Analyse
WPP: de groep gaat door op haar elan 2 jaar geleden - woensdag 23 september 2015

Ondanks de economische vertraging in de opkomende landen behoudt WPP zijn groeidoelstellingen en dit dankzij de sterkte van de activiteiten in de industriële landen.

Maar tegen de huidige koers en rekening houdend met de vooruitzichten is er geen onderwaardering meer. 

HOUDEN. 

 

In het 2e kwartaal was de omzetgroei (zonder overnames en afstotingen) met 2,1 % beperkt en dat tegenover de 2,5 %-groei in het 1e trimester. Maar ondanks deze lichte appelflauwte lijkt de groep ons in staat om haar jaardoelstelling te halen: een omzetgroei van meer dan 3 % (impliceert dus een verbeterde activiteit in het 2e semester). De doelstelling kan verrassend klinken gezien de vertraging in de opkomende landen (China, Rusland, Brazilië…). Maar WPP is weinig blootgesteld aan deze landen (de BRIC-landen halen slechts een omzet van 1,3 miljard dollar op een totaal van 26 miljard in het 1e kwartaal). De groep profiteert van de dynamiek op de Noord-Amerikaanse markt (37 % van de omzet). Daarnaast was juli geruststellend: de omzet nam met 3,7 % toe, hoopgevend voor het 2e semester. Dit optimisme is ook aanwezig voor 2016, een jaar met verschillende grote sportieve manifestaties (Olympische Spelen, Europees Voetbalkampioenschap). We behouden onze winstverwachtingen op 83 pence per aandeel voor 2015 en 90 pence voor 2016.  

 

Koers op het moment van de analyse: 1330 p.

 

Na de mislukte fusie van het Amerikaanse Omnicom en het Franse Publicis is het Britse WPP opnieuw de nr. 1 geworden op het vlak van reclame en marketingdiensten. Het verleent marketingdiensten aan alle bedrijven van de Dow Jones 30-index.

 

Deel dit artikel