Analyse
Ageas: oprichting aandeelhoudersclub 6 jaar geleden - vrijdag 20 mei 2011

Voor veel beleggers is Ageas, de voormalige Fortis-holding, nog steeds vrij onbekend. Het management wil daar iets aan doen en heeft een aandeelhoudersclub opgericht. Iedereen kan er lid van worden.

GDF Suez krijgt navolging

In België heeft het concept aandeelhouderclub nog niet echt ingang gevonden. In Frankrijk is dat anders, daar heeft bijna elke grote multinational een aandeelhoudersclub. Het mag dan ook niet verbazen dat het enige ‘Belgische’ bedrijf dat momenteel een club heeft, GDF Suez, zijn thuisbasis bij onze zuiderburen heeft. Ageas, de holding waar onder andere de verzekeringsactiviteiten van het voormalige Fortis inzitten, brengt daar nu verandering in. Het richtte na een testfase een aandeelhoudersclub op.

 

Waarom?

Het management heeft verschillende redenen om deze stap te zetten. Het wil dichter bij zijn aandeelhouders staan en een sterkere band smeden. Het hoopt zo een stabielere aandeelhoudersbasis uit te bouwen. De doelstelling is ook om de activiteiten van de groep, die na de hele Fortis-vaudeville bij Ageas zijn ondergebracht, bekend te maken. Ten slotte is dit één van de stappen om definitief een streep te kunnen trekken onder het bewogen verleden en zich een nieuw imago aan te meten.

 

Activiteiten

U hoeft geen aandeelhouder te zijn om van de club lid te kunnen worden. Het enige dat u moet doen is het inschrijvingsformulier, dat u op de website kan terugvinden, invullen. Als lid krijgt u heel wat publicaties van de groep elektronisch toegestuurd, kan u deelnemen aan seminaries die de activiteiten van Ageas toelichten of waar een verantwoordelijke van de groep komt spreken. Ten slotte zal de aandeelhoudersclub op regelmatige basis tickets voor sportieve of culturele manifestaties uitdelen.

 

Meer informatie vindt u op de website (www.ageasclub.com), die trouwens nog niet volledig op punt staat, terug. Indien u aandeelhouder bent of enkel geïnteresseerd bent in de groep, raden we u aan om lid te worden. Het kost niets en kan uw inzicht in het bedrijf verhogen.

 

Deel dit artikel