Getuigenis

“Krëfel betaalde mijn kapotte Philips espressomachine terug dankzij jullie”

07 december 2022

Ons lid Eddy Brouet koopt eind mei een nieuwe espressomachine. Deze laat het vrijwel onmiddellijk afweten, maar noch Krëfel, noch de fabrikant wil het toestel terugbetalen of vervangen. Wij komen tussen en ons lid krijgt het aankoopbedrag terugbetaald.

Eddy Brouet uit Grand-Axhe koopt enkele maanden geleden bij Krëfel een espressomachine van het merk Philips (bekijk hier onze testresultaten van het gekochte model EP3241/50). Hij betaalt € 475,15 voor een spiksplinternieuw toestel dat het begeeft na het eerste gebruik. Tien dagen later meldt ons lid het defect telefonisch aan de Krëfelwinkel waar hij het toestel kocht. 

Wie is verantwoordelijk voor de reparatie: verkoper of fabrikant?

Voor de wettelijke garantie moet je je wenden tot de verkoper, die eigenlijk zelf de producent moet contacteren als hij dat nodig vindt. De handelaar mag jou dus niet zomaar naar de fabrikant doorverwijzen. Toch doen vele verkopers dit. Zo verwijst ook Krëfel onze abonnee door naar Philips voor de herstelling van de espressomachine. Zo gezegd, zo gedaan. 

Maar de machine van Eddy Brouet komt gehavend terug met krassen aan de buitenkant en schimmel aan de binnenkant. Hij rapporteert de slechte staat van zijn apparaat aan Philips en vraagt om het te laten vervangen. 

De fabrikant excuseert zich voor de vuile plekken en stuurt ons lid door naar Krëfel voor een terugbetaling of de ontvangst van een ander toestel. Maar de winkelketen gaat niet akkoord met het voorstel van onze abonnee en vraagt hem om het toestel terug te sturen naar Philips. Ditmaal is de koffiemachine wel proper aan de binnenkant, maar nog steeds bekrast aan de buitenkant. Bijgevolg eist Eddy Brouet de terugbetaling van zijn aankoop, helaas zonder gevolg, waarop hij onze hulp inschakelt.

Wij richten ons rechtstreeks tot de klantendienst van Krëfel en wijzen hen op de wetgeving inzake de wettelijke garantie van twee jaar. We dringen aan op de ontbinding van de overeenkomst tussen Krëfel en ons lid, alsook een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Om onze eis hard te maken, voegen we foto’s toe van de beschadigde Philips espressomachine na reparatie. 

Krëfel contacteert hierop Eddy Brouet met de vraag om zijn toestel terug te brengen naar de winkel en betaalt hem het aankoopbedrag terug.

Wat is de beste espressomachine voor thuis?

Onze experts hebben 172 espressomachines getest. Ontdek de Beste van de Test, onze Beste Koop en vergelijk alle kwaliteitsscores, prijzen en kenmerken.

81 Topkwaliteit
Beste
Koop
vanaf  352,77
83 Topkwaliteit
vanaf  719,00
71 Goede
kwaliteit
Beste
Koop
vanaf  89,90

Je toestel (laten) herstellen

Wil je weten hoe je een toestel zelf herstelt of waar je het kunt laten herstellen? Neem dan een kijkje op onze Repairguide

(laat) je toestel herstellen