Analyse
Nestlé en Unilever: geen onaangename verrassing 1 jaar geleden - vrijdag 15 april 2016

We geven wel onze voorkeur aan de Zwitse groep boven de Nederlandse.

Behoud Nestlé.
Verkoop Unilever.

 

Nestlé en Unilever kwamen allebei met kwartaalomzetcijfers zonder negatieve verrassingen. In het licht van de prijsdruk op de ontwikkelde markten, versterken ze zich in de segmenten die voor hen van prioritair belang zijn: koffie voor Nestlé (+6,3 %), en personal care voor Unilever (+5,8 %). Nestlé groeit iets minder sterk dan Unilever (+3,9 % t.o.v. +4,7 %) maar behoudt onze voorkeur omdat het beter weerstand biedt in de ontwikkelde industrielanden en minder blootgesteld is aan de volatiliteit van diverse groeilandmunten.  

 

Koersen op het moment van de analyse
Nestlé : 72,25 CHF
Unilever : 40,19 EUR

 

Nestlé is het grootste voedingsconcern ter wereld, bekend van o.m. Nespresso, Nesquick, Buitoni, Maggi, Friskies … 27 van deze merken genereren jaarlijks een omzet van meer dan 1 miljard Zwitserse frank.

 

Unilever is een Brits/Nederlandse groep actief in voeding, verzorgings- en onderhoudsproducten. Bekende merken zijn Knorr, Becel, Lipton, Amora, Carte d’or, Magnum, Sun, Signal, Dove...

 

 

 

 

 

Deel dit artikel