Misbruik bestelling geplaatst met adres en naam maar vals emailadres

BLANCHEPORTE


Deze klacht is Publiek

  • I. P. Aan BLANCHEPORTE

    Er is op een nl mail adres ( dus niet mijn mailadres ) wel mijn adres en enkel achternaam een bestelling geplaatst door iemand. Ik op een morgen in de vlucht 2 kleine pakketten van Bpost aangenomen. Heb pakket geopend en besefte dat ik dit niet besteld had. Heb dadelijk contact opgenomen via mail met BLANCHEPORTE om dit te melden om en te vragen waar ik pakketten kosteloos kon terugsturen. Heb die de dag zelf of dag erna bij Krantenwinkel gaan afgeven. Nu na een maand krijg ik een aanmaning van betaling omdat er blijkbaar meer in de pakketten moest zitten dan dat ik had teruggestuurd. Er zou meer moeten in zitten maar daar ik zelf niets besteld had wist ik ook niet wat er in moest zitten.Ik heb hen laten weten dat ik niets besteld heb en dat het mailadres mijn niet gekend is, zij hebben mijn email zonder dat ik dit heb gevraagd aangepast en dat ik niet ga betalen voor iets dat ik niet besteld heb. Nu heb ik vorige week voor de 2de maal een betalingsherinnering met interesten Het gaat nu al over een bedrag van 342€17. Kan u mij helpen want mails en telefoon helpt niet. Zij vinden dat ik in de fout ben doordat ik artikelen achterhou. Ik ben een melding bij de politie gaan doen. Als ik iets koop via internet betaal ik als het kan altijd met Pay Pal of met creditcard op voorhand. Heb ook bewijs van Bpost dat er een nl ( vals) emailadres werd gebruikt.

    Omschrijving van uw klacht

    Er is op een nl mail adres ( dus niet mijn mailadres ) wel mijn adres en enkel achternaam een bestelling geplaatst door iemand. Ik op een morgen in de vlucht 2 kleine pakketten van Bpost aangenomen. Heb pakket geopend en besefte dat ik dit niet besteld had. Heb dadelijk contact opgenomen via mail met BLANCHEPORTE om dit te melden om en te vragen waar ik pakketten kosteloos kon terugsturen. Heb die de dag zelf of dag erna bij Krantenwinkel gaan afgeven. Nu na een maand krijg ik een aanmaning van betaling omdat er blijkbaar meer in de pakketten moest zitten dan dat ik had teruggestuurd. Er zou meer moeten in zitten maar daar ik zelf niets besteld had wist ik ook niet wat er in moest zitten.Ik heb hen laten weten dat ik niets besteld heb en dat het mailadres mijn niet gekend is, zij hebben mijn email zonder dat ik dit heb gevraagd aangepast en dat ik niet ga betalen voor iets dat ik niet besteld heb. Nu heb ik vorige week voor de 2de maal een betalingsherinnering met interesten Het gaat nu al over een bedrag van 342€17. Kan u mij helpen want mails en telefoon helpt niet. Zij vinden dat ik in de fout ben doordat ik artikelen achterhou. Ik ben een melding bij de politie gaan doen. Als ik iets koop via internet betaal ik als het kan altijd met Pay Pal of met creditcard op voorhand. Heb ook bewijs van Bpost dat er een nl ( vals) emailadres werd gebruikt.

    Gewenste oplossing

    Annuleren factuur en account schrappen want heb geen vertrouwen meer in hun door misbruik gegevens

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • BLANCHEPORTE Aan I. P.

    3 Suisses -------------------------------- Beste klant, We hebben uw e-mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om u binnen de 24 uur een antwoord te bezorgen (weekend en feesagen niet meegerekend). Ook indien wij meer tijd nodig hebben om bijkomende opzoekingen te doen sturen wij u een bericht. In dit geval ontvangt u binnen 8 dagen (weekend en feesagen niet meegerekend) een definitief antwoord van ons. Met vriendelijke groeten, Blancheporte www.blancheporte.be - 07021 11 10 van Maandag tot Zaterdag, van 7 tot 20 u. --------------------------------

    3 Suisses -------------------------------- Beste klant, We hebben uw e-mail goed ontvangen en stellen alles in het werk om u binnen de 24 uur een antwoord te bezorgen (weekend en feesagen niet meegerekend). Ook indien wij meer tijd nodig hebben om bijkomende opzoekingen te doen sturen wij u een bericht. In dit geval ontvangt u binnen 8 dagen (weekend en feesagen niet meegerekend) een definitief antwoord van ons. Met vriendelijke groeten, Blancheporte www.blancheporte.be - 07021 11 10 van Maandag tot Zaterdag, van 7 tot 20 u. --------------------------------

  • BLANCHEPORTE Aan I. P.

    Geachte Wij hebben uw mail goed ontvangen. In onze eerdere conversaties (zowel schriftelijk als telefonisch) hebben wij uw probleem met voldoende aandacht en zorg bekeken. Ik som hieronder nogmaals onze gevoerde conversaties op: 1) - Op 16/02/2018 heeft u ons gesignaleerd dat u twee pakketten heeft ontvangen maar dat u niets heeft besteld. Kort daarna krijgen we een andere mail dat u deze goederen nooit heeft ontvangen? U vroeg ons of u deze kon terugsturen via een afhaalpunt in uw buurt. Wij hebben u gesignaleerd dat dit zeker kon en hebben u de nodig info gegeven over het dichtstbijzijnde afhaalpunt in uw buurt. - Inmiddels hebben wij een deel van uw retourzending ontvangen, maar van deze retourzending ontbreken artikelen voor een waarde van ¤333.20. 2) - Op 28/03/2018 heeft u ons twee zogenaamde 'bewijzen' opgestuurd. Echter: op deze bewijzen staat duidelijk 'HYPERMARCHE BON PRIX'. Ik veronderstel dat u dus onze firma Blancheporte met de firma Bon Prix aan het verwarren bent. U stuurt ons ook conversaties door die u heeft gevoerd met de firma Bon Prix. Ik wil u er op wijzen dat de firma Bon Prix geen enkele link heeft met onze firma. De bewijzen alsook de conversaties met de firma Bon Prix (waar u kenbaar hetzelfde probleem heeft) kunnen wij dus helaas niet gebruiken om uw dossier te regulariseren. 3) Een detail van de ontvangen bestellingen (door u per mail bevestigd) en een detail van de teruggezonden artikelen werd reeds per mail naar u verstuurd. Wij hebben u telefonisch gecontacteerd en hadden een constructieve conversatie. U had ons toen meegedeeld dat u het nodige zou doen en naar de politie zou stappen om een PV te laten opstellen voor naamsmisbruik. Echter: deze goederen werden op uw thuisadres geleverd (en deze ontvangst werd door u bevestigd) en werden gedeeltelijk door u teruggestuurd. Wij kunnen dus enkel constateren dat zowel uw account, als uw mailadres zou gehackt zijn voor het plaatsen van de bestelling en het versturen van uw mailcorrespondentie. In dit geval, is het aan te raden volgende stappen te ondernemen: - klacht in te dienen bij de politie en een PV laten opstellen voor misbruik van account en gegevens (hiervan moet een copie worden opgestuurd naar ons) - een kopie van uw identiteitskaart te bezorgen - ons een betwisting op eer en geweten op te sturen Als wij nodige documenten van u ontvangen (wat wij tot op heden dus niet hebben ontvangen), zullen wij het bedrag van 342.17 euro (voor ons: verloren goederen) regulariseren in uw dossier. De documenten kunnen opgestuurd worden naar: klantendienst@web.blancheporte.be of per post naar: Blancheporte PB30100 7700 Moeskroen Ik hoop aan uw verzoek te hebben beantwoord en blijf verder steeds tot uw dienst. Barbara, Blancheporte Tot binnenkort op www.blancheporte.be Herhaling van uw bericht --------------------------------- Klacht: Misbruik bestelling geplaatst met adres en naam maar vals emailadres (CPTBE00403013-75)

    Geachte Wij hebben uw mail goed ontvangen. In onze eerdere conversaties (zowel schriftelijk als telefonisch) hebben wij uw probleem met voldoende aandacht en zorg bekeken. Ik som hieronder nogmaals onze gevoerde conversaties op: 1) - Op 16/02/2018 heeft u ons gesignaleerd dat u twee pakketten heeft ontvangen maar dat u niets heeft besteld. Kort daarna krijgen we een andere mail dat u deze goederen nooit heeft ontvangen? U vroeg ons of u deze kon terugsturen via een afhaalpunt in uw buurt. Wij hebben u gesignaleerd dat dit zeker kon en hebben u de nodig info gegeven over het dichtstbijzijnde afhaalpunt in uw buurt. - Inmiddels hebben wij een deel van uw retourzending ontvangen, maar van deze retourzending ontbreken artikelen voor een waarde van ¤333.20. 2) - Op 28/03/2018 heeft u ons twee zogenaamde 'bewijzen' opgestuurd. Echter: op deze bewijzen staat duidelijk 'HYPERMARCHE BON PRIX'. Ik veronderstel dat u dus onze firma Blancheporte met de firma Bon Prix aan het verwarren bent. U stuurt ons ook conversaties door die u heeft gevoerd met de firma Bon Prix. Ik wil u er op wijzen dat de firma Bon Prix geen enkele link heeft met onze firma. De bewijzen alsook de conversaties met de firma Bon Prix (waar u kenbaar hetzelfde probleem heeft) kunnen wij dus helaas niet gebruiken om uw dossier te regulariseren. 3) Een detail van de ontvangen bestellingen (door u per mail bevestigd) en een detail van de teruggezonden artikelen werd reeds per mail naar u verstuurd. Wij hebben u telefonisch gecontacteerd en hadden een constructieve conversatie. U had ons toen meegedeeld dat u het nodige zou doen en naar de politie zou stappen om een PV te laten opstellen voor naamsmisbruik. Echter: deze goederen werden op uw thuisadres geleverd (en deze ontvangst werd door u bevestigd) en werden gedeeltelijk door u teruggestuurd. Wij kunnen dus enkel constateren dat zowel uw account, als uw mailadres zou gehackt zijn voor het plaatsen van de bestelling en het versturen van uw mailcorrespondentie. In dit geval, is het aan te raden volgende stappen te ondernemen: - klacht in te dienen bij de politie en een PV laten opstellen voor misbruik van account en gegevens (hiervan moet een copie worden opgestuurd naar ons) - een kopie van uw identiteitskaart te bezorgen - ons een betwisting op eer en geweten op te sturen Als wij nodige documenten van u ontvangen (wat wij tot op heden dus niet hebben ontvangen), zullen wij het bedrag van 342.17 euro (voor ons: verloren goederen) regulariseren in uw dossier. De documenten kunnen opgestuurd worden naar: klantendienst@web.blancheporte.be of per post naar: Blancheporte PB30100 7700 Moeskroen Ik hoop aan uw verzoek te hebben beantwoord en blijf verder steeds tot uw dienst. Barbara, Blancheporte Tot binnenkort op www.blancheporte.be Herhaling van uw bericht --------------------------------- Klacht: Misbruik bestelling geplaatst met adres en naam maar vals emailadres (CPTBE00403013-75)

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)