TOPCALL - Akkoord met Baan
• Unified messaging
• Easdaq
• 3 480 ATS
Topcall, wereldleider in de "unified messaging" sector voor middelgrote tot grote bedrijven, kondigde in de voorbije weken enkele verbeteringen/ontwikkelingen aan die zijn technologische leiderspositie verstevigen. Binnenkort wordt het mogelijk de producten van Topcall te integreren in de ERP-software van Baan. Ook de integratie van stemtechnologie moet weldra werkelijkheid worden - in ons laatste Topcall-artikel zeiden we dat het bedrijf dit alleen kon, maar het lijkt er nu op dat Topcall deze technologie via een overname zal integreren.
Ook op het commerciële vlak ziet het er goed uit sinds Topcall nieuwe distributeurs heeft in Brazilië en Oekraïne. Is het dan allemaal rozengeur en maneschijn ? Niet echt. Hoewel in het derde trimester een omzetgroei van 31% genoteerd werd in vergelijking met vorig jaar, is de vaart er toch uit (in het eerste en tweede trimester bedroeg de groei respectievelijk 62% en 40%). Als Topcall zijn verkoopobjectief voor het volledige jaar wil halen, moet de omzet in het vierde trimester dubbel zo groot zijn als in het derde. Gezien de huidige economische situatie valt dat nog af te wachten.
Hoewel de vertraagde omzetgroei de koers tijdelijk kan benvloeden, zijn we ervan overtuigd dat het aandeel in de komende jaren een enorm groeipotentieel heeft. We herhalen daarom ons advies om te KOPEN.
KOERSEVOLUTIE TOPCALL IN ATS