Analyse
WPP: advieswijziging 5 jaar geleden - woensdag 7 maart 2012

De Britse reclamereus publiceerde een solide resultaat voor 2011 dividendstijging van 38 %) en we verhogen onze winstramingen.

De koers klom sinds januari echter al een eind hoger en is nu correct gewaardeerd. Niet meer kopen.
HOUDEN.

 

De gevolgen van de crisis in 2009 behoren tot het verleden: in 2011 klom de bedrijfsmarge terug tot haar niveau van voor de crisis (14,3 %). De winst steeg met 43 %, o.m. dankzij een lage belastingvoet. Los van dat fiscale aspect bedroeg de stijging 24 % (tot 59 pence per aandeel), net iets boven onze verwachting (58 pence). De goede prestaties zijn te danken aan de groeimarkten (28 % van de omzet) en het toegenomen succes van het digitale aanbod en van de nieuwe media (30 % van de omzet). In 2012 zijn alle elementen voorhanden om op dit elan door te gaan (o.a. Olympische Spelen, EK voetbal, verkiezingen in de VS en in Frankrijk) en moet de bedrijfsmarge het recordniveau van 15 % kunnen halen. Voor 2013 zijn de vooruitzichten matiger (geen grote sportevenementen of politieke gebeurtenissen) maar moet WPP toch zijn streng kunnen trekken dankzij zijn flexibele personeelskosten (minder premies, veel freelancers en andere consultants). We verhogen onze winstramingen van 59 naar 67 pence per aandeel voor 2012 en van 64 naar 70 pence voor 2013.

 

Koers op het moment van de analyse: 809,50 pence

 

Het Britse WPP is wereldwijd nummer één in reclame en marketingdiensten.

 

Deel dit artikel