BUDERUS Ambachtenlaan 42a, HEVERLEE


Deze klacht is Publiek

  • P. V. Aan BUDERUS

    Zo'n 8 jaar geleden koos ik voor mijn nieuwbouwwoning voor een gasbrander van Buderus (niet de goedkoopste maar het merk garandeerde kwaliteit). Nu enkele weken terug viel mijn verwarming en warm water uit. Ik liet de installateur komen - verdikt gasbrander (GB162) naar de knoppen (3 maand ervoor onderhoud gekregen). De schuldige bleek de warmtewisselaar van Bosch te zijn. Voor een vrij recente gasbrander van een goed merk, vond ik het toch vreemd dat deze al moest vervangen worden. Op internet vond ik een artikel over de vele problemen met deze warmtewisselaar: https://www.hln.be/geld/consument/aantal-brandgevaarlijke-verwarmingsketels-in-belgie-loopt-in-de-duizenden~ab5ae255/ Omdat ik niet anders kon dan snel een andere te laten plaatsen (winter en 3 kleine kinderen in huis) heb ik de installateur een nieuwe gasbrander van Buderus (nieuwe generatie) die snel te plaatsen was, laten installeren. Nu wil ik me graag tot Buderus richten voor het bekomen van een tussenkomst (ook een deel van mijn buizen moesten door het defect vervangen worden). Kunt u me hierbij helpen? Aangezien het toch om een gekend probleem gaat, zal ik wellicht niet de enige zijn.

    Omschrijving van uw klacht

    Zo'n 8 jaar geleden koos ik voor mijn nieuwbouwwoning voor een gasbrander van Buderus (niet de goedkoopste maar het merk garandeerde kwaliteit). Nu enkele weken terug viel mijn verwarming en warm water uit. Ik liet de installateur komen - verdikt gasbrander (GB162) naar de knoppen (3 maand ervoor onderhoud gekregen). De schuldige bleek de warmtewisselaar van Bosch te zijn. Voor een vrij recente gasbrander van een goed merk, vond ik het toch vreemd dat deze al moest vervangen worden. Op internet vond ik een artikel over de vele problemen met deze warmtewisselaar: https://www.hln.be/geld/consument/aantal-brandgevaarlijke-verwarmingsketels-in-belgie-loopt-in-de-duizenden~ab5ae255/ Omdat ik niet anders kon dan snel een andere te laten plaatsen (winter en 3 kleine kinderen in huis) heb ik de installateur een nieuwe gasbrander van Buderus (nieuwe generatie) die snel te plaatsen was, laten installeren. Nu wil ik me graag tot Buderus richten voor het bekomen van een tussenkomst (ook een deel van mijn buizen moesten door het defect vervangen worden). Kunt u me hierbij helpen? Aangezien het toch om een gekend probleem gaat, zal ik wellicht niet de enige zijn.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 1500,00

    schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)