back

Problemen met herziening lening

ING (Bank and agencies) Marnixlaan 24, BRUSSEL
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. D.

aan: ING (Bank and agencies)

27/03/2019

Vorige week was ik naar het ING kantoor te Zele gegaan om mijn lening van onze woning te laten herbekijken. Nu wij zijn sinds een 6-tal jaar vaste klant geweest bij record-bank. Deze bank was onderdeel van de ING bank. Nu sinds een paar maanden heeft ING alle klanten overgenomen. Allemaal goed en wel. Naar mijn gevoel, zijn wij bij deze bank maar een nummertje bij de recordbank werden we nog aanschouwd als klant en werden wij ook goed geholpen. Om verder te gaan in het verhaal van de ING bank in Zele. Dit was de allereerste keer dat ik ooit deze bank een bezoekje kwam brengen. Na een paar klanten was het aan mij. Mijn vraag daar luide aan de vrouw van het onthaal. Was of ik iemand kon spreken ivm ons woonlening. De vrouw aan de balie was redelijk grof ook al was dit ook de 1ste keer dat zij mij zag. Zei vroeg van waarom? Ik zei haar toen van aangezien de rentevoet laag stazt zou ik graag een herziening willen doen? Dit kan zowel een termijninkorting of een minder afbetaling zijn per maand. De vrouw zei doodleuk. Sorry wij kunnen ' u niet helpen. Als we dit elke moeten doen als de rentevoet zakt. Dan zullen we elke keer bij aankloppen als de rentevoet stijgt. Sorry maar dit vind ik echt respectloos. Het zijn de klanten die maken dat de banken nog leven en niet omgekeerd. Ik zou graag eens willen dat dit ergens aangekaart kan worden. Wij hebbe. Bij het filiaal waar wij vroeger zaten die dan zijn overgenomen door ING gegaan. En daar zouden we met alles kunnen overstappen en een herfinanciering kunnen doen. Wij zouden dan hetzelfde betalen maar wel met een jaar I korting en hierbij zitten alle kosten al bij ingerekend dus ik kan mij voorstellen dat dit bij ING ook kan maar zij willen niet.. Mvg didier

Gewenst oplossing

  • Een degelijk voorstel en niet gewoon afgewimpeld worden

Berichten (1)

ING (Bank and agencies)

aan: D. D.

10/05/2019

Geachte, U.Ref.: CPTBE00628531-68 O.Ref.: 5-001591291-79 Als gevolg van een aanzienlijke achterstand op onze afdeling kan uw verzoek van 27 maart nu pas behandeld worden. We bieden u hiervoor onze oprechte verontschuldigingen aan. U meldt ons dat onze gemeenschappelijke client, de heer De Fre Didier, niet tevreden is over de dienstverlening van het ING-kantoor te Zele bij zijn mondeling verzoek voor een herziening van zijn krediet bij ING. Volgens de heer De Fre ging een medewerkster van het ING-kantoor te Zele niet in op zijn verzoek. We hebben het betrokken ING-kantoor hierover ingelicht en geven u hierbij onze toelichting. De medewerkers van het ING-kantoor te Zele zijn niet op de hoogte van dit incident en betreuren dan ook de perceptie van de client. We zijn van mening dat de client, in voorkomend geval, beter een afspraak had vastgelegd met de verantwoordelijken van dit kantoor om deze feiten te kunnen bespreken. Dit is evenwel niet gebeurd. Ondertussen heeft de client zijn contracten getransfereerd naar het ING-kantoor te Lokeren (wat ook zijn woonplaats is) en zal er een afspraak gemaakt worden met de client om zijn vraag voor een kredietherziening alsnog te behandelen. We hopen dat u hiermee voldoende gea¯nformeerd bent. Met vriendelijke groeten, Expert member Complaint Management