Nieuws

Makkelijker van telecomoperator veranderen met Easy Switch

29 juni 2017
easy switch télécom

29 juni 2017
Tot nu toe kon de verandering van operator een onderbreking van je diensten en administratieve rompslomp met zich meebrengen. Dankzij “Easy switch” is dat vanaf 3 juli gedaan.

Een internetverbinding die 30 dagen wordt onderbroken, consumenten die zonder digitale tv komen te zitten, dubbele facturen enz. Al jaren staan jullie problemen met telecomoperatoren in de top drie van klachten bij ons contact center. Uiteraard zijn wij dan ook opgetogen met de nieuwe regeling. Daar hadden wij de telecomregulator trouwens al langer om gevraagd.

Wij hopen dat dit een eerste stap is in de richting van betere voorzieningen. Dat je nog makkelijker kunt inspelen op de beste prijzen en van operator kunt switchen, zal de concurrentie op de telecommarkt doen werken en uiteindelijk de prijzen doen zakken.

Vind in één-twee-drie het voordeligste tarief

De operator regelt alles

Gedaan met administratieve rompslomp! Voortaan moet je enkel nog de gewenste diensten aanvragen bij je nieuwe operator. Die moet zich dan om het verdere verloop en de vlekkeloze omzetting bekommeren.

Zo moet hij eerst een technicus sturen om bij je thuis na te gaan of alles aanwezig is voor de levering van de gevraagde diensten. Hij moet ook je contract bij je oude operator opzeggen, maar pas als hij klaar is om je diensten te activeren. Kortom, je nieuwe operator moet alles in het werk stellen om de omzetting vlekkeloos te laten verlopen. Je oude operator moet de facturatie stopzetten vanaf het moment dat hij van de overstap op de hoogte is gebracht. Uiteraard kun je je oude telefoonnummer behouden.

Nu de oude en de nieuwe operator een switch onderling zullen moeten regelen, wordt de klant voor een groot deel ontlast en zal die sneller gaan wisselen van operator, wat de concurrentie op de markt alleen maar ten goede komt!