Analyse
Sainsbury: resultaten vallen terug 3 jaar geleden - maandag 15 juni 2015

  

De Britse grootgrutter kreunt onder de concurrentie van de hard discounters.

Het aandeel is goedkoop.
KOPEN.

 

De opkomst van de hard discounters Aldi en Lidl weegt (nog steeds) op de verkopen van de Britse supermarktketen. Zonder benzineverkopen daalde de omzet in het eerste kwartaal met 0,6 % en zelfs met 2,1 % zonder de nieuwe winkels (minder dan 1 jaar open), in lijn met de verwachtingen.

 

Koers op het moment van de analyse: 258,8 pence.

 

Sainsbury is met een marktaandeel van ruim 16 % en meer dan 1 300 winkels in het hogere marktsegment de op twee na grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk. De groep beschikt ook over een online-winkel met thuisbezorgingsdienst, en over een belangrijke vastgoedportefeuille. Ze is tevens eigenaar van Sainsbury’s Bank en baat ook met een partner Netto-discountwinkels uit.


Deel dit artikel