BUDERUS Ambachtenlaan 42a, HEVERLEE


Deze klacht is Publiek

  • G. D. Aan BUDERUS

    Op 13.08.2018 schreef ik 155.82 € (mededeling +++274/4400/94726+++) over om op 15.10.2018 (2 maanden later) een afspraak voor onderhoud te krijgen. Deze werd door de firma verplaatst naar 27.11.2018. (nog eens 2 maand en 12 dagen later = 4 MAANDEN) Blijkbaar was er intern iets fout gelopen met het inboeken van het onderhoud. Vermits ik begripsvol was en me flexibel wou opstellen stemde ik in met de nieuwe datum. Deze houding wordt nu niet enkel afgestraft, maar dreig ik bijkomende onkosten te moeten maken. Zondagoctend 28.10.2018 merkte ik dat mijn apparaat in veiligheid viel: geen verwarming! Heropstarten volgens instructie in de handleiding werd meermaals gevolgd: zonder resultaat! Jullie diensten blijken op zondag totaal niet bereikbaar waardoor jullie geen enkele service garanderen. Ik diende de diensten vandaag (29.10.2018, 09:43) zelf te contacteren om een stand van zaken omtrent herstelling/onderhoud te vernemen. Buiten een procedurele toelichting van koppelen dossiers kon er mij geen info gegeven worden wanneer een technieker zou kunnen langskomen. Ik zou vandaag nog uitsluitsel krijgen * om 13:51 kreeg ik een anonieme oproep van jullie. Normaliter beantwoord ik geen onbekende oproepen wegens: onpersoonlijk, onbetrouwbare, malafide bedrijven/personen... Tom van Buderus-service, die weigerde zijn familienaam te zeggen, kon mij op een zeer bureaucratische manier enkel meedelen dat ik slechts kon ingepland worden nadat ik een betalingsakkoord gaf. Een info@ mailadres werd opgeven om klachten door te geven. Daarbij dien ik VOORAFGAANDELIJK een betalingsakkoord te geven om een interventie kunnen in te plannen, die -het wordt alleen maar schrijnender- pas zaterdagvoormiddag 03.11.2018 kan doorgaan. Naast de voorbije 29 uur zonder warm water én verwarming wordt er zonder enige probleemoplossende aanpak, alternatief, tips, noodoplossing... nog een periode van MEER DAN 100 (HONDERD !!! uur) voorgesteld alvorens er een interventie gegarandeerd kan worden. O ironie, ik sta dan met de hoogste prioriteit ingepland!!! Mag ik hieronder verstaan dat er geen enkele technieker momenteel bezig is met het uitvoeren van onderhoudsbeurten en de, naar mijn aanvoelen uiterst onderbemande, equipe allemaal herstellingsinterventies uitvoeren bij mensen die -zoals ik- reeds lang(er) zonder verwarming zitten? Of schrijft de bedrijfsprocedure voor dat alles zoals gepland moet doorgaan, ongeacht crisissituaties/noodoproepen (wat in deze wel degelijk van toepassing is)... Zeer bedenkelijk!

    Omschrijving van uw klacht

    Op 13.08.2018 schreef ik 155.82 € (mededeling +++274/4400/94726+++) over om op 15.10.2018 (2 maanden later) een afspraak voor onderhoud te krijgen. Deze werd door de firma verplaatst naar 27.11.2018. (nog eens 2 maand en 12 dagen later = 4 MAANDEN) Blijkbaar was er intern iets fout gelopen met het inboeken van het onderhoud. Vermits ik begripsvol was en me flexibel wou opstellen stemde ik in met de nieuwe datum. Deze houding wordt nu niet enkel afgestraft, maar dreig ik bijkomende onkosten te moeten maken. Zondagoctend 28.10.2018 merkte ik dat mijn apparaat in veiligheid viel: geen verwarming! Heropstarten volgens instructie in de handleiding werd meermaals gevolgd: zonder resultaat! Jullie diensten blijken op zondag totaal niet bereikbaar waardoor jullie geen enkele service garanderen. Ik diende de diensten vandaag (29.10.2018, 09:43) zelf te contacteren om een stand van zaken omtrent herstelling/onderhoud te vernemen. Buiten een procedurele toelichting van koppelen dossiers kon er mij geen info gegeven worden wanneer een technieker zou kunnen langskomen. Ik zou vandaag nog uitsluitsel krijgen * om 13:51 kreeg ik een anonieme oproep van jullie. Normaliter beantwoord ik geen onbekende oproepen wegens: onpersoonlijk, onbetrouwbare, malafide bedrijven/personen... Tom van Buderus-service, die weigerde zijn familienaam te zeggen, kon mij op een zeer bureaucratische manier enkel meedelen dat ik slechts kon ingepland worden nadat ik een betalingsakkoord gaf. Een info@ mailadres werd opgeven om klachten door te geven. Daarbij dien ik VOORAFGAANDELIJK een betalingsakkoord te geven om een interventie kunnen in te plannen, die -het wordt alleen maar schrijnender- pas zaterdagvoormiddag 03.11.2018 kan doorgaan. Naast de voorbije 29 uur zonder warm water én verwarming wordt er zonder enige probleemoplossende aanpak, alternatief, tips, noodoplossing... nog een periode van MEER DAN 100 (HONDERD !!! uur) voorgesteld alvorens er een interventie gegarandeerd kan worden. O ironie, ik sta dan met de hoogste prioriteit ingepland!!! Mag ik hieronder verstaan dat er geen enkele technieker momenteel bezig is met het uitvoeren van onderhoudsbeurten en de, naar mijn aanvoelen uiterst onderbemande, equipe allemaal herstellingsinterventies uitvoeren bij mensen die -zoals ik- reeds lang(er) zonder verwarming zitten? Of schrijft de bedrijfsprocedure voor dat alles zoals gepland moet doorgaan, ongeacht crisissituaties/noodoproepen (wat in deze wel degelijk van toepassing is)... Zeer bedenkelijk!

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 500,00

    - een duidelijke, schriftelijke, uitleg over: * het feit dat noodinterventies zo lang op zich laten wachten? * waarom mijn onderhoud van 15.10 diende verlegd te worden naar 27.11 * er geen enkele technieker te vinden is binnen een actieradius van 10 km * er zo onpersoonlijke, bureaucratische... klantenbenadering is * er geen enkel pro-actieve en/of compenserende maatregelen zijn om gedupeerde klanten tegemoet te komen * compensatie om, net nu het herfstvakantie is, mijn woning elektrisch te verwarmen

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)