Problematische service ophaal vervangtoestel (BEKO)

ASOGEM Boomsesteenweg 65, AARTSELAAR


Deze klacht is Publiek

  • E. M. Aan ASOGEM

    Op 10 januari hebben onze huurders een Beko vervangwasmachine gekregen van de technische dienst ASOGEM. Nadat het originele toestel hersteld was, hebben zij een afspraak gemaakt met postnl voor de ophaling van het vervangtoestel en de levering van het originele toestel voor 1 februari. Op 1 februari veronderstelde de personen die kwamen leveren dat ze de wasmachine gewoon beneden in de inkomhal konden zetten. Onze huurders vertelden dat het toestel op het 6de verdiep moest geleverd worden wat niet naar hun zin was. Het toestel werd letterlijk in het midden van de keuken gedropt en dat was alles. Onze huurder haalde aan dat het vervangtoestel terug meegenomen moest worden, maar dat deden ze niet omdat het zogezegd enkel een delivery was en geen pickup. “Dat is voor de volgende keer” kreeg hij in het gebrekkig Nederlands te horen. Vervolgens hebben onze huurders een nieuwe afspraak gemaakt voor de pickup van het vervangtoestel op 15 februari. Onze huurder is heel de dag thuis geweest, waarop geen postnl langsgekomen is. Blijkbaar stonden ze toen aan het verkeerde adres. Hierover is telefonisch gecommuniceerd geweest en toen is er nogmaals een nieuwe afspraak gemaakt voor 1 maart. Vrijdag 1 maart kwamen er twee mensen van postnl langs. Er moet opnieuw iets misgelopen zijn in de communicatie want ze dachten dat de wasmachine klaarstond in de inkomhal. Toen onze huurder vertelde dat de wasmachine op het 6de verdiep stond kreeg hij een hele uitleg over normale pickups en toppickups. Blijkbaar was de pickup een normale pickup en kregen ze hier dan maar 3 minuten voor. Er zou opgegeven moeten worden dat het om een toppickup ging als het toestel van het 6de verdiep naar beneden gehaald moest worden. Uiteindelijk besloten ze toch om het toestel mee te nemen. De koerier en onze huurder hebben met twee de wasmachine tot in de gang aan de trap gedragen. De koerier besliste dat hij zijn collega erbij moest halen om het toestel van de trap te krijgen. Toen die collega onderweg was besloot hij naar zijn overste te bellen. Hij heeft toen een 10 tal minuten aan de telefoon gehangen en begon allerlei zaken aan te halen die hem zouden beletten dat hij het toestel naar beneden kreeg. Dit ging over zaken zoals dat er nog een klein beetje water bij de pomp van het wasmachine zat (afgesloten met een draaidop dus dit kan enkel weg als je de dop opendraait) tot dat de leuning van de trap los hing. Na het telefoongesprek heeft de koerier met zijn collega het toestel weer binnen in het appartement gezet en vertelde me dat de pickup niet kon doorgaan. Dit omdat ze maar 3 minuten kregen omdat het geen toppickup was (terwijl het wasmachine al beneden was geweest op dezelfde tijd van het telefoongesprek), de leuning van de trap los hing en er zat zogezegd nog water in het toestel. Conclusie na meer dan 1 maand staat er nog altijd een extra wasmachine op ons klein huurappartement! Bij de levering van het toestel was er blijkbaar geen enkel probleem met de trap, dat er water in het toestel zat of dat het al dan niet over een top of gewone delivery ging. Ik vind het een zeer jammere zaak dat de communicatie bij zo een groot bedrijf zo gebrekkig verloopt. Ook het feit dat het meer dan een maand duurt om een pickup (die initieel zelfs niet nodig was als dit bij de delivery van het andere toestel gebeurt was) te doen van een wasmachine vind ik niet kunnen. Elke dag dat er een pickup is moet heeft onze huurder zich een hele dag ter beschikking gesteld om dan tot de vaststelling te komen dat er nog steeds een extra wasmachine in ons appartement in de weg staat. Voor een werknemer die fulltime werkt is dit niet zo vanzelfsprekend. Er is al veel te veel tijd en moeite gestoken in de communicatie en het ter plaatse zijn en dit ben ik meer dan beu.

    Omschrijving van uw klacht

    Op 10 januari hebben onze huurders een Beko vervangwasmachine gekregen van de technische dienst ASOGEM. Nadat het originele toestel hersteld was, hebben zij een afspraak gemaakt met postnl voor de ophaling van het vervangtoestel en de levering van het originele toestel voor 1 februari. Op 1 februari veronderstelde de personen die kwamen leveren dat ze de wasmachine gewoon beneden in de inkomhal konden zetten. Onze huurders vertelden dat het toestel op het 6de verdiep moest geleverd worden wat niet naar hun zin was. Het toestel werd letterlijk in het midden van de keuken gedropt en dat was alles. Onze huurder haalde aan dat het vervangtoestel terug meegenomen moest worden, maar dat deden ze niet omdat het zogezegd enkel een delivery was en geen pickup. “Dat is voor de volgende keer” kreeg hij in het gebrekkig Nederlands te horen. Vervolgens hebben onze huurders een nieuwe afspraak gemaakt voor de pickup van het vervangtoestel op 15 februari. Onze huurder is heel de dag thuis geweest, waarop geen postnl langsgekomen is. Blijkbaar stonden ze toen aan het verkeerde adres. Hierover is telefonisch gecommuniceerd geweest en toen is er nogmaals een nieuwe afspraak gemaakt voor 1 maart. Vrijdag 1 maart kwamen er twee mensen van postnl langs. Er moet opnieuw iets misgelopen zijn in de communicatie want ze dachten dat de wasmachine klaarstond in de inkomhal. Toen onze huurder vertelde dat de wasmachine op het 6de verdiep stond kreeg hij een hele uitleg over normale pickups en toppickups. Blijkbaar was de pickup een normale pickup en kregen ze hier dan maar 3 minuten voor. Er zou opgegeven moeten worden dat het om een toppickup ging als het toestel van het 6de verdiep naar beneden gehaald moest worden. Uiteindelijk besloten ze toch om het toestel mee te nemen. De koerier en onze huurder hebben met twee de wasmachine tot in de gang aan de trap gedragen. De koerier besliste dat hij zijn collega erbij moest halen om het toestel van de trap te krijgen. Toen die collega onderweg was besloot hij naar zijn overste te bellen. Hij heeft toen een 10 tal minuten aan de telefoon gehangen en begon allerlei zaken aan te halen die hem zouden beletten dat hij het toestel naar beneden kreeg. Dit ging over zaken zoals dat er nog een klein beetje water bij de pomp van het wasmachine zat (afgesloten met een draaidop dus dit kan enkel weg als je de dop opendraait) tot dat de leuning van de trap los hing. Na het telefoongesprek heeft de koerier met zijn collega het toestel weer binnen in het appartement gezet en vertelde me dat de pickup niet kon doorgaan. Dit omdat ze maar 3 minuten kregen omdat het geen toppickup was (terwijl het wasmachine al beneden was geweest op dezelfde tijd van het telefoongesprek), de leuning van de trap los hing en er zat zogezegd nog water in het toestel. Conclusie na meer dan 1 maand staat er nog altijd een extra wasmachine op ons klein huurappartement! Bij de levering van het toestel was er blijkbaar geen enkel probleem met de trap, dat er water in het toestel zat of dat het al dan niet over een top of gewone delivery ging. Ik vind het een zeer jammere zaak dat de communicatie bij zo een groot bedrijf zo gebrekkig verloopt. Ook het feit dat het meer dan een maand duurt om een pickup (die initieel zelfs niet nodig was als dit bij de delivery van het andere toestel gebeurt was) te doen van een wasmachine vind ik niet kunnen. Elke dag dat er een pickup is moet heeft onze huurder zich een hele dag ter beschikking gesteld om dan tot de vaststelling te komen dat er nog steeds een extra wasmachine in ons appartement in de weg staat. Voor een werknemer die fulltime werkt is dit niet zo vanzelfsprekend. Er is al veel te veel tijd en moeite gestoken in de communicatie en het ter plaatse zijn en dit ben ik meer dan beu.

    Gewenste oplossing

    Ik wil dat het vervangtoestel onmiddelijk op het appartement opgehaald wordt zoals afgesproken en bevestigd (mail beschikbaar) door ASOGEM.

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)