Analyse
Option 12 jaar geleden - maandag 9 januari 2006

Het nieuwe product dat Option zopas voorstelde, moet voor de verdere groei van de omzet kunnen zorgen.

Pakt met nieuw product uit

Het nieuwe product dat Option zopas voorstelde, moet voor de verdere groei van de omzet kunnen zorgen. Het aandeel is echter zeer riskant en bovendien duur.
VERKOPEN. 

Beleggerslieveling Option bevestigt andermaal zijn technologische knowhow. Het bedrijf heeft een nieuwe draadloze communicatiemodule ontwikkeld, die voornamelijk bestemd is voor draagbare computers en die berust op de HSDPA-technologie, de jongste generatie mobiele telefonie na de UMTS. Het opzet is de kwaliteit van sommige toepassingen zoals televisie, video on demand of telewerk te verbeteren door een steeds snellere transmissie van gegevens. Dit nieuwe product heeft ontegenzeglijk potentieel, maar de verwachte groei is daarom nog geen feit. Eerst en vooral moet men er rekening mee houden dat de concurrentiedruk toeneemt. Aan de ene kant is er Sierra Wireless, een van de grootste rivalen van Option, dat zijn vergissingen uit het verleden probeert recht te zetten en nu ook de kaart van de nieuwe technologieën trekt. Aan de andere kant zijn er de grote jongens zoals Siemens, Motorola en Nokia die belangstelling tonen voor de markt van draadloze kaarten. Voorts evolueert de technologie van mobiele datatransmissie zo snel dat er serieus in onderzoek en ontwikkeling moet geïnvesteerd worden, wat de krachten van een kleine onderneming als Option kan te boven gaan.
We mikken op een wints per aandeel van 4,60 EUR in 2006 (+9,3 % tov van 2005).

Koers op het moment van de analyse : 70,80 EUR

Option is een Belgisch fabrikant van modemkaarten die het mogelijk maken draagbare pc’s draadloos op een computernetwerk aan te sluiten.

Deel dit artikel