Analyse
Procter & Gamble: stoot 43 merken van schoonheidsproducten af 3 jaar geleden - vrijdag 10 juli 2015

Dit is een grote stap vooruit in de hercentreringsstrategie van de groep.

We komen hier nog op terug.
In afwachting blijft het aandeel correct gewaardeerd.
HOUDEN.

 

Procter & Gamble sloot een akkoord af met landgenoot Coty, die via een complexe operatie 43 merken van cosmeticaproducten en parfums (waaronder Wella en Clairol) zal overnemen.

 

Deze transactie ligt in de lijn van de strategie van Procter & Gamble, dat zich wil ontdoen van zijn minst winstgevende merken. De groep slaagde er inderdaad niet in om zich op het vlak van schoonheid te ontwikkelen. Bijgevolg zal ze in dit domein nog slechts een handvol producten aanhouden. De operatie zal in het tweede halfjaar 2016 worden afgerond.

 

Koers op het moment van de analyse: 80,66 USD

 

De Amerikaanse groep Procter & Gamble commercialiseert in meer dan 180 landen zowat 300 merken van cosmetica, producten voor verzorging en hygiëne, wasmiddelen en producten voor huishoudelijk onderhoud (Rochas, Wella, Gillette, Head&Shoulders, Oral B, Tampax, Pampers, Vicks, Duracell, Ace, Ariel, Mr. Clean, Swiffer …).

 

Deel dit artikel