Dossier

Digitale tv: pas op voor dure valstrikken

19 juli 2021
Digitale televisie: pas op voor dure valstrikken

Aanbieders van digitale televisie maken ons heel wat mooie beloften. Maar kunnen ze deze ook waarmaken? Operatoren bieden inmiddels heel wat interactieve diensten aan. Of deze allemaal nuttig zijn, is echter nog maar de vraag.

Stievie

Update: Stievie stopt vanaf 1 september 2020. Heb je een betalend Stievie Premium abonnement, dan wordt je abonnement automatisch vanaf 1 september 2020 stopgezet. Klanten die een vergelijkbaar aanbod zoeken, kunnen terecht bij APP TV van TV Vlaanderen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

14 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/06/2021

Er zijn redelijk wat problemen met Opnames op Tadaam. Bepaalde opnames kunnen helemaal niet bekeken worden met de vermelding “oeps, tadaam is in volle ontwikkeling, door even te zappen kun je verder kijken” . Desondanks het even zappen lukt het nog niet. Bepaalde opnames zijn eveneens onverwijderbaar. Soms staat er 2 nieuwe opnames, terwijl er maar 1 te zien is, die ik dan nogmaals niets kan bekijken. Dus het lijkt mij een zootje. Ik heb ze reeds gecontacteerd, ze zijn op de hoogte maar dit is nu zo al sinds ik begin juni aansloot. Vraag mij af hoe lang het duurt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/06/2021
, Gereageerd:

Bedankt voor de info, er zijn inderdaad nog een aantal kinderziektes. Ik geef je bevindingen alleszins verder intern door naar onze verantwoordelijke voor de Telecomsector. 

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/05/2021

Net gedaan kan ik weer opnieuw beginnen

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/05/2021

Tot voor kort konden we met het wigo abonnement tot 7 dagen terugkijken, zonder meer. Nu plots word je Streamz opgedrongen en moet je nog eens extra opleggen op de al behoorlijke som van Wigo. Dit is platte geldklopperij waarbij Telenet eenzijdig de voorwaarden aanpast en de klant in de kou laat staan, ze veranderen de naam van hun formule en tegelijk vervallen hun voorafgaande overeenkomsten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/05/2021
, Gereageerd:

Ergo je kan niets meer veranderen aan je bestaande wigo of yugo abonnement. En als je denkt ik kies voor dat ONE+, dan kunnen ze niet je die geven, want dat aanbod geldt alleen voor nieuwe klanten, dus mis poes! Dus trap er niet in. Een vraag om die ONE internetsnelheid te veranderen van een magere 150 naar 300 of 500, dat willen ze niet, vraag maar aan hun market manager Dieter Nieuwdorp.groetjes

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/05/2021
, Gereageerd:

Aanvulling ik bedoel dus die tv boxen, ze hebben ze nog niet.

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/02/2021

Telenet laat zijn oudere kijkers gewoon in de steek. *** heeft enkel analoge TV, geen internet, geen gsm... kan niet overweg met de nieuwe technologie. Door de omschakeling van de kabel heeft zij een nieuw toestel moeten kopen. Nu zou ze nog een kaartje moeten aanschaffen om toch wat zenders te bekijken. Ok 69 euro valt mee van prijs, doch waarom 50 euro activeringskost... Kan Telenet dit niet gratis doen. Niet haar schuld dat analoge tv gewijzigd wordt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020

Reeds enkele maanden de omschakeling gemaakt van analoog naar digitaal voor het beperkte zendaanbod. Als ik nu TV met een kaartje zou willen, kost mij dit € 69 voor de CI+ module en de smartcard wat nog aanvaardbaar is. Echter wil men mij ook € 50 activeringskost aanrekenen om wat te doen ? Absoluut NIETS want om het kaartje in gebruik te nemen heb ik van niemand hulp of assistentie nodig. Om over te schakelen van analoog naar digitaal ? Wat een onzin ik kijk al maanden digitaal, na de omschakeling die Telenet ons heeft opgedrongen door het analoge aanbod te schrappen. Kan deze onzin nu echt niet ophouden ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2020

Omdat wij afgelegen wonen, beschikken wij niet over kabel en moeten we tv kijken via satteliet. Tot heden deden we dat via TV Vlaanderen maar deze schrappen heel wat kanalen die ik belangrijk vind. Ik kijk dus uit naar een andere oplossing. Kunt u mij hierin adviseren? Met dank.

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/05/2020
, Gereageerd:

Welke kanalen gaat men schrappen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/05/2020
, Gereageerd:

Onder ander Discovery

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/02/2020

Ook bij de CI+ kaart van Telenet zit er een addertje onder het gras, heb je 2 TV-toestellen met 2 digiboxen dan betaal je voor je extra zenderpakket (bv play-sport) slechts éénmaal; heb je 2 TV-toestellen die je allebei uitrust met een, CI+ kaart, dan dien je twee maal te betalen voor je extra zenderpakket.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/03/2020
, Gereageerd:

Dit klopt inderdaad, bedankt om ons dit even te melden. De extra entertainmentpakketten dien je per CI+ kaartje te nemen en kan je dus niet onderling delen. Waarom dit technisch onmogelijk is blijft ons een raadsel, maar uiteraard werkt het Telenet in de hand omdat ze op die manier toch hun decoder naar voren kunnen schuiven. 

Twijfel je tussen de keuze van digibox of CI+ kaartje is het aangewezen correct in te schatten of je effectief extra zenderpakketten nodig hebt en al dan niet op welke van je tv’s. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/11/2020
, Gereageerd:

Wij kijken eerder beperkt TV en het feit dat we zeer sporadisch op een 2de toestel wil kijken terwijl 1 van ons 2 op de loopband staat , maakt me allergisch voor extra kosten. Streamen ofzo is hier niet aan de orde, maar anderzijds hebben we op onze camper een schotelantenne en ci kaart van TV Vlaanderen. Misschien Telenet TV maar stopzetten en thuis ook een schotel? ik wil dit wek eens samen met anderen verder bekijken.