Weigering schrapping/stopzetting domiciliëring

afgesloten Succesvol

ENECO BELGIE Battelsesteenweg 455 I, MECHELEN


Deze klacht is Publiek

  • L. D. Aan ENECO BELGIE

    Ik ben geen klant meer bij Eneco sedert 05/2016. Nadien werd de domiciliëring NIET automatisch geschrapt door Eneco. Volgens mijn bank Argenta dient Eneco hiervoor te zorgen : hun bank moet de domiciliëring schrappen en deze verdwijnt dan. Niettegenstaande talrijke (5) verzoeken naar Eneco is deze nog steeds NIET geschrapt, er wordt enkel medegedeeld dat er geen betalingen meer zullen aangeboden worden! (ik ben er geen klant meer!!). Om deze reden (slechte administratie en onbegrip) word ik NOOIT meer klant bij Eneco; in een tevredenheidsenquête nav mijn klachten geef ik dit steeds ook zo aan. Dit duurt nu echt veel te lang voor een gewone administratieve formaliteit (destijds bij Electrabel heb ik al deze moeite niet moeten doen om de domiciliëring daar te schrappen : dit gebeurde automatisch).

    Omschrijving van uw klacht

    Ik ben geen klant meer bij Eneco sedert 05/2016. Nadien werd de domiciliëring NIET automatisch geschrapt door Eneco. Volgens mijn bank Argenta dient Eneco hiervoor te zorgen : hun bank moet de domiciliëring schrappen en deze verdwijnt dan. Niettegenstaande talrijke (5) verzoeken naar Eneco is deze nog steeds NIET geschrapt, er wordt enkel medegedeeld dat er geen betalingen meer zullen aangeboden worden! (ik ben er geen klant meer!!). Om deze reden (slechte administratie en onbegrip) word ik NOOIT meer klant bij Eneco; in een tevredenheidsenquête nav mijn klachten geef ik dit steeds ook zo aan. Dit duurt nu echt veel te lang voor een gewone administratieve formaliteit (destijds bij Electrabel heb ik al deze moeite niet moeten doen om de domiciliëring daar te schrappen : dit gebeurde automatisch).

    Gewenste oplossing

    Onmiddellijke en volledige schrapping (en bijgevolg definitieve stopzetting waarvan dan zekerheid) van de domiciliëring. Dit dient volgens mijn bank (die zelf niets meer kan doen) te gebeuren door de bankinstelling van Eneco

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • L. D. Aan ENECO BELGIE

    Dit begint frustrerend te worden : waarom schrapt u de domiciliëring niet volledig via uw bankinstelling? Ik ben geen klant meer bij u sedert jaren. U negeert al talrijke mails met hetzelfde verzoek en ook dit verzoek via Test -Aankoop, waarom?

    Dit begint frustrerend te worden : waarom schrapt u de domiciliëring niet volledig via uw bankinstelling? Ik ben geen klant meer bij u sedert jaren. U negeert al talrijke mails met hetzelfde verzoek en ook dit verzoek via Test -Aankoop, waarom?

  • L. D. Aan ENECO BELGIE

    Mijn eerder verzoek via mail dd 28/7/2018 en herhalingen is nog steeds niet uitgevoerd (volledige schrapping domiciliëring, u meldt mij enkel dat deze geannuleerd is), dit is een eenvoudige formaliteit via uw bankinstelling. Betreft uw Case 4219035, u kunt uw bankinstelling opdracht geven om deze domiciliëring volledig en definitief te schrappen. Volgens mijn bank verdwijnt deze dan onmiddellijk. Ik ga er met deze talrijke verzoeken en uw weigering om dit in orde te brengen via uw bankinstelling van uit NOOIT nog klant te worden bij ENECO.

    Mijn eerder verzoek via mail dd 28/7/2018 en herhalingen is nog steeds niet uitgevoerd (volledige schrapping domiciliëring, u meldt mij enkel dat deze geannuleerd is), dit is een eenvoudige formaliteit via uw bankinstelling. Betreft uw Case 4219035, u kunt uw bankinstelling opdracht geven om deze domiciliëring volledig en definitief te schrappen. Volgens mijn bank verdwijnt deze dan onmiddellijk. Ik ga er met deze talrijke verzoeken en uw weigering om dit in orde te brengen via uw bankinstelling van uit NOOIT nog klant te worden bij ENECO.

  • L. D. Aan ENECO BELGIE

    Zonder enige reactie van uwe,twege is de domiciliëring EINDELIJK geschrapt, niet door uw vriendelijke klantendienst die deed of hun neus bloedt maar volgens de bank gebeurt dit automatisch als deze DRIE jaar niet meer actief is. Proficiat Eneco, een knap staaltje van een goede klantendienst. Twijfel als ik ooit nog klant word bij Eneco? Zeker niet meer, dank u. Er zijn trouwens energieleveranciers met betere prijzen en zeker een betere klantendienst.

    Zonder enige reactie van uwe,twege is de domiciliëring EINDELIJK geschrapt, niet door uw vriendelijke klantendienst die deed of hun neus bloedt maar volgens de bank gebeurt dit automatisch als deze DRIE jaar niet meer actief is. Proficiat Eneco, een knap staaltje van een goede klantendienst. Twijfel als ik ooit nog klant word bij Eneco? Zeker niet meer, dank u. Er zijn trouwens energieleveranciers met betere prijzen en zeker een betere klantendienst.

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)