Nieuws

Telecomoperatoren bieden betere voorwaarden tijdens lockdown

17 mei 2020

De coronacrisis heeft een grote impact op het mobiele en vaste internetverbruik. Zit je thuis met de kinderen, dan wil je graag een datavolume waarmee je voldoende kunt streamen, videobellen enzovoort. De voornaamste Belgische operatoren kwamen tegemoet aan onze vraag om de internettoegang tijdelijk onbeperkt open te stellen.

Tijdens de lockdown-periode boden quasi alle operatoren hun klanten bijzondere maatregelen aan. Zo kregen ze extra mobiele data of gratis bellen naar vaste en mobiele nummers in België aangeboden. Andere operatoren gingen nog een stapje verder en boden gratis films aan via hun Video-On-Demand platformen om het binnenblijven wat dragelijker te maken. De belangrijkste maatregel, het upgrade van internetabonnementen met een beperkt downloadvolume (bijvoorbeeld 100 GB per maand), blijft voorlopig bij Proximus en Telenet zelfs nog van kracht tot eind juni. Velen onder ons blijven waarschijnlijk nog grotendeels van thuis uit werken de komende weken, dus komt dat extra volume zeker van pas. Het actuele aanbod van de nog geldende maatregelen per operator kan je hieronder terugvinden. 

Base
Alle klanten met een mobiel abonnement krijgen een verdubbeling van het inbegrepen datavolume van hun abonnement. Als je bijvoorbeeld 1 GB hebt verbruikt, dan gaat er maar 500 MB van je inbegrepen datavolume af. Hetzelfde principe geldt voor als je buiten je inbegrepen datavolume gaat verder verbruiken. De aanpassing loopt al zeker tot eind juni.
Als je voor minimum € 20 herlaadt (prepaidkaart) krijg je vanaf nu tot en met 15 juni 5 GB extra mobiele data bovenop je belwaarde.  
Orange  Alle klanten met een mobiel abonnement krijgen 4 GB extra data. Tot 1 juni ontvangen alle residentiële klanten een berichtje om een 4GB-geschenk in te wisselen via de MyOrange applicatie. Ook nieuwe klanten komen tot eind mei in aanmerking. De 4GB blijft 31 dagen geldig. Klanten kunnen ook kiezen voor een alternatief cadeau (zoals een digitaal magazine) als ze geen extra data nodig hebben.
Proximus Onbeperkt internetvolume voor alle vaste internetabonnementen tot 30 juni.
Alle klanten met een mobiel abonnement krijgen 10 GB extra mobiele data die ze tot 31 mei kunnen gebruiken.
Telenet  Alle klanten met een mobiel of vast internet abonnement krijgen een verdubbeling van het inbegrepen datavolume van hun abonnement. Als je bijvoorbeeld 1 GB hebt verbruikt, dan gaat er maar 500 MB van je inbegrepen datavolume af. Hetzelfde principe geldt voor als je buiten je inbegrepen datavolume gaat verder verbruiken. Dit aanbod loopt al zeker tot en eind juni.
Telenet TV-abonnees krijgen ook gratis toegang tot films en series via hun TV-Theek en via kanaal 11. Dit aanbod geldt tot eind juni.
VOO  Onbeperkt internetvolume voor alle vaste internetabonnementen.
Onbeperkt bellen met de vaste lijn of mobiele telefonie 24u/24u, 7 dagen op 7 naar vaste lijnen en mobiele nummers in België.
Dit aanbod geldt al zeker tot en met 31 mei.
 

 

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

4 reacties

User name
01/04/2020
CHRISTOPHE VAN OVERBERGHE

12 Hollywoodblockbusters krijg je extra, en de rest is al zever en + als je playmore hebt heb je ze al reeds gezien, en verder het beste van Film a la carte waarop ik dacht dat ze het hadden bij Telenet is nog steeds betalend. Och ja compensatie net zoals ik 2x verhuisd ben de laatste 4jaar en 2 x mijn eerstz facturen plots veel meer verbruikt had 1e x wast zo'n 394€ teveel aangerekent 2e x een 194€ +- wel ja jullie daarvoor gecontacteerd 2e x dat ze jullie brieven zelf negeerden en bij de ombudsdienst konden ze ook al niks bereiken och ja

User name
30/04/2020
JURGEN

Betaal reeds enkele maanden dubbel bij verschillende providers waarvan enkel mijn TV werkt op de smartcard die ik reeds gebruikte. Uit frustratie heb ik reeds 2 smartphones vernietigd en en de SIM card werkt zelfs niet in een ouder toestel waar ik een oplaadkaart gebruik, die zeer snel op gebruikt is bij de hulpdiensten. Aangezien mijn verstand beperkt is om deze diensten te gebruiken. Ben ik terug bij pen en papier beland. Hoop dan ook wat ze er moeten met aanvangen en nodige actie ondernemen en bedoel ik dan niet mee "ze weer een rekening sturen".

User name Moderator
30/04/2020
An | Moderator , Gereageerd:

Hallo Jurgen, bij welke providers ben je dan? Kan je ons wat meer uitleg verschaffen over wat er precies fout loopt ? En hebben ze dan intussen al gereageerd ? 

User name
03/05/2020
JURGEN

Pff smartphone, virus ,promo ,zakelijk. phising, ... .Ik zie door het bos te bomen niet meer en zou wel nood hebben aan een bezoek van een deskundige. Iemand die zich geroepen voelt om verscheidene zaken te gelijk op te lossen?

Community

Communicatie & multimedia

community

Gerelateerde discussies