Analyse
Evi Bank: discriminatie verdwijnt 3 jaar geleden - donderdag 23 januari 2014

Bij Evi konden tot nu toe enkel Belgen en Nederlanders die fiscaal inwoners zijn van ons land een rekening openen. We klaagden deze discriminatie aan en Evi Bank ging overstag.

Evi zal ten laatste tegen 1 maart, de tijd om haar systemen aan te passen, ook andere nationaliteiten zal toelaten om een rekening te openen. Men moet wel fiscaal inwoner zijn van ons land om een spaarrekening te kunnen openen.

 

Onlinebank Evi biedt twee interessante spaarrekeningen aan, die in onze favorietenlijst staan, maar om de administratieve afwikkeling niet te ingewikkeld, tijdrovend en duur te maken, koos Evi Bank ervoor om enkel fiscale inwoners van België toe te laten die over de Belgische of Nederlandse nationaliteit beschikken.

 

Aangezien de moedermaatschappij, Van Lanschot Bankiers, een Nederlandse bank is, heeft de onlinebank ook de deur opengezet voor Nederlanders. Verschillende fiscale inwoners van ons land met Franse en Luxemburgse nationaliteit stonden dus voor een gesloten deur en namen contact met ons op om dit in vraag te stellen.

 

We namen hun klacht ter harte en klopten aan bij Evi Bank omdat we van oordeel zijn dat de instelling discrimineert tegenover andere Europese nationaliteiten zonder een reden voor deze keuze aan te geven. Onder invloed van onze tussenkomst is Evi Bank overstag gegaan.

 

Deel dit artikel