Analyse
Sainsbury deed het de afgelopen maanden beter dan zijn concurrenten 7 jaar geleden - donderdag 7 oktober 2010

De groep heeft een sterk kwartaal achter de rug en trekt haar winstvooruitzichten op.

Het aandeel is goedkoop.
KOPEN.

 

De op twee na grootste Britse supermarktketen maakte sterke verkoopcijfers voor het tweede kwartaal (juli-september) bekend. Dankzij de opening van nieuwe winkels, meer non-foodproducten en de stijgende onlineverkoop, ging de omzet met 6,6 % hoger (+2,9 % in de bestaande winkels en zonder de benzineverkoop), wat een stuk beter is dan zijn directe concurrenten.

 

Hoewel het management in haar omzetvoorspellingen voor het lopende boekjaar 2010-11 eerder voorzichtig is (omzetgroei bestaande winkels komt wellicht aan de onderkant uit van de vooropgestelde 3 à 4 % groei op middellange termijn) worden de winstvooruitzichten toch iets opgetrokken.

 

Tot slot blijft de groep uitkijken naar een mogelijke expansie richting China, maar concrete plannen liggen voorlopig nog niet op tafel.

 

Koers op het moment van de analyse :  386,53 pence

 

Sainsbury is met een marktaandeel van ±16 % en bijna 900 winkels in het hogere marktsegment de op twee na grootste supermarktketen van het Verenigd Koninkrijk. De groep beschikt ook over een onlinewinkel met thuisbezorgingsdienst en over een belangrijke vastgoedportefeuille. Ze runt tevens met een bankpartner Sainsbury’s Bank.


Deel dit artikel