gratis vervangen van onveilige brander in bepaalde CV-ketels Buderus

Behandeld door Test-Aankoop

BUDERUS Ambachtenlaan 42a, HEVERLEE


Deze klacht is Publiek

  • A. V. Aan BUDERUS

    Ik ontving in maart 2017 een schrijven van Bosch Thermotechnology waarin het probleem met bepaalde branders van Buderus cv-ketels werd gemeld. Ik beschik inderdaad over cv brander GB 162-25/30 Buderus. In november 2015 zijn er bij mij 4 interventies gebeurd ivm het niet-functioneren van mijn cv : 2 door de installateur De Wachter BVBA, Nieuwe Kouterstraat 4, 2880 Bornem en 2 door Bosch Thermotechnology omdat de installateur het probleem niet kon of mocht oplossen. Uiteindelijk bleek het probleem bij de brander te liggen - die werd dan ook vervangen. Er bleken toen al veel klanten allemaal hetzelfde probleem met deze brander te hebben. Mijn vraag toendertijd aan de technieker was dan ook of het hier geen fabrieksfout was - en bijgevolg kosteloos diende hersteld te worden ? Negatief antwoord. De totale kostprijs van de 2 interventies door Bosch Thermotechnology voor deze vervanging brander was : 488,28 € - interventies van mijn installateur nog niet meegerekend. Nu ontvangt iedere eigenaar met een desbetreffende brander een schrijven met de melding dat dit kosteloos wordt vervangen. Ik verwacht dan ook de terugbetaling van de herstelling zijnde 488,28 €. Bovendien is mij bij de controle van deze fakturen en attesten opgevallen dat op mijn laatste verbrandingsattest volgnr. 4552086 (xxxxxxxxxxxxx) onderaan staat : is het toestel veilig : het toestel is niet veilig (!!??) Ik hoop dat dit een schrijffout is - als mijn toestel niet veilig was na test/controle, verwacht ik wel dat de technieker dit oplost. Kan u mij even contacteren op onderstaand nummer of GSM nr. 0486/298991 In bijlage volledig ingescand dossier. antwoord van Buderus : Beste mevrouw Van Fraeyenhove, Wij hebben uw DNV dossier afgesloten en kunnen u het volgende melden: Wij hebben u feedback geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat uw toestel gekeurd werd gedurende twee jaar zonder opmerkingen en hieruit kunnen afleiden dat deze veilig is. Uw ketel is van een latere bouw type dan diegene die onder de B3M vallen ( fabricage datum tweede helft 2010), hierdoor valt uw toestel niet onder de B3M actie. Hierdoor kunnen wij geen positief gevolg aan uw verzoek van terugbetaling. Hopelijk komt u hiermee toch nog tot een oplossing voor het probleem.

    Omschrijving van uw klacht

    Ik ontving in maart 2017 een schrijven van Bosch Thermotechnology waarin het probleem met bepaalde branders van Buderus cv-ketels werd gemeld. Ik beschik inderdaad over cv brander GB 162-25/30 Buderus. In november 2015 zijn er bij mij 4 interventies gebeurd ivm het niet-functioneren van mijn cv : 2 door de installateur De Wachter BVBA, Nieuwe Kouterstraat 4, 2880 Bornem en 2 door Bosch Thermotechnology omdat de installateur het probleem niet kon of mocht oplossen. Uiteindelijk bleek het probleem bij de brander te liggen - die werd dan ook vervangen. Er bleken toen al veel klanten allemaal hetzelfde probleem met deze brander te hebben. Mijn vraag toendertijd aan de technieker was dan ook of het hier geen fabrieksfout was - en bijgevolg kosteloos diende hersteld te worden ? Negatief antwoord. De totale kostprijs van de 2 interventies door Bosch Thermotechnology voor deze vervanging brander was : 488,28 € - interventies van mijn installateur nog niet meegerekend. Nu ontvangt iedere eigenaar met een desbetreffende brander een schrijven met de melding dat dit kosteloos wordt vervangen. Ik verwacht dan ook de terugbetaling van de herstelling zijnde 488,28 €. Bovendien is mij bij de controle van deze fakturen en attesten opgevallen dat op mijn laatste verbrandingsattest volgnr. 4552086 (xxxxxxxxxxxxx) onderaan staat : is het toestel veilig : het toestel is niet veilig (!!??) Ik hoop dat dit een schrijffout is - als mijn toestel niet veilig was na test/controle, verwacht ik wel dat de technieker dit oplost. Kan u mij even contacteren op onderstaand nummer of GSM nr. 0486/298991 In bijlage volledig ingescand dossier. antwoord van Buderus : Beste mevrouw Van Fraeyenhove, Wij hebben uw DNV dossier afgesloten en kunnen u het volgende melden: Wij hebben u feedback geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen dat uw toestel gekeurd werd gedurende twee jaar zonder opmerkingen en hieruit kunnen afleiden dat deze veilig is. Uw ketel is van een latere bouw type dan diegene die onder de B3M vallen ( fabricage datum tweede helft 2010), hierdoor valt uw toestel niet onder de B3M actie. Hierdoor kunnen wij geen positief gevolg aan uw verzoek van terugbetaling. Hopelijk komt u hiermee toch nog tot een oplossing voor het probleem.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 488,28

    volledige terugbetaling

    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 13 oktober 2017
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)