Analyse
2011 is goed begonnen voor L'Oreal en LVMH 6 jaar geleden - vrijdag 22 april 2011

Mooie interne omzetgroei.

Dure aandelen.
VERKOPEN.

 

Voor de twee Franse luxegroepen is 2011 goed van start gegaan: in het eerste kwartaal bedroeg hun interne omzetgroei resp. 5,8 % en 14 %. Beide bedrijven hopen dit jaar hun voorsprong op hun concurrenten te vergroten. Wat de stijging van de winst op middellange termijn betreft, hebben wij onze twijfels.

 

Koersen op het moment van de analyse : 119,30 EUR (LVMH) en 85,58 EUR (L'Oreal)

 

 

 

LVMH is een Franse groep die de controle heeft over zowat 50 luxemerken (mode, lederwaren, parfums, sterke dranken en wijnen, uurwerken…).

 

Met zowat 15 % van de wereldmarkt in handen is L’Oreal de grootste producent ter wereld van cosmetica voor zowel de consumentenmarkt als voor professioneel gebruik. De groep mikt op een snelle ontwikkeling in de groeilanden.

 

 

 

 

Deel dit artikel