moeten nemen. Het proces is uit handen gegeven aan Call2Collect, waardoor zij nu al je vragen kunnen beantwoorden. Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben, voor verdere vragen of opmerkingen kun je ons uiteraard contacteren. " Dit is niet echt hulpvaardig, toch? Ik probeer het nogmaals via e-mail. Dit moet direct opgelost worden.

  • HELLO FRESH Aan T. D.

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

  • T. D. Aan HELLO FRESH

    Dit is het antwoord dat ik dan via mail krijg: "Beste Timothy, Bedankt voor je mail. Aangezien de derde betalingsherinnering is verstreken kunnen wij niks meer voor je betekenen. Ik kan er dus ook niet voor zorgen dat je de boete bovenop het openstaande bedrag niet hoeft te betalen. Zoals mijn collega Bob aangaf zul je contact moeten opnemen met Call2Collect. Met vriendelijke groet, Wouter" Is dit direct aan de slag gaan? Zoals reeds gemeld. Kreeg ik een onterechte factuur van 54,95 euro. Waarin stond dat reeds 3 euro gecrediteerd was. Dus ik betaal die 51,95 euro. Nu blijkt dat die 3 euro nog betaald moet worden en krijg ik plots een incassobureau over de vloer.

    Dit is het antwoord dat ik dan via mail krijg: "Beste Timothy, Bedankt voor je mail. Aangezien de derde betalingsherinnering is verstreken kunnen wij niks meer voor je betekenen. Ik kan er dus ook niet voor zorgen dat je de boete bovenop het openstaande bedrag niet hoeft te betalen. Zoals mijn collega Bob aangaf zul je contact moeten opnemen met Call2Collect. Met vriendelijke groet, Wouter" Is dit direct aan de slag gaan? Zoals reeds gemeld. Kreeg ik een onterechte factuur van 54,95 euro. Waarin stond dat reeds 3 euro gecrediteerd was. Dus ik betaal die 51,95 euro. Nu blijkt dat die 3 euro nog betaald moet worden en krijg ik plots een incassobureau over de vloer.

  • HELLO FRESH Aan T. D.

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Bedankt voor je bericht! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Klik op de links hieronder voor meer informatie over: Pauzeren van jouw box of opzeggen Wijzigen van jouw box Het kiezen van maaltijden Betalingen en kortingen Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantenservice worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 08 mei 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)