Nieuws
FIRST-rekening van Ethias: nog altijd geen nieuws 9 maanden geleden - donderdag 4 januari 2018
De verzekeraar doet er wel erg lang over om een overnemer te vinden.

Parkeer in afwachting uw kapitaal op een interessante spaarrekening. Gebruik onze selector en vind de spaarrekening die het best past bij uw profiel.

In juli 2017 sloten veel klanten hun FIRST-rekening. Wie dat toen deed, kreeg van Ethias een uitstappremie van 25%. Velen deden dat niet alleen voor de uitstappremie maar ook omdat Ethias het beheer van de resterende FIRST-rekeningen uit handen wil geven aan een buitenlandse verzekeraar. Daardoor zou de depositogarantie wel eens kunnen verdwijnen.

Wel gaf Ethias toen aan dat, indien het in de maanden erna zou aankondigen dat er geen overnemer was gevonden, alle klanten die in juni en juli 2017 hun FIRST-rekening afsloten, hun contract opnieuw zou kunnen heractiveren tegen dezelfde voorwaarden als voorheen. Wel zouden ze dan de premie van 25% moeten terugbetalen.

Maar wat sommige van onze abonnees stoort, is dat Ethias er wel erg lang over doet (ondertussen een half jaar) om een overnemer te vinden en zijn klanten ondertussen in het ongewisse laat. We vroegen de verzekeraar, net als in oktober, om meer uitleg. We kregen het antwoord dat er “in de loop van februari meer nieuws zal komen”. 

Deel dit artikel