Analyse
Medion 9 jaar geleden - vrijdag 21 maart 2008

Medion publiceerde bevredigend resultaten voor 2007 en lijkt weer op het goede spoor te zitten. Maar volgens ons houdt de koers daar ruimschoots rekening mee.

Sneller dan verwachte “turnaround”

Medion publiceerde bevredigend resultaten voor 2007 en lijkt weer op het goede spoor te zitten. Maar volgens ons houdt de koers daar ruimschoots rekening mee. Het aandeel is duur.
VERKOPEN.

De enorme verliezen van 2006 te wijten aan waardeverminderingen op stocks lijken nu nog slechts een boze droom. Medion heeft een gedaanteverandering ondergaan en kon 2007 opnieuw met winst afsluiten. Dankzij een uitstekend 4de kwartaal kon de groep zelfs met onverhoopt goede resultaten uitpakken. De marges en de winstcijfers zijn in dit stadium uiteraard nog aan de magere kant, maar het ziet er toch naar uit dat de vernieuwing van het gamma vruchten afwerpt met een geslaagde promotiecampagne in de Aldiwinkels. Ander hoopvol teken, na de onderbreking in 2006 keert Medion weer een dividend uit.
Het management rekent voor 2008 op een omzetgroei van 3 à 5 % en mikt op een bedrijfsmarge van 2 à 2,5 %. Het is mogelijk dat de crisis nog op het vertrouwen van de consumenten weegt en hun koopgedrag negatief beïnvloedt, maar anderzijds moeten sportieve gebeurtenissen zoals het Europees Kampioenschap Voetbal en de Olympische Spelen de verkoop stimuleren. We trekken onze winstramingen op, van 0,51 tot 0,60 EUR per aandeel voor 2008 en van 0,63 tot 0,70 EUR voor 2009.

Koers op het moment van de analyse : 14,26 EUR

Medion is een Duitse onderneming die consumentenelektronica verkoopt via de grootdistributie.

Deel dit artikel