back

Misbruik maken van noodsituatie

Slotenexpert.be
afgesloten

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

F. B.

aan: Slotenexpert.be

16/12/2017

Hierbij de mail met het ganse verhaal die werd gestuurd aan slotenexpert.be en waarop ik een heel onprofessionele reactie heb mogen ontvangen. ("Het spijt me voor uw verloren tijd om die tekst te schrijven. Ik heb geen tijd om het te lezen. Ecusses ervoor.") De klantenservice is absoluut ondermaats, mails worden op een heel onprofessionele manier behandeld en staan vol schrijffouten. Ik ben reeds langs geweest bij de politie, hier beweert men niet met een vaste partner samen te werken en dat de nummer waarschijnlijk gegoogelt geweest is. Slotenexpert.be vermeld wel expliciet op hun website dat men samenwerkt met politie. *** Ik contacteer u ivm factuur MG17630. Wij zijn hier niet mee akkoord. Ik wil graag de situatie schetsen. Mijn man en ik waren afgelopen maandag in Delft en oma zou de kindjes van school ophalen. Omstreeks 17:00 kregen we echter telefoon met de melding dat oma de sleutel van het huis vergeten was. Ze woont echter in Westerlo dus even over huis was geen optie, zeker niet gezien het weer. Gezien mijn zoontje een nierpatiënt is en medicatie nodig heeft zochten we een manier om sneller binnen te raken. We probeerden eerst via de verzekering (gezien zulke problemen mogelijks opgenomen zijn in onze polis) maar gezien de lange wachttijden vanwege de sneeuw belde we het nummer van de lokale politie die ons een GSM-nummer doorgaf. Ik belde deze nummer en er werd mij beloofd dat er binnen 30 minuten iemand zou langskomen en (na mijn specifieke vraag) het ons 75eur zou kosten. Verder werden er geen vragen gesteld of informatie gegeven. 75eur is veel geld maar gezien dit zou willen zeggen dat de kindjes 30minuten later binnen zouden kunnen en de nodige medicatie zouden kunnen krijgen wilden we dit wel betalen. Terwijl de kindjes bij de buren terecht konden bleef oma bij ons huis wachten. De beloofde hulp kwam echter niet opdagen. Na ettelijke telefoontjes waarbij steeds beloofd werd dat het nog maar enkele minuutjes zou duren is men pas rond 20:00 komen opdagen, wat bijna 3 uur later is! Op geen enkel moment heeft men het nodig gevonden ons op de hoogte te brengen van vertragingen. Gelukkig kon de apotheker reeds de hoognodige medicatie voorzien. Er werd al snel vastgesteld dat het niet mogelijk was om langs de voor-of zijdeur binnen te komen. Dit had men op voorhand reeds makkelijk kunnen weten indien men tijdens het oorspronkelijke telefoongesprek even nagevraagd had of onze deuren op slot zijn en of er al dan niet een sleutel op de binnenkant van de deur zit. Het antwoord had ja geweest en dan had men geweten dat het in zo’n geval blijkbaar niet mogelijk is met een magnetische kaart de deur te openen. Het had jullie een verplaatsing en ons heel wat geld en stress uitgespaard. De reden waarom zo’n simpele vraag niet wordt gesteld om zo een onnodig bezoek te vermijden kan ik wel raden. Blijkbaar zijn malafide slotenmakers de dag van vandaag een ware plaag en ik kan me jammer genoeg niet ontdoen van het gevoel dat er in dit verhaal dingen zijn die niet helemaal kloppen. Wanneer ik dit verhaal voorleg aan onze plaatselijke slotenmaker, die overigens ook jaren samengewerkt heeft met de politie, is deze verbaasd. De schuifraam aan de achterkant van het huis en het tuinpoortje hadden op een vrij makkelijk en goedkope manier geopend moeten kunnen worden. Dit had geen honderden Euro’s hoeven te kosten. Geen van beiden hebben een veiligheidsslot of hadden een sleutel aan de binnenkant. De prijs die op voorhand werd gecommuniceerd had niet verhoogd mogen worden en had reeds inclusief BTW moeten zijn gezien wij particulieren zijn. Gezien er uiteindelijk geen deuren geopend werden had de kost slechts beperkt moeten blijven tot de verplaatsingskosten. Wij hebben begrepen dat de slotenmaker in kwestie van Zelzate moest komen wat slechts 6km is. Ookal waren de wegen moeilijk bereikbaar, dat verklaart niet waarom men klanten 3 uur laat wachten zonder ook maar even proactief iets te laten weten. Normaal gezien wordt er ter plaatse een factuur opgemaakt maar mijn schoonmoeder heeft niets ontvangen. Dit zijn de voornaamste dingen waar ik me vragen bij stel: 1. Een simpele vraag bij het oorspronkelijke contact had deze interventie kunnen vermijden. We hadden van in het begin kunnen melden dat onze deuren op slot zijn (en niet het dagslot zoals dat soms noemt) en dat er een sleutel aan de binnenkant op de deur zit. 2. In plaats daarvan laat men iemand komen om ons dan voor het voldongen feit te zetten dat de enige oplossing enkele honderden euro’s zou kosten (terwijl volgens onze vaste slotenmaker het poortje van de tuin en de schuifraam achteraan makkelijk te openen had moeten geweest zijn). 3. Er werd tijdens het eerste contact pas na mijn specifieke vraag een prijs genoemd die nadien bijna verdubbeld werd én waar er dan nadien nog BTW blijkt bijgerekend te worden. Gezien wij particulieren zijn had de gecommuniceerde prijs reeds inclusief BTW moeten geweest zijn. 4. ‘Bewezen diensten’ worden aangerekend en dat terwijl men geen enkele deur heeft kunnen openen gezien wij niet wilde toestemmen met de destructieve alternatieven die men voorstelde. Wij kunnen akkoord gaan met het betalen van verplaatsingskosten (hoewel ik nog steeds van mening ben dat deze interventie makkelijk had kunnen vermeden worden) maar wens niet te betalen voor diensten die uiteindelijk niet verleend zijn. Er werden geen deuren geopend. Jullie contactgegevens werden ons doorgegeven door de lokale politie. Vandaar dat we ervan (willen) uitgaan dat jullie een bedrijf zijn waar op vertrouwd kan worden. Wij hopen daarom ook op redelijkheid van jullie kant en dat dit alles berust op een misverstand. ***

Gewenst oplossing

  • Een terugbetaling of korting op factuur zal niet mogelijk zijn gezien de prijsafspraken telefonish gemaakt werden (gezien de noodsituatie) en we hier dus geen bewijs van hebben. We zijn er echter van uitgegaan dat een bedrijf dat door de politie aangeraden wordt te vertrouwen is. Ik hoop echter op een of andere manier te vermijden dat er nog meer mensen hetzelfde moeten meemaken als ons, vandaar dat ik deze klacht indien.