NINTENDO Frankrijklei 31-33, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • G. J. Aan NINTENDO

    De spelcomputer vanijn zoon is na 6 maanden stuk gegaan. Het toestel stuurde geen beeld meer door naar het televisietoestel. Na het opsturen voor herstelling kregen we te horen dat het niet onder garantie valt omda het toestel verkeerd in de oplaadstation is geplaatst. We besloten om het toestel niet te laten herstellen omdat de kost bijna zoveel was dan een nieuw toestel. Eens terug ontvangen (na bijna 3 maanden) heb ikzelf thuis geprobeerd om het toestel eens verkeerd in het laadstation te plaatsen. Hierbij ondervond ik dat dit onmogelijk is omdat het toestel zo gemaakt is dat dit niet kan. Maar omdat onze zoon nog kon spelen via het scherm van de console besloten we om het zo te laten. Dan nog geen 2 maanden later lade de batterij niet meer op. Dus besloten we om het toestel nog maar eens binnen te brengen voor herstelling. Ik vertelde tegen de verkoper van game mania dat het defect niet kon liggen aan het verkeerd plaatsen in het laadstation omdat dit niet mogelijk is. Daar kreeg ik dan als antwoord dan kan het komen van het toestel teveel in en uit het laadstation te nemen. Dit terwijl die toestellen daarvoor zouden ontworpen zijn en het toestel van mijn zoon nog geen half jaar oud was. Ik eiste daarop dat zijn als grote winkelketen wat druk zouden zetten bij Nintendo maar daar kreeg ik dan als antwoord op dat dit niet mogelijk was omdat zij bijna geen contact hebben bij Nintendo. Alles gaat volgens hem via online formulieren en koerierdienst. Ik hoop dat jullie ons hierbij verder kunnen helpen. Ik vind dit vooral erg voor onze zoon. Hij heeft zelf gespaard voor deze spelcomputer met geld van verjaardag en communie. Wij proberen hem dan de waarde van geld bij te brengen en dan gebeurd dit. Welke les moet hij hieruit leren? Als je spaart voor iets wat je wil gaat een ander wel met je centen lopen?

    Omschrijving van uw klacht

    De spelcomputer vanijn zoon is na 6 maanden stuk gegaan. Het toestel stuurde geen beeld meer door naar het televisietoestel. Na het opsturen voor herstelling kregen we te horen dat het niet onder garantie valt omda het toestel verkeerd in de oplaadstation is geplaatst. We besloten om het toestel niet te laten herstellen omdat de kost bijna zoveel was dan een nieuw toestel. Eens terug ontvangen (na bijna 3 maanden) heb ikzelf thuis geprobeerd om het toestel eens verkeerd in het laadstation te plaatsen. Hierbij ondervond ik dat dit onmogelijk is omdat het toestel zo gemaakt is dat dit niet kan. Maar omdat onze zoon nog kon spelen via het scherm van de console besloten we om het zo te laten. Dan nog geen 2 maanden later lade de batterij niet meer op. Dus besloten we om het toestel nog maar eens binnen te brengen voor herstelling. Ik vertelde tegen de verkoper van game mania dat het defect niet kon liggen aan het verkeerd plaatsen in het laadstation omdat dit niet mogelijk is. Daar kreeg ik dan als antwoord dan kan het komen van het toestel teveel in en uit het laadstation te nemen. Dit terwijl die toestellen daarvoor zouden ontworpen zijn en het toestel van mijn zoon nog geen half jaar oud was. Ik eiste daarop dat zijn als grote winkelketen wat druk zouden zetten bij Nintendo maar daar kreeg ik dan als antwoord op dat dit niet mogelijk was omdat zij bijna geen contact hebben bij Nintendo. Alles gaat volgens hem via online formulieren en koerierdienst. Ik hoop dat jullie ons hierbij verder kunnen helpen. Ik vind dit vooral erg voor onze zoon. Hij heeft zelf gespaard voor deze spelcomputer met geld van verjaardag en communie. Wij proberen hem dan de waarde van geld bij te brengen en dan gebeurd dit. Welke les moet hij hieruit leren? Als je spaart voor iets wat je wil gaat een ander wel met je centen lopen?

    Gewenste oplossing

    Herstellingnonder de wettelijke garantie.

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)