Eindafrekening: Basistarief/comforttarief niet in verhouding!

WATERLINK Mechelsesteenweg 66, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • j. m. Aan WATERLINK

    Bij het nakijken van de "eindafrekening waterverbruik 2018" viel mijn oog op het feit dat heel het jaar berekend is op 1 gedomicilieerde. Nochtans wonen we van januari 2018 met 3 gedomicilieerden op dit adres en werd dit na de eerste kwartaal-berekening telefonisch doorgebeld. Vandaag nam ik terug telefonisch contact op, en werd me duidelijk gemaakt dat de gegevens enkel elke november worden herbekeken? Dit is naar mijn gevoel niet correct. Aangezien waterlink elk kwartaal mijn verbruik berekent, mag waterlink ook elk kwartaal bekijken met hoeveel we gedomicilieerd zijn. Nu is het resultaat dat we een torenhoge waterfactuur hebben, en dat ik blijkbaar mijn recht op een basistarief verlies door te verhuizen? De factuur zal minimum 185€ schelen. En geloof het of niet, dat zijn veel centen voor mij.

    Omschrijving van uw klacht

    Bij het nakijken van de "eindafrekening waterverbruik 2018" viel mijn oog op het feit dat heel het jaar berekend is op 1 gedomicilieerde. Nochtans wonen we van januari 2018 met 3 gedomicilieerden op dit adres en werd dit na de eerste kwartaal-berekening telefonisch doorgebeld. Vandaag nam ik terug telefonisch contact op, en werd me duidelijk gemaakt dat de gegevens enkel elke november worden herbekeken? Dit is naar mijn gevoel niet correct. Aangezien waterlink elk kwartaal mijn verbruik berekent, mag waterlink ook elk kwartaal bekijken met hoeveel we gedomicilieerd zijn. Nu is het resultaat dat we een torenhoge waterfactuur hebben, en dat ik blijkbaar mijn recht op een basistarief verlies door te verhuizen? De factuur zal minimum 185€ schelen. En geloof het of niet, dat zijn veel centen voor mij.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 185,00

    Herberekening van onze eindfactuur met 3 gedomicilieerden. Voor de toekomst: Elk kwartaal gegevens bijwerken voor de afnemers (klanten). Het is echt niet correct om iemand het recht op een basistarief af te nemen omdat die verhuist.

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • WATERLINK Aan j. m.

    Beste meneer Meijer, Wij hebben uw schrijven dd. 4 februari 2019 (ref: 300074533) goed ontvangen. Voor de jaarafrekening van 29 januari 2019 wordt het verbruik gefactureerd van de periode 28 januari 2018 tot 31 december 2018. Overeenkomstig Art. 15 § 5 en Art. 16 § 5 van het Algemeen Waterverkoopregelement (AWVR) wordt het aantal gedomicilieerde personen op 1 november van het jaar voorafgaand het facturatiejaar, en dit voor de hele periode, vastgesteld. In uw situatie was het aantal gedomicilieerden op 1 november 2017 gelijk aan 1, dit geldt dus voor de periode 1 januari 2018 - 31 december 2018. We krijgen het aantal gedomicilieerden rechtstreeks van het Rijksregister. Het is niet nodig om eventuele wijzigingen van het aantal gedomicilieerden aan ons door te geven. Indien u het aantal gedomicilieerden op 1 november 2017 betwist mag u ons een attest van het aantal gedomicilieerden bezorgen. Heeft u nog vragen? Stel ze gerust. Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Met vriendelijke groeten Vildan Customer Service Officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be water-link

    Beste meneer Meijer, Wij hebben uw schrijven dd. 4 februari 2019 (ref: 300074533) goed ontvangen. Voor de jaarafrekening van 29 januari 2019 wordt het verbruik gefactureerd van de periode 28 januari 2018 tot 31 december 2018. Overeenkomstig Art. 15 § 5 en Art. 16 § 5 van het Algemeen Waterverkoopregelement (AWVR) wordt het aantal gedomicilieerde personen op 1 november van het jaar voorafgaand het facturatiejaar, en dit voor de hele periode, vastgesteld. In uw situatie was het aantal gedomicilieerden op 1 november 2017 gelijk aan 1, dit geldt dus voor de periode 1 januari 2018 - 31 december 2018. We krijgen het aantal gedomicilieerden rechtstreeks van het Rijksregister. Het is niet nodig om eventuele wijzigingen van het aantal gedomicilieerden aan ons door te geven. Indien u het aantal gedomicilieerden op 1 november 2017 betwist mag u ons een attest van het aantal gedomicilieerden bezorgen. Heeft u nog vragen? Stel ze gerust. Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Met vriendelijke groeten Vildan Customer Service Officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be water-link

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)