Analyse
Beleggen in callcenters via Téléperformance? 1 jaar geleden - woensdag 23 december 2015

De groei van de Franse groep gespecialiseerd in callcenters is te danken aan een fraaie combinatie van interne groei en overnames. Wat hiervan te denken?

We gaan ervan uit dat de winstgroei zal aanhouden. Maar we denken niet dat het percentage van de winst dat uitgekeerd wordt (nu al 30 %) in de vorm van een dividend verder zal stijgen.
De goede vooruitzichten en de doordachte strategie van de groep zitten m.a.w. al in de koers.
HOUDEN.

 

Voorstelling

De Franse groep Teleperformance baat callcenters uit en kon vorig jaar groeien via zowel interne groei als overnames. De voorbije zeven jaar groeide de omzet met 8 % per jaar terwijl de winst met 6 % op jaarbasis toenam. Dat mooie groeiritme kwam tot stand zonder het nemen van buitensporige risico’s. De laatste halfjaarcijfers werden trouwens op gejuich onthaald en hebben de koers de voorbije maanden ondersteund.

 

Groeiende markt

De wereldwijde callcentermarkt blijft groeien (veel bedrijven brengen hun callcenters onder in het buitenland of besteden die uit). Het is ook een sterk gefragmenteerde markt (nog veel kleine bedrijven). Die twee elementen geven een dynamische groep zoals Teleperformance nog veel groeimarge. De groep genereert veel cash en heeft een solide financiële balans (geen schulden). In het verleden is Teleperformance er trouwens altijd zeer goed in geslaagd om overgenomen bedrijven met succes te integreren.

 

Koers op het moment van de analyse: 76,08 EUR

 

Deel dit artikel