Analyse
Nestlé en Unilever bieden het hoofd aan de moeilijkheden in hun sector 6 maanden geleden - dinsdag 24 oktober 2017
Beide groepen reageren.

Nestlé is correct gewaardeerd. HOUDEN
Unilever is duur. VERKOPEN.

Nestlé kende over de 9 eerste maanden van 2017 zijn kleinste omzetstijging sinds 1999 (zonder overnames, afstotingen). Unilever boekte een teleurstellende omzetstijging (+2,6%) en verloor marktaandeel. In de volgende kwartalen zullen de groepen het moeilijk hebben hun omzet en winstgevendheid hoger te drijven. Nestlé zal zijn herstructurering sneller doorvoeren, wat in een eerste fase de marge zal drukken. En Unilever zal inspanningen moeten doen om zijn winstgevendheidsdoelstelling tegen 2020 te bereiken zonder meer marktaandeel prijs te geven.

Koersen op het moment van de analyse
Nestlé : 82,75 CHF
Unilever : 47,60 EUR

 Nestlé is het grootste voedingsconcern ter wereld, bekend van o.m. Nespresso, Nesquick, Buitoni, Maggi, Friskies … 27 van deze merken genereren jaarlijks een omzet van meer dan 1 miljard Zwitserse frank.

Unilever is een Brits/Nederlandse groep actief in voeding, verzorgings- en onderhoudsproducten. Bekende merken zijn Knorr, Becel, Lipton, Amora, Carte d’or, Magnum, Sun, Signal, Dove...

 

Deel dit artikel