Analyse
AB InBev reduceert zijn merkenportefeuille 1 jaar geleden - woensdag 14 december 2016
De brouwerijgroep verkoopt vijf biermerken tegen een degelijke prijs, wat haar mogelijks in staat zal stellen haar dividend te handhaven.

Maar het aandeel is te duur.
VERKOPEN.

In het kader van de overname van SABMiller verkoopt AB InBev zoals voorzien vijf biermerken van SABMiller die in Oost-Europa worden verdeeld, aan de Japanse brouwer Asahi Group en dit voor een fikse 7,3 miljard euro. Een volgens ons degelijke prijs, die wellicht zal bepalen of de groep haar dividend zal kunnen handhaven, rekening houdend met de aangedikte schuldenberg als gevolg van de overname van SABMiller.

Probleem is echter dat AB InBev met een delicate situatie blijft kampen in Brazilië en in de VS en dat SABMiller globaal gezien op de financiën van de groep weegt.

Koers op het moment van de analyse: 98,54 EUR

AB InBev is in 2008 ontstaan door de overname van het Amerikaanse Anheuser-Busch door het Belgisch-Braziliaanse InBev. In 2016 lijfde het SABMiller in. Het is de grootste brouwerijgroep ter wereld en heeft 30 % van de wereldmarkt in handen. Bekende merken zijn o.m. Stella Artois, Jupiler, Budweiser, Beck's, Brahma…

Deel dit artikel