Analyse
WPP : crisis is nog enkel herinnering 6 jaar geleden - maandag 30 augustus 2010

Het hernemen van de publiciteitscampagnes in de VS heeft WPP geen windeieren gelegd.

De vooruitzichten blijven goed, maar de koers houdt er rekening mee. Het aandeel is correct gewaardeerd. 
Houden.


Net zoals zijn concurrenten Publicis en Omnicon heeft WPP dankzij het feit dat de bedrijven weer meer aan reclame spenderen een goed semester achter de rug (interne groei van 2,5 %). Terwijl de activiteit in de eerste drie maanden van het jaar nog stagneerde, nam ze in het tweede kwartaal met 5 % toe. Er was wel een opvallend verschil tussen de VS (+5,8 %) en Europa (-0,2 % waar het economische herstel het nog laat afweten. Met een bedrijfsmarge van 10,3 % tegen 8 % in het tweede kwartaal 2009 was er ook op het vlak van de rentabiliteit sprake van een fikse verbetering. In de tweede jaarhelft zullen de resultaten garen spinnen bij de tussentijdse verkiezingen in de VS, de Commonwealth-spelen in India en de Aziatische spelen in Guangzhou. Daarmee lijken de jaardoelstellingen van WPP binnen bereik. Voor 2011 is de directie voorzichtiger (minder publicitaire evenementen). Maar dankzij haar flexibele kostenstructuur (deel van de vergoedingen bestaan uit premies en lonen van freelancers).
We laten onze ramingen van de winst per aandeel ongewijzigd op 41 p. voor 2010 en 46 p. voor 2011.

 

Koers op het moment van de analyse : 642,00 pence

 

Britse groep, wereldwijd de nummer één in reclame, vóór het Amerikaanse Omnicom en het Franse Publicis. Ze levert marketingdiensten aan niet minder dan 354 bedrijven uit de Fortune Global 500 en 28 van de Dow Jones 30.

 


 

Deel dit artikel