Analyse
WPP mikt op de interne groei 3 jaar geleden - vrijdag 30 augustus 2013

Momenteel is WPP niet afgestraft door de toenadering van zijn concurrenten. De groep groeit en de vooruitzichten zijn solide.

Maar gezien de forse koersstijging is het potentieel beperkt. Het aandeel is correct gewaardeerd.
Houden.

De baas van WPP herhaalt nogmaals dat de groep niet van plan is om mas-saal overnames te doen om opnieuw 's werelds nummer 1 te worden (plaats die tegenwoordig het Frans-Amerikaanse Publicis Omnicom be-kleedt). Wel zal WPP nog kleinschalige acties ondernemen om zijn positie te versterken in de groeilanden alsook op de digitale markt. Zijn hoofdstrategie bestaat er echter in om zich aan de hand van zijn interne groei te ontwikkelen. En op dit vlak zijn de resultaten vrij geruststellend. In het tweede kwartaal bedroeg de groei 2,7 % (t.o.v. 2,1 % in het eerste kwartaal) Ook het tweede halfjaar oogt veelbelovend gezien de groep in juli een groei van 5 % wist te genereren en zo haar hoogste punt kon bereiken sinds begin 2013. Tegen dit ritme zal WPP zonder enige moeite zijn doelstelling van 3 % voor het hele boekjaar kunnen halen. En gezien de toekomstige publicitaire evenementen (Wereldbeker in Brazilië, Olympische winterspelen, verkiezingen in de VS) zijn de vooruitzichten voor 2014 nog gunstiger. Bijgevolg trekken we onze winstramingen op en mikken we op 73 pence per aandeel voor 2013 (t.o.v. 73 p. voorheen) en op 80 pence voor 2014 (t.o.v. 77 p.).

 

Koers op het moment van de analyse : 1209 pence

 

Het Britse WPP is wereldwijd nummer één in reclame en marketingdiensten.


Deel dit artikel