VOLVO John Kennedylaan 25, GENT


Deze klacht is Publiek

  • L. A. Aan VOLVO

    Beste, Twee jaar en vier manden geleden hebben wij geinversteerd in een nieuwe volvo V60. Wij zijn een doorsnee gezin die de wagen gebruiken voor woon/werk verkeer. Omdat wij nogal veel km's doen hebben we bewust gekozen voor Volvo, gekend voor zijn betrouwbare robusteid, veiligheid en uiterst goede kwaliteit. Helaas zijn we diep ontgoocheld! Na een jaar een half begon er een raar geluid zich voor te doen als wij remde. Wij werden wijsgemaakt dat de remschijven van achter diende vervangen te worden. Dit zonder dat de remblocken ooit werden vervangen. Alhoewel dat wij op dat moment al twee x waren binnen geweest op onderhoud bij de erkende garage Scancar Wilrijk, beweerde zij dat dit normaal was. Een half jaar later begon het volgende probleem; beperkt motor vermogen. Dit was gelukkig vastgesteld voor dat de garantie afliep, maar het probleem was pas na drie rondes in de erkende volvo garage, bovenaan genoemd, in orde gebracht. Gelukkig was het probleem opgelost, maar helaas, nog geen vier maanden later kwam het volgende probleem. Wij kwam stil te staan op de baan omdat de koppeling het niet meer deed. Ok, dat de auto ondertussen bijna 113000 km op zijn teller heeft, maar van een Volvo zou je toch meer mogen verwachten? Doordat de koppeling het niet meer deed, werd de auto getakeld en doorgevoerd naar Scancar Deurne (op onze aanvraag). Daar hebben ze heel het systeem vervangen en ons de auto op 22 december terug gegeven met de belofte om er alles aan te doen om volvo voor een stuk te laten tussen komen. Alles goed en wel, vertrekken wij richting oma in oudenaarde. Wij waren nog geen 10km verder als de auto een raar geluid begon te geven. Enkel als je geen gas bij geeft en als je naar links afdraait. Door dit kunnen wij niet naar de familie in Zweden gaan, zoals gepland, om kerst te vieren. Wij hebben heel onze kerst vakantie kunnen annulleren en hebben er dus mee gehad. Wij hebben het gevoel dat wij volgende jaar al kunnen beginnen kijken voor een andere wagen, omdat de wagen te veel kosten heeft. Wij waren ervoor trouwe Mazda rijdens maar wou toch voor de Scandinavische droom gaan, en kochten een auto voor meer dan 30 000 euro aan, in de hoop dat die wel een vijftal jaar zou meegaan. Maar helaas, lijkt het erop dat wij een pech-auto hebben gekocht.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Twee jaar en vier manden geleden hebben wij geinversteerd in een nieuwe volvo V60. Wij zijn een doorsnee gezin die de wagen gebruiken voor woon/werk verkeer. Omdat wij nogal veel km's doen hebben we bewust gekozen voor Volvo, gekend voor zijn betrouwbare robusteid, veiligheid en uiterst goede kwaliteit. Helaas zijn we diep ontgoocheld! Na een jaar een half begon er een raar geluid zich voor te doen als wij remde. Wij werden wijsgemaakt dat de remschijven van achter diende vervangen te worden. Dit zonder dat de remblocken ooit werden vervangen. Alhoewel dat wij op dat moment al twee x waren binnen geweest op onderhoud bij de erkende garage Scancar Wilrijk, beweerde zij dat dit normaal was. Een half jaar later begon het volgende probleem; beperkt motor vermogen. Dit was gelukkig vastgesteld voor dat de garantie afliep, maar het probleem was pas na drie rondes in de erkende volvo garage, bovenaan genoemd, in orde gebracht. Gelukkig was het probleem opgelost, maar helaas, nog geen vier maanden later kwam het volgende probleem. Wij kwam stil te staan op de baan omdat de koppeling het niet meer deed. Ok, dat de auto ondertussen bijna 113000 km op zijn teller heeft, maar van een Volvo zou je toch meer mogen verwachten? Doordat de koppeling het niet meer deed, werd de auto getakeld en doorgevoerd naar Scancar Deurne (op onze aanvraag). Daar hebben ze heel het systeem vervangen en ons de auto op 22 december terug gegeven met de belofte om er alles aan te doen om volvo voor een stuk te laten tussen komen. Alles goed en wel, vertrekken wij richting oma in oudenaarde. Wij waren nog geen 10km verder als de auto een raar geluid begon te geven. Enkel als je geen gas bij geeft en als je naar links afdraait. Door dit kunnen wij niet naar de familie in Zweden gaan, zoals gepland, om kerst te vieren. Wij hebben heel onze kerst vakantie kunnen annulleren en hebben er dus mee gehad. Wij hebben het gevoel dat wij volgende jaar al kunnen beginnen kijken voor een andere wagen, omdat de wagen te veel kosten heeft. Wij waren ervoor trouwe Mazda rijdens maar wou toch voor de Scandinavische droom gaan, en kochten een auto voor meer dan 30 000 euro aan, in de hoop dat die wel een vijftal jaar zou meegaan. Maar helaas, lijkt het erop dat wij een pech-auto hebben gekocht.

    Gewenste oplossing

    Ik wens dat heel mijn wagen goed wordt nagekeken, eerlijk wordt hersteld en dit op kosten van volvo. Wij hebben echt nix verkeerd gedaan met de wagen. Wij zijn geel wilde rijders. Dus wensen wij dat de wagen grondig wordt hersteld.

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)