Geschil omtrent defecte EGR-klep opel vivaro

Behandeld door Test-Aankoop

GENERAL MOTORS BELGIUM Prins Boudewijnlaan 24 B, KONTICH


Deze klacht is Publiek

  • k. p. Aan GENERAL MOTORS BELGIUM

    Zoals in eerder vermelde mails ben ik niet akkoord met het feit dat jullie als bedrijf een stuk gegane EGR-klep wijten aan "een normale vorm van slijtage" en probeer ik jullie via deze weg toch nog te bereiken om tot een compromis te komen. Mijn wagen is 3 jaar oud en had +/- 66000km (op het moment van de herstelling) Ik vind het onbegrijpelijk dat er 940.74€ betaald moet worden voor een herstelling die niet te wijten valt aan rijstijl of gebrekkig onderhoud. De wagen is inderdaad één maal op onderhoud geweest bij Auto5 voor een olie en filter wissel (zoals voorgeschreven in het onderhoudsboekje) daar de wagen toch reeds uit de twee jaar garantieregeling was maar heeft ten aanzien van de klep geen bijdrage aangezien deze onderhoudsvrij is. Ik heb reeds meerdere malen geprobeerd om tot een compromis te komen via mail met opelcostumercare of persoonlijk bij ophaling van wagen bij de garage. Telkens word er ontkent dat er een veelvuldig voorkomend defect is aan desbetreffende kleppen wil het wel toevallig wezen dat er aan hetzelfde type wagen, op hetzelfde moment, dezelfde herstelling in uitvoering was. Bij de garage kon de monteur vertellen dat ik reeds de derde was die ze met dit probleem onder handen kregen en op menige fora zijn er genoeg ontevreden klanten te vinden die met dergelijk probleem te kampen hebben. Ik heb van de andere wagen een foto van dezelfde klep genomen daar deze al gedemonteerd was en heb mijn eigen defecte klep naderhand ook meegenomen om er eventueel een expertise op te laten uitvoeren. Er is inderdaad een tegemoetkoming gebeurt via mijn garage van 38€ inzage het gebruik van een vervangwagen wat ik ronduit belachelijk vind op een factuur van bijna 1000€. Om het met mijn exacte woorden te zeggen die ik aan Chris gezegd heb: "op een factuur van om en bij de 1000€ zal die 100€ mij een intergalactische witte worst wezen en die zal ik er dan ook wel bij betalen als dat moet". Tenslotte kan mijn vaste garage niets aan het gehele voorval helpen daar ze zelf geen schuld treffen aan des betreffend defect.

    Omschrijving van uw klacht

    Zoals in eerder vermelde mails ben ik niet akkoord met het feit dat jullie als bedrijf een stuk gegane EGR-klep wijten aan "een normale vorm van slijtage" en probeer ik jullie via deze weg toch nog te bereiken om tot een compromis te komen. Mijn wagen is 3 jaar oud en had +/- 66000km (op het moment van de herstelling) Ik vind het onbegrijpelijk dat er 940.74€ betaald moet worden voor een herstelling die niet te wijten valt aan rijstijl of gebrekkig onderhoud. De wagen is inderdaad één maal op onderhoud geweest bij Auto5 voor een olie en filter wissel (zoals voorgeschreven in het onderhoudsboekje) daar de wagen toch reeds uit de twee jaar garantieregeling was maar heeft ten aanzien van de klep geen bijdrage aangezien deze onderhoudsvrij is. Ik heb reeds meerdere malen geprobeerd om tot een compromis te komen via mail met opelcostumercare of persoonlijk bij ophaling van wagen bij de garage. Telkens word er ontkent dat er een veelvuldig voorkomend defect is aan desbetreffende kleppen wil het wel toevallig wezen dat er aan hetzelfde type wagen, op hetzelfde moment, dezelfde herstelling in uitvoering was. Bij de garage kon de monteur vertellen dat ik reeds de derde was die ze met dit probleem onder handen kregen en op menige fora zijn er genoeg ontevreden klanten te vinden die met dergelijk probleem te kampen hebben. Ik heb van de andere wagen een foto van dezelfde klep genomen daar deze al gedemonteerd was en heb mijn eigen defecte klep naderhand ook meegenomen om er eventueel een expertise op te laten uitvoeren. Er is inderdaad een tegemoetkoming gebeurt via mijn garage van 38€ inzage het gebruik van een vervangwagen wat ik ronduit belachelijk vind op een factuur van bijna 1000€. Om het met mijn exacte woorden te zeggen die ik aan Chris gezegd heb: "op een factuur van om en bij de 1000€ zal die 100€ mij een intergalactische witte worst wezen en die zal ik er dan ook wel bij betalen als dat moet". Tenslotte kan mijn vaste garage niets aan het gehele voorval helpen daar ze zelf geen schuld treffen aan des betreffend defect.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 802,35

    Ik vraag om tot een compromis te komen aangezien mijn eerdere persoonlijke aanvraag op een nogal gemakkelijke manier werd afgewimpeld door General Motors. Ik vraag een compensatie voor de kosten van de werkuren + EGR-klep, de kosten van de vervangwagen en de leiding van de radiator wil ik zelf dragen aangezien dit niet tot het hoofdprobleem bijdraagt. Dit kan gaan van korting op stukken/werkuren van de factuur al heb ik liever een terugbetaling of compensatie ten koste van General Motors en niet van garage Lonneville te Sijsele aangezien zij geen schuld hebben aan dit defect.

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 18 november 2016
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)