Analyse
WPP blijft het goed doen 6 jaar geleden - maandag 28 maart 2011

Na het bliksemsnelle herstel in 2010 moet WPP weer met een regelmatigere groei aanknopen.

Het aandeel is correct gewaardeerd. 
HOUDEN.

 

Terwijl er voor een vertraging van de activiteit in het vierde kwartaal 2010 gevreesd werd, versnelde de interne groei en bereikte met 8,5 % het hoogste peil sinds eind 2000. En dit uitzonderlijke dynamisme hield aan (8 % interne groei in januari).


Om deze opmerkelijke prestatie te verklaren wordt uiteraard verwezen naar de opkomende markten en naar de nieuwe media (internet). Feit is dat ook de zogenaamde mature markten zoals de Verenigde Staten en de tradi-tionele media zoals de televisie hun steentje hebben bijgedragen.

 


Wij hebben de kracht van het herstel dan wel onderschat, maar dit groeitempo kan de Britse publiciteitsreus onmogelijk het hele jaar volhouden (wij mikken op 4 %). Enerzijds zijn de grootscheepse reclame-evenementen die de verkoop kunnen aanzwengelen dit jaar minder talrijk dan in 2010. Anderzijds kan het niet anders dat dat de cijfers dit jaar verbleken bij de schitterende resultaten van 2010. In 2012 mag opnieuw op een groei van 5 à 6 % gerekend worden (Amerikaanse en Franse presidentsverkiezingen, Olympische Spelen, Europese voetbal-beker).

 

Wij ramen de winst per aandeel in 2011 op 53 pence en in 2012 op 59 pence.

 

 

Koers op het moment van de analyse : 759 pence

 

Het Britse WPP is wereldwijd nummer één in reclame en marketingdiensten.


Deel dit artikel