ENECO BELGIE Battelsesteenweg 455 I, MECHELEN


Deze klacht is Publiek

  • E. V. Aan ENECO BELGIE

    Ik betrok een huurwoning op 1 juli 2018. Voor dit adres ben ik een energiecontract aangegaan bij Luminus op 29 juli 2018. Nu krijg ik een eindfactuur van Eneco voor de periode van 31/07 tot 13/09/2018 van 30.84 euro. Een periode die mij reeds is aangerekend door Luminus. In augustus nam ik telefonisch contact met de klantendienst van Eneco, naar aanleiding van een brief waarin werd vermeld dat Eneco nog steeds energie leverde aan dit adres, ter navolging van het contract van de vorige bewoner. De persoon die ik aan de lijn had kon inderdaad natrekken dat ik/mijn adres was aangesloten via Luminus. Hierbij leek het verhaal afgesloten. Toch krijg ik alsnog een factuur opgestuurd.

    Omschrijving van uw klacht

    Ik betrok een huurwoning op 1 juli 2018. Voor dit adres ben ik een energiecontract aangegaan bij Luminus op 29 juli 2018. Nu krijg ik een eindfactuur van Eneco voor de periode van 31/07 tot 13/09/2018 van 30.84 euro. Een periode die mij reeds is aangerekend door Luminus. In augustus nam ik telefonisch contact met de klantendienst van Eneco, naar aanleiding van een brief waarin werd vermeld dat Eneco nog steeds energie leverde aan dit adres, ter navolging van het contract van de vorige bewoner. De persoon die ik aan de lijn had kon inderdaad natrekken dat ik/mijn adres was aangesloten via Luminus. Hierbij leek het verhaal afgesloten. Toch krijg ik alsnog een factuur opgestuurd.

    Gewenste oplossing

    Dat er duidelijk wordt gesteld dat ik geen betalingsverpichting heb aan Eneco en ik bijgevolg de factuur die men mij aanrekent niet hoef te betalen

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
  • ENECO BELGIE Aan E. V.

    Beste, Hierbij ons antwoord via brief naar mevrouw Van Hout: Beste mevrouwVan Hout, We hebben uw vragen via Test Aankoop goed ontvangen. We begrijpen dat u vragen hebt bij de factuur die u ontving van Eneco. Bij nazicht van uw dossier kunnen wij u het volgende verduidelijken. Naar aanleiding van de verhuis van de vorige bewoner die aangesloten was bij Eneco, hebben we de facturatie op diens naam stopgezet. Vanaf de verhuisdatum vallen alle kosten met betrekking tot het verbruik op het betreffende verhuis ten aanzichte van de nieuwe bewoner. De nieuwe bewoner is verplicht een contract aan te gaan bij een leverancier naar keuze. In uw klacht geeft u gaan dat u een nieuwe leverancier koos, echter ontvingen wij hier geen bericht van. Op deze manier heeft Eneco verder energie blijven voorzien op het adres te Herent. Wij hebben als energieleverancier geen bevoegdheid om de levering af te sluiten. Dit is de bevoegdheid van de distributienetbeheerder. Omdat er geen contract was heeft de distributienetbeheerder u hiervan op de hoogte gebracht. Na deze actie is uw contract uiteindelijk van start kunnen gaan bij uw leverancier naar keuze en konden wij de facturatie afsluiten op 14.09.2018. Eneco heeft uiteindelijk ingestaan voor de energielevering voor de periode van 31.07.2018 tot en met 13.09.2018. Dit is dus niet afgerekend bij een andere leverancier. Wij hebben intussen via de distributienetbeheerder ervoor gezorgd dat er geen verbruik wordt aangerekend voor deze periode. De overige kosten zullen wij intern compenseren via een manuele creditnota. Hierdoor dient u niets te betalen aan Eneco. Wij adviseren u in de toekomst om bij een verhuis zeker na te gaan of uw contract wel degelijk in orde is bij uw leverancier. Dit om dergelijke situatie te vermijden. Een kopie van deze brief is ook naar Test Aankoop verstuurd. Met vriendelijke groeten, Kenny Klantendienst Eneco Heb je nog vragen? Bel gerust iedere werkdag tussen 8 en 18 uur naar 0800 15 534 (als particuliere klant) of 0800 21 168 (als professionele klant) of surf naar eneco.be/helpmij. Facturen raadplegen of je communicatievoorkeur wijzigen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer je op my.eneco.be en onek alle voordelen van je eigen Eneco Account! Gr, Kenny

    Beste, Hierbij ons antwoord via brief naar mevrouw Van Hout: Beste mevrouwVan Hout, We hebben uw vragen via Test Aankoop goed ontvangen. We begrijpen dat u vragen hebt bij de factuur die u ontving van Eneco. Bij nazicht van uw dossier kunnen wij u het volgende verduidelijken. Naar aanleiding van de verhuis van de vorige bewoner die aangesloten was bij Eneco, hebben we de facturatie op diens naam stopgezet. Vanaf de verhuisdatum vallen alle kosten met betrekking tot het verbruik op het betreffende verhuis ten aanzichte van de nieuwe bewoner. De nieuwe bewoner is verplicht een contract aan te gaan bij een leverancier naar keuze. In uw klacht geeft u gaan dat u een nieuwe leverancier koos, echter ontvingen wij hier geen bericht van. Op deze manier heeft Eneco verder energie blijven voorzien op het adres te Herent. Wij hebben als energieleverancier geen bevoegdheid om de levering af te sluiten. Dit is de bevoegdheid van de distributienetbeheerder. Omdat er geen contract was heeft de distributienetbeheerder u hiervan op de hoogte gebracht. Na deze actie is uw contract uiteindelijk van start kunnen gaan bij uw leverancier naar keuze en konden wij de facturatie afsluiten op 14.09.2018. Eneco heeft uiteindelijk ingestaan voor de energielevering voor de periode van 31.07.2018 tot en met 13.09.2018. Dit is dus niet afgerekend bij een andere leverancier. Wij hebben intussen via de distributienetbeheerder ervoor gezorgd dat er geen verbruik wordt aangerekend voor deze periode. De overige kosten zullen wij intern compenseren via een manuele creditnota. Hierdoor dient u niets te betalen aan Eneco. Wij adviseren u in de toekomst om bij een verhuis zeker na te gaan of uw contract wel degelijk in orde is bij uw leverancier. Dit om dergelijke situatie te vermijden. Een kopie van deze brief is ook naar Test Aankoop verstuurd. Met vriendelijke groeten, Kenny Klantendienst Eneco Heb je nog vragen? Bel gerust iedere werkdag tussen 8 en 18 uur naar 0800 15 534 (als particuliere klant) of 0800 21 168 (als professionele klant) of surf naar eneco.be/helpmij. Facturen raadplegen of je communicatievoorkeur wijzigen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer je op my.eneco.be en onek alle voordelen van je eigen Eneco Account! Gr, Kenny

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)