- Startpagina
- Een geschil met een bedrijf?
- ONEPLUSONE
Status | Waarde |
---|---|
Open | 4 |
Gesloten | 75,00% |
- 4 Totaal aantal ontvangen klachten
- 75% gesloten klachten via het platform
De hoogste scores in deze sector
CONSUMPTIEGOEDERENHoe werkt het?
-
Dien je klacht in hierboven en verstuur hem rechtstreeks naar het bedrijf.
-
Ontvang vervolgens via het platform een antwoord.
-
Ben je niet tevreden? Neem contact op met onze advocaten bij Test Aankoop.
Waarom je klacht via Test Aankoop versturen?
- Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
- Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
- Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Hulp nodig? Bel onze advocaten
Gemiddeld reageert dit bedrijf binnen 1 dagen. Mocht het langer duren, kan je contact met ons opnemen.
Onze advocaten zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9 uur tot 12u30 en van 13 uur tot 17 uur (vrijdag tot 16 uur)
02 892 37 05Publieke klachten
Alle klachten tegen dit bedrijf
-
S. V.
5/09/2022
Breuk One+ NORD
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Geachte mevrouw, heer, Middels deze brief wil in een klacht indienen. Zo heb ik onlangs in Kuurne (Ring Shopping) bij een Proximuswinkel een nieuwe smartphone van uw merk aangeschaft, meer bepaald ..."
afgesloten Niet succesvol -
S. T.
26/07/2022
Probleem wettelijke garantie
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Beste, Op 1 december 2020 hebben wij OnePlus Bullets Wireless Z besteld via de officiële webshop. Op 21/3/22 heb ik via de live chat melding gemaakt dat deze stuk zijn. Eerst geloofde de klantend..."
afgesloten Succesvol -
B. R.
24/01/2022
Problemen met terugbetaling
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Beste, Ik bestelde op 5 november 2021 Buds bij Oneplus. Deze waren defect bij aankomst en heb ik dan ook volgens hun retourprocedure teruggestuurd. Na een aantal dagen bleken deze niet gerepare..."
Behandeld door Test Aankoop -
D. D.
23/12/2021
Probleem met terugbetaling
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Op 26/11/21 kocht ik een toestel aan voor €708,99. Nadat ik de bestelling had afgerond zag ik op een anders site hetzelfde toestel goedkoper waardoor ik mijn bestelling op dezelfde dag nog annuleerde..."
afgesloten Succesvol -
J. M.
15/06/2021
Reparatiekosten niet gedekt
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Beste, ik heb een retour ingegeven voor mijn oneplus 9 pro. Deze was 3 seconden onder water, omdat deze IP68 was dacht ik dat er niets aan de hand was. Ze zeggen dat dit op 1.5 m 30 minuten onder wate..."
Behandeld door Test Aankoop -
K. V.
28/08/2020
Gsm blijkt toch niet te voldoen aan de beschrijving.
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Beste, Volgens jullie website van oneplus zou de oneplus 8 pro een ip68 certificatie bezitten. Nu blijkt dat 4 weken oude gsm toch niet tegen water kan. Toen ik mijn gsm meenam om enkele foto s te ..."
afgesloten Niet succesvol -
B. D.
25/12/2019
Smartphone is nooit teruggekomen na een officiële herstelling
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Beste, Ik stuurde een OnePlus 3T smartphone op voor herstelling. Na betaling van de herstellingskost (€45) is mijn GSM nooit teruggekomen en word ik telkens aan het lijntje gehouden bij de klanten..."
afgesloten gedeeltelijk succesvol Behandeld door Test Aankoop -
S. M.
21/10/2019
inbreuk privacy
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Beste, een aantal maanden geleden heb ik me een One Plus gsm gekocht. Gisteren 20/10 is er een update geweest van de Android versie. Ik wil vandaag een contact toevoegen en moet daarvoor toegang geve..."
afgesloten Succesvol -
L. M.
16/07/2018
Smartphone kapot net voor garantie
ONEPLUSONE CONSUMPTIEGOEDEREN
"Op 24/06 heb ik met de customer support van oneplus gechat ivm het crashen van mijn smartphone. Op dat moment had ik nog 6 dagen garantie. Als oplossing hebben ze me toen verder geholpen door een hard..."
afgesloten Succesvol Behandeld door Test Aankoop
Informatie voor de bedrijven
Gebruiksvoorwaarden
-
Doel van het klachtenbox-platform
De consumentenorganisatie Test Aankoop stelt de consument, zowel met als zonder hoedanigheid van abonnee van de organisatie, in staat om via het online klachtenbox-platform rechtstreeks een bedrijf aan te schrijven waarmee hij in conflict is of waarmee hij een meningsverschil heeft.
Het doel van dit platform is om via dialoog consument en bedrijf toe te laten samen tot een oplossing van het geschil te komen. De consument formuleert zijn klacht via het platform (pc en smartphone) en het bedrijf beantwoordt deze klacht eveneens via het platform.
-
Gebruiksvoorwaarden
-
Inloggen/Registreren
Om het klachtenbox-platform van Test Aankoop te kunnen gebruiken, moet de gebruiker zich kenbaar maken. Hij doet dit door aan te melden op de website indien hij abonnee is van Test Aankoop, dan wel door zich voorafgaandelijke te registreren indien hij geen abonnee is van de organisatie. Pas na registratie zal de gebruiker kunnen inloggen. Daar het platform tot doel heeft consument en bedrijf in dialoog te laten treden, dient de gebruiker die zich registreert correcte gegevens te verstrekken. Dit niet doen zal tot gevolg hebben dat het bedrijf tegen wie de klacht gericht is, niet in de mogelijkheid zal gesteld worden de gebruiker te identificeren, en zal bijgevolg geen oplossing kunnen aangeboden worden.
Door gebruik te maken van het klachtenbox-platform geeft de gebruiker uitdrukkelijk aan akkoord te zijn met huidige gebruiksvoorwaarden.
-
Gebruik van het platform
Het platform dient voor strikt persoonlijk gebruik en voor niet-commerciële doeleinden.
De gebruiker erkent dat alleen hij aansprakelijk is voor de bijdragen die hij op het online platform heeft geplaatst, voor alle gevolgen die daaruit kunnen voortkomen en voor elke niet-nakoming van zijn verplichtingen krachtens de wettelijke regelingen en bepalingen, die op dit platform van toepassing kunnen zijn.
Test Aankoop draagt geen enkele aansprakelijkheid, noch tegenover de gebruiker die, al dan niet publiek, bepaalde bijdragen geplaatst heeft op het platform, noch tegenover het bedrijf, firma of rechtspersoon die het voorwerp uitmaakt van deze bijdragen
De gebruiker verbindt zich ertoe om in zijn klacht(en) geen berichten te plaatsen die bedreigend, beledigend, lasterlijk of racistisch zijn, of die tot geweld aanzetten, gevaarlijke praktijken aanmoedigen, een inbreuk plegen op het privéleven van een persoon of zouden indruisen tegen elke andere wettelijke of reglementaire bepaling die van kracht is.
Dit wel doen kan sancties tot gevolg hebben, met name:
- eerst ontvangt de gebruiker die de gebruiksvoorwaarden niet zou naleven, per e-mail een waarschuwing;
- als hij de inbreuk nog eens pleegt, kan Test Aankoop na een bespreking daarvan de gebruiker tijdelijk de toegang tot het platform ontzeggen, en dit gedurende een dag tot een maand (in geval van systematische of herhaaldelijke inbreuken). Daarna krijgt hij eventueel opnieuw toegang;
- in geval van een ernstige inbreuk kan de uitsluiting definitief zijn. Elke poging om zich opnieuw in te schrijven zal dan resulteren in de verwijdering van de accounts en de berichten.
Ook verbindt de gebruiker zich ertoe om geen inhoud online te plaatsen waarop intellectuele eigendomsrechten rusten, tenzij hij daarvoor de uitdrukkelijke toestemming heeft gekregen van de eigenaar van deze rechten, of er zelf de auteur van is.
Bovendien is het verboden om een bericht te plaatsen dat privégegevens van een derde bevat (uitgezonderd de gegevens van het bedrijf dat het voorwerp uitmaakt van de klacht), zoals e-mail- of postadressen, een telefoonnummer of enig ander element waarmee iemand kan worden geïdentificeerd.
Een gebruiker mag evenmin reclame maken of aanbiedingen met een commercieel oogmerk plaatsen. Ook verboden is het vermelden van links naar commerciële websites, of elke andere praktijk die naar reclame verwijst.
Eveneens mag een gebruiker geen hyperlinks meedelen of vragen, die naar andere websites of fora met een onwettige inhoud verwijzen.
Als van identieke of soortgelijke berichten meerdere exemplaren worden geplaatst, kan dit als spamming worden beschouwd. Een gebruiker mag trouwens geen berichten plaatsen waarvan hij niet de auteur is, en evenmin de identiteit of de schuilnaam van iemand anders aannemen.
-
Hoe werkt het systeem
Elke consument, lid of niet van Test Aankoop, heeft de mogelijkheid om via het klachtenbox-platform een klachtenbrief op te stellen en te laten sturen naar het bedrijf waarmee hij een geschil (in de brede zin van het woord) heeft. Nadat hij zich heeft ingelogd of geregistreerd, krijgt de consument toegang tot de interface van het platform, van waar hij zijn klacht zal kunnen opstellen.
De gebruiker zal het bedrijf selecteren uit een beperkte lijst die hem door het systeem zal worden voorgelegd, dan wel zelf het bedrijf aanmaken op het platform. In dit laatste geval zal de gebruiker er zorg voor dragen dat de ingegeven contactgegevens wel de juiste zijn, zo niet zal deze klachtenbrief het bedrijf nooit bereiken.
Vervolgens zal het systeem aan de gebruiker vragen de aard zijn klacht te omschrijven, alsook een meer uitgebreid relaas te schrijven over het geschil, en welke oplossing de voorkeur van de gebruiker geniet. De gebruiker heeft de mogelijkheid zijn klachtenbrief te individualiseren door bepaalde referenties te vermelden, en door documenten als bijlage te voegen.
Van zodra alle nodige gegevens ingevuld zijn, kan de gebruiker deze klacht doorsturen naar het bedrijf waarmee hij een geschil heeft. Deze firma ontvangt een e-mail met daarin de klacht en de bijgevoegde documenten. Hierop kan zijn per gewone email antwoorden.
De gebruiker, die de klacht heeft verstuurd, ontvangt een kennisgeving van zodra de firma op zijn klachtenbrief geantwoord heeft. De gebruiker kan hierop dan weer antwoorden, enz.
Indien er geen bevredigende oplossing werd aangeboden aan de gebruiker, heeft deze de mogelijkheid om het volledige dossier over te hevelen naar de diensten van Test Aankoop (50 advocaten), die hem verder zullen bijstaan in het zoeken naar een oplossing.
-
Aansprakelijkheid
Het is belangrijk te weten dat Test Aankoop niet tussenkomt in het mailverkeer dat zal plaatsvinden tussen de gebruiker en de firma. Test Aankoop stelt enkel een platform ter beschikking van zowel consument als bedrijf of handelaar, dat hen autonoom in staat moet stellen hun geschil op te lossen.
Alhoewel Test Aankoop de nodige voorzichtigheid aan de dag heeft gelegd bij de ontwikkeling van dit platform, kan een probleem, technische of andere, nooit worden uitgesloten. Test Aankoop kan hierbij echter geen enkele aansprakelijkheid worden aangewreven ingeval van slecht functioneren van het platform. Wel zal Test Aankoop alles in het werk te stellen om het platform weer snel online te krijgen.
De gebruiker is er zich bovendien terdege van bewust dat het platform een instrument is om een minnelijke oplossing te bewerkstelligen, en in geen enkel geval in de plaats kan gesteld worden van een officiële, per aangetekend schrijven, verstuurde ingebrekestelling.
De gebruiker weet dat het versturen van een bericht via het platform niet de stuiting of schorsing van de verjaring tot gevolg heeft. Test Aankoop kan derhalve voor het verjaren van een vordering niet aansprakelijk worden gesteld. In voorkomend geval zal de gebruiker ten gepaste tijde contact opnemen met een advocaat, die hiertoe het nodige zal kunnen doen.
De gebruiker zal de geijkte middelen aanwenden om zijn rechten te vrijwaren, waarbij Test Aankoop hem uiteraard kan helpen.
Indien de onderhandelingen tussen gebruiker en bedrijf via het platform evenwel geen bevredigend resultaat oplevert, kan de gebruiker beslissen het dossier te escaleren naar de “50 advocaten” van Test Aankoop, waarna deze dienst het dossier in handen zal nemen om de gebruiker bij te staan in zijn zoektocht naar een oplossing.
Test Aankoop zal alle tot haar beschikking hebbende middelen aanwenden om een positieve uitkomst te benaarstigen, doch het spreekt voor zich dat Test Aankoop geen positief resultaat kan garanderen, daar deze afhankelijk is van de bereidwilligheid van het bedrijf waartegen de klacht werd geformuleerd..
-