Analyse
Brantano 11 jaar geleden - woensdag 18 januari 2006

Nu de verlieslatende activiteiten zijn afgestoten en de financiële situatie werd versterkt, kan de groep opnieuw op zoek naar nieuwe groeiopportuniteiten.

Sterk vierde kwartaal

Nu de verlieslatende activiteiten in Nederland en Denemarken zijn afgestoten en de financiële situatie werd versterkt, kan Brantano opnieuw op zoek naar nieuwe groeiopportuniteiten. Correct gewaardeerd.
HOUDEN.

Brantano heeft een sterk vierde kwartaal achter de rug. De omzet steeg met 9,6 % waardoor de schoenenverkoper lichtjes boven zijn eigen (weliswaar eerder neerwaarts herziene) omzetvoorspelling voor 2005 uitkwam. Dat was vooral te danken aan de 125 Belgische winkels – goed voor 45,8% van de omzet – die een goede decembermaand kenden dankzij het koude winterse weer. Ondanks de kentering in het vierde kwartaal bleef Brantano in het Verenigd Koninkrijk – met 145 winkels en 54,2 % van de omzet – kampen met moeilijke marktomstandigheden en een daling van het consumentenvertrouwen en werden de solden vervroegd ingezet. Om het tij te keren gaat de topman van de groep daar eigenhandig enkele maanden het roer overnemen. Ondertussen blijft de schoenendistributeur ook nog uitbreidingsplannen koesteren. Zo zou ondermeer Spanje op het verlanglijstje staan maar ook in België blijft de groep uitkijken naar overnamedoelwitten. In 2006 plant Brantano een vijftal winkelopeningen in het Verenigd Koninkrijk en twee in België en wordt er op een eerder bescheiden omzetstijging van 3,3 % gerekend. De soldenperiode werd in België voor de schoenensector in het algemeen alvast goed ingezet. We houden onze winstramingen voor 2005 en 2006 ongewijzigd op respectievelijk 2,52 EUR en 3,77 EUR per aandeel.

Koers op het moment van de analyse : 46,91 EUR

Brantano is een Belgische distributeur van (sport)schoenen, sportkledij, en accessoires voor de hele familie in het middenmarktsegment. De groep is met 280 zelfbedieningswinkels actief in België, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten. Ruim de helft van de omzet wordt in het Verenigd Koninkrijk gerealiseerd.

Deel dit artikel